Nejhorší sportovní vůz historie nebo Porsche 911 pro chudé? Názory na Škodu Rapid se různily

1/6
Zavřít
  • Škoda Rapid byla sportovní kupé, které mladoboleslavská automobilka začala připravovat v roce 1980.
    Škoda Rapid byla sportovní kupé, které mladoboleslavská automobilka začala připravovat v roce 1980.| Zdroj: auto.cz
  • Název byl odvozen od automobilu, který Škoda produkovala ve třicátých letech minulého století. Poslední vzkříšení jména proběhlo ještě před šesti lety, kdy se Rapid vrátil jako model nižší střední třídy s karosériemi typu hatchback a liftback.
    Název byl odvozen od automobilu, který Škoda produkovala ve třicátých letech minulého století. Poslední vzkříšení jména proběhlo ještě před šesti lety, kdy se Rapid vrátil jako model nižší střední třídy s karosériemi typu hatchback a liftback.| Zdroj: auto.cz
  • Nástupce modelu Garde byl oficiálně představen v roce 1984 a vyráběl se až do roku 1990.
    Nástupce modelu Garde byl oficiálně představen v roce 1984 a vyráběl se až do roku 1990.| Zdroj: auto.cz
  • Mnoho kusů zamířilo do západní Evropy, včetně Velké Británie. I dnes, více než čtvrt století po konci výroby, bychom v Anglii našli téměř 50 funkčních kusů.
    Mnoho kusů zamířilo do západní Evropy, včetně Velké Británie. I dnes, více než čtvrt století po konci výroby, bychom v Anglii našli téměř 50 funkčních kusů.| Zdroj: auto.cz
  • Rapid poháněl 1,3litrový motor s výkonem 43 kW, který spolupracoval s pětistupňovou manuální převodovkou. Jenže to ani na poměry tehdejších sporťáků nestačilo.
    Rapid poháněl 1,3litrový motor s výkonem 43 kW, který spolupracoval s pětistupňovou manuální převodovkou. Jenže to ani na poměry tehdejších sporťáků nestačilo.| Zdroj: auto.cz
  • Vždyť vůz z klidu na stovku zrychloval dlouhých 16,5 sekundy. Rychleji to zvládala i Lada 21065.
    Vždyť vůz z klidu na stovku zrychloval dlouhých 16,5 sekundy. Rychleji to zvládala i Lada 21065.| Zdroj: auto.cz
Škoda Rapid byla sportovní kupé, které mladoboleslavská automobilka začala připravovat v roce 1980.
Název byl odvozen od automobilu, který Škoda produkovala ve třicátých letech minulého století. Poslední vzkříšení jména proběhlo ještě před šesti lety, kdy se Rapid vrátil jako model nižší střední třídy s karosériemi typu hatchback a liftback.
Nástupce modelu Garde byl oficiálně představen v roce 1984 a vyráběl se až do roku 1990.
Mnoho kusů zamířilo do západní Evropy, včetně Velké Británie. I dnes, více než čtvrt století po konci výroby, bychom v Anglii našli téměř 50 funkčních kusů.
Rapid poháněl 1,3litrový motor s výkonem 43 kW, který spolupracoval s pětistupňovou manuální převodovkou. Jenže to ani na poměry tehdejších sporťáků nestačilo.
Vždyť vůz z klidu na stovku zrychloval dlouhých 16,5 sekundy. Rychleji to zvládala i Lada 21065.