Terénní lokomotiva i vozidlo, které pomáhalo posádce Sojuzu. Prohlédněte si těžkou techniku z Ruska

4/21
Zavřít
  • Sněhoblátochod, správně ZIL-29061, projede všechno. Válce ve tvaru šroubovice umožňovaly neuvěřitelnou průchodnost blátem, terénem, sněhem a dokonce vodou. To se na Sibiři hodí, zvláště když nevíte, kam přistane návratový modul posádky Sojuzu
    Sněhoblátochod, správně ZIL-29061, projede všechno. Válce ve tvaru šroubovice umožňovaly neuvěřitelnou průchodnost blátem, terénem, sněhem a dokonce vodou. To se na Sibiři hodí, zvláště když nevíte, kam přistane návratový modul posádky Sojuzu| Zdroj: autorevue.cz
  • MAZ 543 byl původně vyvíjen jako mobilní odpalovací zařízení, ale osvědčil se i jako letištní hasící speciál
    MAZ 543 byl původně vyvíjen jako mobilní odpalovací zařízení, ale osvědčil se i jako letištní hasící speciál| Zdroj: autorevue.cz
  • A když už jsme u speciálních strojů pro práci na letišti, co třeba tento tryskový odfukovač sněhu, postavený na nákladním voze Kamaz?
    A když už jsme u speciálních strojů pro práci na letišti, co třeba tento tryskový odfukovač sněhu, postavený na nákladním voze Kamaz?| Zdroj: autorevue.cz
  • I v moderní době vznikají v Rusku podivné stroje. Toto je Avtoros 8x8 Šaman
    I v moderní době vznikají v Rusku podivné stroje. Toto je Avtoros 8x8 Šaman| Zdroj: autorevue.cz
  • Avtoros Šaman 8x8 sice vypadá brutálně, ale pohání ho vcelku skromný třílitrový diesel Iveco o výkonu 146 koní
    Avtoros Šaman 8x8 sice vypadá brutálně, ale pohání ho vcelku skromný třílitrový diesel Iveco o výkonu 146 koní| Zdroj: autorevue.cz
  • Dnes jsou terénní luxusní sportovní kříženci mezi kupé a SUV v módě. V Sovětském svazu je ale vyráběli už v šedesátých letech
    Dnes jsou terénní luxusní sportovní kříženci mezi kupé a SUV v módě. V Sovětském svazu je ale vyráběli už v šedesátých letech| Zdroj: autorevue.cz
  • No řekněte, není terénní verze GAZíka M20 Pobědy roztomilá? Podle nás vypadá lépe než třeba BMW X4 v M Paketu
    No řekněte, není terénní verze GAZíka M20 Pobědy roztomilá? Podle nás vypadá lépe než třeba BMW X4 v M Paketu| Zdroj: autorevue.cz
  • Lokomotivu M62 znáte? Ano, to je přeci legendární Sergej, který byl ve verzi bez tlumičů výfuku slyšet asi deset kilometrů daleko a proto se mu přezdívalo také „Bubny tajgy“ nebo „Poslední Stalinova pomsta“
    Lokomotivu M62 znáte? Ano, to je přeci legendární Sergej, který byl ve verzi bez tlumičů výfuku slyšet asi deset kilometrů daleko a proto se mu přezdívalo také „Bubny tajgy“ nebo „Poslední Stalinova pomsta“| Zdroj: autorevue.cz
  • Ale co dělá Sergej na terénních pneumatikách a ne na kolejích? Inu, to byste se museli zeptat v Rusku. Jen připomeneme, že lokomotiva vážila 116 tun a poháněl ji dvoutaktní dieselový dvanáctiválec o výkonu skoro 2000 koní
    Ale co dělá Sergej na terénních pneumatikách a ne na kolejích? Inu, to byste se museli zeptat v Rusku. Jen připomeneme, že lokomotiva vážila 116 tun a poháněl ji dvoutaktní dieselový dvanáctiválec o výkonu skoro 2000 koní| Zdroj: autorevue.cz
  • Tady máte raketový transportér MAZ 543 v celé „kráse“ včetně makety svého nákladu s jadernou hlavicí (jak jinak)
    Tady máte raketový transportér MAZ 543 v celé „kráse“ včetně makety svého nákladu s jadernou hlavicí (jak jinak)| Zdroj: autorevue.cz
  • MAZ 543 poháněl diesel D12A-525 o zdvihovém objemu 38,9 litru a výkonu 525 koní. Vůz uvezl 22 tun nákladu rychlostí až 50 km/h
    MAZ 543 poháněl diesel D12A-525 o zdvihovém objemu 38,9 litru a výkonu 525 koní. Vůz uvezl 22 tun nákladu rychlostí až 50 km/h| Zdroj: autorevue.cz
  • Největší sedan na světě vznikl na základech tahače a poháněl ho motor o objemu 38,8 litru. Sedan s hmotností 28 tun měl dva volanty a utáhl až 85 tun. Vznikly jen tři kusy a používal se například k tahání letadel. Například při přehlídce vyvezl prototyp nadzvukového Tupolevu Tu-144
    Největší sedan na světě vznikl na základech tahače a poháněl ho motor o objemu 38,8 litru. Sedan s hmotností 28 tun měl dva volanty a utáhl až 85 tun. Vznikly jen tři kusy a používal se například k tahání letadel. Například při přehlídce vyvezl prototyp nadzvukového Tupolevu Tu-144| Zdroj: autorevue.cz
  • My jsme měli Škodu 135L, v Sovětském svazu měli ZIL 135L. Sloužil jako univerzální tahač (tanků, raket nebo jiného nákladu)
    My jsme měli Škodu 135L, v Sovětském svazu měli ZIL 135L. Sloužil jako univerzální tahač (tanků, raket nebo jiného nákladu)| Zdroj: autorevue.cz
  • ZIL 135P je další obojživelné transportní vozidlo vyráběné v 60. letech
    ZIL 135P je další obojživelné transportní vozidlo vyráběné v 60. letech| Zdroj: autorevue.cz
  • Mezi nejznámější (a nejpoužívanější) ruské obojživelné stroje patří ZIL 49061
    Mezi nejznámější (a nejpoužívanější) ruské obojživelné stroje patří ZIL 49061| Zdroj: autorevue.cz
  • ZIL 4906 vznikl původně jako transportér již zmíněného „sněhoblátochodu“. Sloužil i jako transportní vozidlo návratových modulů pro astronauty
    ZIL 4906 vznikl původně jako transportér již zmíněného „sněhoblátochodu“. Sloužil i jako transportní vozidlo návratových modulů pro astronauty| Zdroj: autorevue.cz
  • Model ZIL 49061 je osobní verze obojživelného transportéru. V odlehlých končinách Ruska slouží dodnes
    Model ZIL 49061 je osobní verze obojživelného transportéru. V odlehlých končinách Ruska slouží dodnes| Zdroj: autorevue.cz
  • ZIL 49061 používá také ruská Federální kosmická agentura k přepravě vrácených astronautů. V armádě sloužil k záchraně katapultovaných pilotů nebo jako polní ambulance
    ZIL 49061 používá také ruská Federální kosmická agentura k přepravě vrácených astronautů. V armádě sloužil k záchraně katapultovaných pilotů nebo jako polní ambulance| Zdroj: autorevue.cz
  • ZIL E 167 je nástupce ZILu 135L. Je to opět univerzální tahač, který sloužil především jako obrněné řídící centrum, štábní vozidlo nebo ambulance
    ZIL E 167 je nástupce ZILu 135L. Je to opět univerzální tahač, který sloužil především jako obrněné řídící centrum, štábní vozidlo nebo ambulance| Zdroj: autorevue.cz
  • ZIL E 167 poháněly dva vidlicové osmiválce 7,0 l o celkovém výkonu 360 koní. Spotřeba? Norma říká 100 na 100
    ZIL E 167 poháněly dva vidlicové osmiválce 7,0 l o celkovém výkonu 360 koní. Spotřeba? Norma říká 100 na 100| Zdroj: autorevue.cz
  • Velikost ZILu E 167 vynikne především v porovnání s běžným vojenským terénním vozidlem. Brodivost měl ale jen 800 mm, to je jako dnešní Range Rover.
    Velikost ZILu E 167 vynikne především v porovnání s běžným vojenským terénním vozidlem. Brodivost měl ale jen 800 mm, to je jako dnešní Range Rover.| Zdroj: autorevue.cz
Sněhoblátochod, správně ZIL-29061, projede všechno. Válce ve tvaru šroubovice umožňovaly neuvěřitelnou průchodnost blátem, terénem, sněhem a dokonce vodou. To se na Sibiři hodí, zvláště když nevíte, kam přistane návratový modul posádky Sojuzu
MAZ 543 byl původně vyvíjen jako mobilní odpalovací zařízení, ale osvědčil se i jako letištní hasící speciál
A když už jsme u speciálních strojů pro práci na letišti, co třeba tento tryskový odfukovač sněhu, postavený na nákladním voze Kamaz?
I v moderní době vznikají v Rusku podivné stroje. Toto je Avtoros 8x8 Šaman
Avtoros Šaman 8x8 sice vypadá brutálně, ale pohání ho vcelku skromný třílitrový diesel Iveco o výkonu 146 koní
Dnes jsou terénní luxusní sportovní kříženci mezi kupé a SUV v módě. V Sovětském svazu je ale vyráběli už v šedesátých letech
No řekněte, není terénní verze GAZíka M20 Pobědy roztomilá? Podle nás vypadá lépe než třeba BMW X4 v M Paketu
Lokomotivu M62 znáte? Ano, to je přeci legendární Sergej, který byl ve verzi bez tlumičů výfuku slyšet asi deset kilometrů daleko a proto se mu přezdívalo také „Bubny tajgy“ nebo „Poslední Stalinova pomsta“
Ale co dělá Sergej na terénních pneumatikách a ne na kolejích? Inu, to byste se museli zeptat v Rusku. Jen připomeneme, že lokomotiva vážila 116 tun a poháněl ji dvoutaktní dieselový dvanáctiválec o výkonu skoro 2000 koní
Tady máte raketový transportér MAZ 543 v celé „kráse“ včetně makety svého nákladu s jadernou hlavicí (jak jinak)
MAZ 543 poháněl diesel D12A-525 o zdvihovém objemu 38,9 litru a výkonu 525 koní. Vůz uvezl 22 tun nákladu rychlostí až 50 km/h
Největší sedan na světě vznikl na základech tahače a poháněl ho motor o objemu 38,8 litru. Sedan s hmotností 28 tun měl dva volanty a utáhl až 85 tun. Vznikly jen tři kusy a používal se například k tahání letadel. Například při přehlídce vyvezl prototyp nadzvukového Tupolevu Tu-144
My jsme měli Škodu 135L, v Sovětském svazu měli ZIL 135L. Sloužil jako univerzální tahač (tanků, raket nebo jiného nákladu)
ZIL 135P je další obojživelné transportní vozidlo vyráběné v 60. letech
Mezi nejznámější (a nejpoužívanější) ruské obojživelné stroje patří ZIL 49061
ZIL 4906 vznikl původně jako transportér již zmíněného „sněhoblátochodu“. Sloužil i jako transportní vozidlo návratových modulů pro astronauty
Model ZIL 49061 je osobní verze obojživelného transportéru. V odlehlých končinách Ruska slouží dodnes
ZIL 49061 používá také ruská Federální kosmická agentura k přepravě vrácených astronautů. V armádě sloužil k záchraně katapultovaných pilotů nebo jako polní ambulance
ZIL E 167 je nástupce ZILu 135L. Je to opět univerzální tahač, který sloužil především jako obrněné řídící centrum, štábní vozidlo nebo ambulance
ZIL E 167 poháněly dva vidlicové osmiválce 7,0 l o celkovém výkonu 360 koní. Spotřeba? Norma říká 100 na 100
Velikost ZILu E 167 vynikne především v porovnání s běžným vojenským terénním vozidlem. Brodivost měl ale jen 800 mm, to je jako dnešní Range Rover.