Německé jednokolejky jezdí po běžných kolejích jako vlaky. Stabilitu udržují gyroskopy

1/5
Zavřít
  • Za MONOCABem stojí Technická vysoká škola Ostwestfalen-Lippe v německém Lemgu, přičemž celý projekt vede děkan fakulty elektrotechniky a technické informatiky Thomas Schulte. Podílí se na něm také FH Bielefeld, Fraunhoferův institut pro optotroniku, systémovou techniku a vyhodnocování obrazu a spolek Landeseisenbahn Lippe
    Za MONOCABem stojí Technická vysoká škola Ostwestfalen-Lippe v německém Lemgu, přičemž celý projekt vede děkan fakulty elektrotechniky a technické informatiky Thomas Schulte. Podílí se na něm také FH Bielefeld, Fraunhoferův institut pro optotroniku, systémovou techniku a vyhodnocování obrazu a spolek Landeseisenbahn Lippe| Zdroj: monocab-owl.de
  • Projekt oficiálně začal v září 2020 přijetím rozhodnutí o financování a vytvořením systémového konceptu. Z hlediska financování má rozpočet 3 996 080 eur, z toho 1 598 432 eur poskytlo Severní Porýní-Vestfálsko a 1 998 040 eur Evropský fond pro regionální rozvoj (EFRE).
    Projekt oficiálně začal v září 2020 přijetím rozhodnutí o financování a vytvořením systémového konceptu. Z hlediska financování má rozpočet 3 996 080 eur, z toho 1 598 432 eur poskytlo Severní Porýní-Vestfálsko a 1 998 040 eur Evropský fond pro regionální rozvoj (EFRE).| Zdroj: monocab-owl.de
  • Z této myšlenky vznikl projekt MONOCAB, jehož cílem je spojit tradiční železniční infrastrukturu s moderními technologiemi, obnovitelnými zdroji energie a autonomními dopravními systémy. Spolu se svým týmem získal za tento inovativní nápad v roce 2018 Německou cenu za mobilitu v kategorii Open Innovation.
    Z této myšlenky vznikl projekt MONOCAB, jehož cílem je spojit tradiční železniční infrastrukturu s moderními technologiemi, obnovitelnými zdroji energie a autonomními dopravními systémy. Spolu se svým týmem získal za tento inovativní nápad v roce 2018 Německou cenu za mobilitu v kategorii Open Innovation.| Zdroj: monocab-owl.de
  • Celý koncept je inspirován historickými předlohami – konstruktéři zmiňují například jednokolejku Louisa Brennana, jejíž úspěšné testy proběhly v roce 1907. Inspirace v historii v kombinaci s moderními technologiemi představuje jakýsi most mezi minulostí a budoucností dopravy.
    Celý koncept je inspirován historickými předlohami – konstruktéři zmiňují například jednokolejku Louisa Brennana, jejíž úspěšné testy proběhly v roce 1907. Inspirace v historii v kombinaci s moderními technologiemi představuje jakýsi most mezi minulostí a budoucností dopravy.| Zdroj: monocab-owl.de
  • Technické vlastnosti MONOCABu umožňují jeho nasazení v oblastech, kde by bylo obtížné vybudování nové infrastruktury pro tradiční vlaky. Díky schopnosti jezdit po běžných železničních kolejích a míjet se v protisměru je ideální pro použití na nevyužívaných nebo málo frekventovaných tratích ve venkovských oblastech, a potenciálně i v některých městských oblastech, kde může představovat doplněk k tradičním formám osobní přepravy.
    Technické vlastnosti MONOCABu umožňují jeho nasazení v oblastech, kde by bylo obtížné vybudování nové infrastruktury pro tradiční vlaky. Díky schopnosti jezdit po běžných železničních kolejích a míjet se v protisměru je ideální pro použití na nevyužívaných nebo málo frekventovaných tratích ve venkovských oblastech, a potenciálně i v některých městských oblastech, kde může představovat doplněk k tradičním formám osobní přepravy.| Zdroj: monocab-owl.de
Za MONOCABem stojí Technická vysoká škola Ostwestfalen-Lippe v německém Lemgu, přičemž celý projekt vede děkan fakulty elektrotechniky a technické informatiky Thomas Schulte. Podílí se na něm také FH Bielefeld, Fraunhoferův institut pro optotroniku, systémovou techniku a vyhodnocování obrazu a spolek Landeseisenbahn Lippe
Projekt oficiálně začal v září 2020 přijetím rozhodnutí o financování a vytvořením systémového konceptu. Z hlediska financování má rozpočet 3 996 080 eur, z toho 1 598 432 eur poskytlo Severní Porýní-Vestfálsko a 1 998 040 eur Evropský fond pro regionální rozvoj (EFRE).
Z této myšlenky vznikl projekt MONOCAB, jehož cílem je spojit tradiční železniční infrastrukturu s moderními technologiemi, obnovitelnými zdroji energie a autonomními dopravními systémy. Spolu se svým týmem získal za tento inovativní nápad v roce 2018 Německou cenu za mobilitu v kategorii Open Innovation.
Celý koncept je inspirován historickými předlohami – konstruktéři zmiňují například jednokolejku Louisa Brennana, jejíž úspěšné testy proběhly v roce 1907. Inspirace v historii v kombinaci s moderními technologiemi představuje jakýsi most mezi minulostí a budoucností dopravy.
Technické vlastnosti MONOCABu umožňují jeho nasazení v oblastech, kde by bylo obtížné vybudování nové infrastruktury pro tradiční vlaky. Díky schopnosti jezdit po běžných železničních kolejích a míjet se v protisměru je ideální pro použití na nevyužívaných nebo málo frekventovaných tratích ve venkovských oblastech, a potenciálně i v některých městských oblastech, kde může představovat doplněk k tradičním formám osobní přepravy.