Takhle budeme cestovat v nočních vlacích. Koncept Sleep in Motion od Škody je jako hotel na kolejích

1/7
Přehled fotografií
Zavřít
  • Firma Škoda Group nedávno představila svůj koncept nočního vlaku nazvaný „Sleep in Motion“. Odhalila ho v průběhu veletrhu InnoTrans 2024 s tím, že představuje nový standard pro cestování na železnici, protože spojuje komfort, soukromí a efektivitu. Vlak navržený designéry z rakouské kanceláře má za cíl řešit nedostatky současných nočních vlaků, které jsou často kritizovány kvůli nízkému komfortu a stísněným prostorům.
    Firma Škoda Group nedávno představila svůj koncept nočního vlaku nazvaný „Sleep in Motion“. Odhalila ho v průběhu veletrhu InnoTrans 2024 s tím, že představuje nový standard pro cestování na železnici, protože spojuje komfort, soukromí a efektivitu. Vlak navržený designéry z rakouské kanceláře má za cíl řešit nedostatky současných nočních vlaků, které jsou často kritizovány kvůli nízkému komfortu a stísněným prostorům.| Zdroj: skodagroup.com
  • Prezident Region West and North ve Škoda Group Jan Harder při představení vlaku zdůraznil, že cílem bylo nejen zvýšit pohodlí a soukromí cestujících, ale také zlepšit efektivitu provozu. Koncept je navržen tak, aby poskytoval soukromí podobné business třídě, ale zároveň udržel nízké provozní náklady blízké super-ekonomické třídě. „Jsme přesvědčeni, že tento koncept mění pravidla hry v oblasti nočních vlaků,“ uvedl Harder.
    Prezident Region West and North ve Škoda Group Jan Harder při představení vlaku zdůraznil, že cílem bylo nejen zvýšit pohodlí a soukromí cestujících, ale také zlepšit efektivitu provozu. Koncept je navržen tak, aby poskytoval soukromí podobné business třídě, ale zároveň udržel nízké provozní náklady blízké super-ekonomické třídě. „Jsme přesvědčeni, že tento koncept mění pravidla hry v oblasti nočních vlaků,“ uvedl Harder.| Zdroj: skodagroup.com
  • Jednou z hlavních inovací je geometrie lůžek, která zajišťuje pohodlnější spaní bez snížení kapacity. Lůžka nejsou klasicky obdélníková a kabiny jsou uspořádány do dvojitých jednotek, kde každá jednotka obsahuje dva soukromé prostory. Tato organizace zachovává efektivitu a dostatek soukromí.
    Jednou z hlavních inovací je geometrie lůžek, která zajišťuje pohodlnější spaní bez snížení kapacity. Lůžka nejsou klasicky obdélníková a kabiny jsou uspořádány do dvojitých jednotek, kde každá jednotka obsahuje dva soukromé prostory. Tato organizace zachovává efektivitu a dostatek soukromí.| Zdroj: skodagroup.com
  • Kromě lůžek nabízí „Sleep in Motion“ také řadu dalších prvků, které přispívají k vyššímu komfortu a bezpečnosti cestujících. Každá kabina má vyhrazený úložný prostor pro zavazadla na úrovni podlahy a uvnitř kabiny je prostor pro menší příruční zavazadla. Dále jsou kabiny vybaveny světly, zásuvkami a dalšími prvky, které jsou dnes u moderních dopravních prostředků téměř nezbytností.
    Kromě lůžek nabízí „Sleep in Motion“ také řadu dalších prvků, které přispívají k vyššímu komfortu a bezpečnosti cestujících. Každá kabina má vyhrazený úložný prostor pro zavazadla na úrovni podlahy a uvnitř kabiny je prostor pro menší příruční zavazadla. Dále jsou kabiny vybaveny světly, zásuvkami a dalšími prvky, které jsou dnes u moderních dopravních prostředků téměř nezbytností.| Zdroj: skodagroup.com
  • V pozadí celé myšlenky stojí Wilhelm Berbig, který tento koncept představil v rámci interní inovační výzvy pořádané napříč různými pobočkami a zeměmi. „Sleep in Motion“ se stalo vítězným návrhem minulého ročníku. Pokud bude Škoda Group úspěšná v jeho dalším vývoji, může se tento typ vlaků stát běžnou součástí nočního cestování nejen v Evropě, ale i v dalších částech světa.
    V pozadí celé myšlenky stojí Wilhelm Berbig, který tento koncept představil v rámci interní inovační výzvy pořádané napříč různými pobočkami a zeměmi. „Sleep in Motion“ se stalo vítězným návrhem minulého ročníku. Pokud bude Škoda Group úspěšná v jeho dalším vývoji, může se tento typ vlaků stát běžnou součástí nočního cestování nejen v Evropě, ale i v dalších částech světa.| Zdroj: skodagroup.com
  • Výška každé kabiny pro spaní je 90 centimetrů a lůžka mají rozměry 200 × až 85 centimetrů, díky čemuž poskytnou dostatek pohodlí i pro vyšší cestující. Navíc má každý pasažér vlastní okno, které zároveň slouží jako nouzový východ.
    Výška každé kabiny pro spaní je 90 centimetrů a lůžka mají rozměry 200 × až 85 centimetrů, díky čemuž poskytnou dostatek pohodlí i pro vyšší cestující. Navíc má každý pasažér vlastní okno, které zároveň slouží jako nouzový východ.| Zdroj: skodagroup.com
  • Celý projekt je teprve na začátku. Škoda Group zatím představila zkušební prototyp, který byl prezentován na veletrhu, a nyní sbírá zpětnou vazbu od cestujících, provozovatelů vlaků a dalších zainteresovaných stran. Firma doufá, že poznatky získané během tohoto procesu pomohou vylepšit finální design tak, aby co nejlépe odpovídal potřebám a očekáváním zákazníků. |Zdroj: skodagroup.com
    Celý projekt je teprve na začátku. Škoda Group zatím představila zkušební prototyp, který byl prezentován na veletrhu, a nyní sbírá zpětnou vazbu od cestujících, provozovatelů vlaků a dalších zainteresovaných stran. Firma doufá, že poznatky získané během tohoto procesu pomohou vylepšit finální design tak, aby co nejlépe odpovídal potřebám a očekáváním zákazníků. |Zdroj: skodagroup.com| Zdroj: skodagroup.com
Firma Škoda Group nedávno představila svůj koncept nočního vlaku nazvaný „Sleep in Motion“. Odhalila ho v průběhu veletrhu InnoTrans 2024 s tím, že představuje nový standard pro cestování na železnici, protože spojuje komfort, soukromí a efektivitu. Vlak navržený designéry z rakouské kanceláře má za cíl řešit nedostatky současných nočních vlaků, které jsou často kritizovány kvůli nízkému komfortu a stísněným prostorům.
Prezident Region West and North ve Škoda Group Jan Harder při představení vlaku zdůraznil, že cílem bylo nejen zvýšit pohodlí a soukromí cestujících, ale také zlepšit efektivitu provozu. Koncept je navržen tak, aby poskytoval soukromí podobné business třídě, ale zároveň udržel nízké provozní náklady blízké super-ekonomické třídě. „Jsme přesvědčeni, že tento koncept mění pravidla hry v oblasti nočních vlaků,“ uvedl Harder.
Jednou z hlavních inovací je geometrie lůžek, která zajišťuje pohodlnější spaní bez snížení kapacity. Lůžka nejsou klasicky obdélníková a kabiny jsou uspořádány do dvojitých jednotek, kde každá jednotka obsahuje dva soukromé prostory. Tato organizace zachovává efektivitu a dostatek soukromí.
Kromě lůžek nabízí „Sleep in Motion“ také řadu dalších prvků, které přispívají k vyššímu komfortu a bezpečnosti cestujících. Každá kabina má vyhrazený úložný prostor pro zavazadla na úrovni podlahy a uvnitř kabiny je prostor pro menší příruční zavazadla. Dále jsou kabiny vybaveny světly, zásuvkami a dalšími prvky, které jsou dnes u moderních dopravních prostředků téměř nezbytností.
V pozadí celé myšlenky stojí Wilhelm Berbig, který tento koncept představil v rámci interní inovační výzvy pořádané napříč různými pobočkami a zeměmi. „Sleep in Motion“ se stalo vítězným návrhem minulého ročníku. Pokud bude Škoda Group úspěšná v jeho dalším vývoji, může se tento typ vlaků stát běžnou součástí nočního cestování nejen v Evropě, ale i v dalších částech světa.
Výška každé kabiny pro spaní je 90 centimetrů a lůžka mají rozměry 200 × až 85 centimetrů, díky čemuž poskytnou dostatek pohodlí i pro vyšší cestující. Navíc má každý pasažér vlastní okno, které zároveň slouží jako nouzový východ.
Celý projekt je teprve na začátku. Škoda Group zatím představila zkušební prototyp, který byl prezentován na veletrhu, a nyní sbírá zpětnou vazbu od cestujících, provozovatelů vlaků a dalších zainteresovaných stran. Firma doufá, že poznatky získané během tohoto procesu pomohou vylepšit finální design tak, aby co nejlépe odpovídal potřebám a očekáváním zákazníků. |Zdroj: skodagroup.com