Američané staví největší letadlo na světě. Stroj bude mít nečekaný úkol

7/15
Zavřít
  • Společnost Radia z amerického Colorada chce v příštích letech proměnit svět čisté elektrické energie. I když to možná zní překvapivě, plán zahrnuje stavbu největšího letadla na světě.
    Společnost Radia z amerického Colorada chce v příštích letech proměnit svět čisté elektrické energie. I když to možná zní překvapivě, plán zahrnuje stavbu největšího letadla na světě.| Zdroj: Radia
  • Experti se zkušenostmi z Boeingu staví letoun s 12x větší kapacitou než Boeing 747.
    Experti se zkušenostmi z Boeingu staví letoun s 12x větší kapacitou než Boeing 747.| Zdroj: Radia
  • Stroj má umět přistát na relativně krátkých drahách a ani nemusí mít pevný povrch.
    Stroj má umět přistát na relativně krátkých drahách a ani nemusí mít pevný povrch.| Zdroj: Radia
  • Kupodivu půjde o jednoúčelový stroj – důvodem jeho vzniku je přeprava lopatek pro větrné elektrárny.
    Kupodivu půjde o jednoúčelový stroj – důvodem jeho vzniku je přeprava lopatek pro větrné elektrárny.| Zdroj: Radia
  • Radia WindRunner. Obr vymyšlený kvůli přepravě lopatek pro velké větrné elektrárny. Ta na grafice uvnitř trupu má délku 105 metrů.
    Radia WindRunner. Obr vymyšlený kvůli přepravě lopatek pro velké větrné elektrárny. Ta na grafice uvnitř trupu má délku 105 metrů.| Zdroj: Radia
  • Větrné turbíny jsou čím dál větší. Problém je v přepravě na souši. Lopatky mohou mít kolem 70 metrů a v dohledné době bude sílit tendence tlačit i suchozemské turbíny přes 100 metrů délky na jednu čepel.
    Větrné turbíny jsou čím dál větší. Problém je v přepravě na souši. Lopatky mohou mít kolem 70 metrů a v dohledné době bude sílit tendence tlačit i suchozemské turbíny přes 100 metrů délky na jednu čepel.| Zdroj: Radia
  • Transport turbín je problematický – ve městech kvůli všudypřítomným sloupům a budovám, na dálnicích kvůli mostům, v horách kvůli členitému terénu a utaženým zatáčkám.
    Transport turbín je problematický – ve městech kvůli všudypřítomným sloupům a budovám, na dálnicích kvůli mostům, v horách kvůli členitému terénu a utaženým zatáčkám.| Zdroj: Radia
  • Leckdy je transport tak komplikovaný, že všechno zhatí a elektrárna zkrátka nevznikne.
    Leckdy je transport tak komplikovaný, že všechno zhatí a elektrárna zkrátka nevznikne.| Zdroj: Radia
  • Reálný problém, na který se ne vždy dá najít řešení.
    Reálný problém, na který se ne vždy dá najít řešení.| Zdroj: Radia
  • Reálný problém, na který se ne vždy dá najít řešení.
    Reálný problém, na který se ne vždy dá najít řešení.| Zdroj: Radia
  • Existuje pokročilá technika, transportní plošiny Blade Lifter, speciálně konstruované pro přepravu lopatek. Umí je natáčet a zvedat, což vyřeší řadu transportních komplikací, ale i tady jsou limity.
    Existuje pokročilá technika, transportní plošiny Blade Lifter, speciálně konstruované pro přepravu lopatek. Umí je natáčet a zvedat, což vyřeší řadu transportních komplikací, ale i tady jsou limity.| Zdroj: p-adams.eu
  • Existuje tu pokročilá technika, transportní plošiny Blade Lifter, speciálně konstruované pro přepravu lopatek. Ale i ty mají své limity.
    Existuje tu pokročilá technika, transportní plošiny Blade Lifter, speciálně konstruované pro přepravu lopatek. Ale i ty mají své limity.| Zdroj: Iberdrola
  • Navíc WindRunner nepotřebuje beton ani asfalt, prý stačí dostatečně rovný a pevný podklad – americká firma myslí hlavně na nekonečné americké pouště, které jsou zároveň vhodné pro budoucí výstavbu velkých větrných projektů.
    Navíc WindRunner nepotřebuje beton ani asfalt, prý stačí dostatečně rovný a pevný podklad – americká firma myslí hlavně na nekonečné americké pouště, které jsou zároveň vhodné pro budoucí výstavbu velkých větrných projektů.| Zdroj: Radia
  • Takové letadlo přinese lopatky do blízkosti elektrárny, o dopravu na „poslední míli“ už se postarají kolové transportéry, které se nebudou muset potýkat s výše jmenovanými překážkami.
    Takové letadlo přinese lopatky do blízkosti elektrárny, o dopravu na „poslední míli“ už se postarají kolové transportéry, které se nebudou muset potýkat s výše jmenovanými překážkami.| Zdroj: Radia
  • Radia WindRunner bude největší letadlo, které kdy lidstvo postavilo. Jeho nákladní kapacita bude 12× větší, než má Boeing 747. Letadlo bude 108 metrů dlouhé a plánované rozpětí křídel činí 80 metrů (legendární Mrija měla 84 metrů na délku a 88,4 metrů rozpětí). Do vzduchu má dostat až 72 tun nákladu.
    Radia WindRunner bude největší letadlo, které kdy lidstvo postavilo. Jeho nákladní kapacita bude 12× větší, než má Boeing 747. Letadlo bude 108 metrů dlouhé a plánované rozpětí křídel činí 80 metrů (legendární Mrija měla 84 metrů na délku a 88,4 metrů rozpětí). Do vzduchu má dostat až 72 tun nákladu.| Zdroj: Radia
Společnost Radia z amerického Colorada chce v příštích letech proměnit svět čisté elektrické energie. I když to možná zní překvapivě, plán zahrnuje stavbu největšího letadla na světě.
Experti se zkušenostmi z Boeingu staví letoun s 12x větší kapacitou než Boeing 747.
Stroj má umět přistát na relativně krátkých drahách a ani nemusí mít pevný povrch.
Kupodivu půjde o jednoúčelový stroj – důvodem jeho vzniku je přeprava lopatek pro větrné elektrárny.
Radia WindRunner. Obr vymyšlený kvůli přepravě lopatek pro velké větrné elektrárny. Ta na grafice uvnitř trupu má délku 105 metrů.
Větrné turbíny jsou čím dál větší. Problém je v přepravě na souši. Lopatky mohou mít kolem 70 metrů a v dohledné době bude sílit tendence tlačit i suchozemské turbíny přes 100 metrů délky na jednu čepel.
Transport turbín je problematický – ve městech kvůli všudypřítomným sloupům a budovám, na dálnicích kvůli mostům, v horách kvůli členitému terénu a utaženým zatáčkám.
Leckdy je transport tak komplikovaný, že všechno zhatí a elektrárna zkrátka nevznikne.
Reálný problém, na který se ne vždy dá najít řešení.
Reálný problém, na který se ne vždy dá najít řešení.
Existuje pokročilá technika, transportní plošiny Blade Lifter, speciálně konstruované pro přepravu lopatek. Umí je natáčet a zvedat, což vyřeší řadu transportních komplikací, ale i tady jsou limity.
Existuje tu pokročilá technika, transportní plošiny Blade Lifter, speciálně konstruované pro přepravu lopatek. Ale i ty mají své limity.
Navíc WindRunner nepotřebuje beton ani asfalt, prý stačí dostatečně rovný a pevný podklad – americká firma myslí hlavně na nekonečné americké pouště, které jsou zároveň vhodné pro budoucí výstavbu velkých větrných projektů.
Takové letadlo přinese lopatky do blízkosti elektrárny, o dopravu na „poslední míli“ už se postarají kolové transportéry, které se nebudou muset potýkat s výše jmenovanými překážkami.
Radia WindRunner bude největší letadlo, které kdy lidstvo postavilo. Jeho nákladní kapacita bude 12× větší, než má Boeing 747. Letadlo bude 108 metrů dlouhé a plánované rozpětí křídel činí 80 metrů (legendární Mrija měla 84 metrů na délku a 88,4 metrů rozpětí). Do vzduchu má dostat až 72 tun nákladu.