Metrostav se chce prosadit v Grónsku. Soutěží o ražbu tunelu v hlavním městě Nuuk

4/18
Přehled fotografií
Zavřít
  • Radnice osmnáctitisícového grónského hlavního města Nuuk hodlá metropoli výrazně rozšířit a vybudovat na odlehlejším poloostrově novou obytně administrativní čtvrť.
    Radnice osmnáctitisícového grónského hlavního města Nuuk hodlá metropoli výrazně rozšířit a vybudovat na odlehlejším poloostrově novou obytně administrativní čtvrť.| Zdroj: Aleš Gothard
  • Letecký pohled na místo, kde má vzniknout nová čtvrť.
    Letecký pohled na místo, kde má vzniknout nová čtvrť.| Zdroj: Aleš Gothard
  • Do lokality zatím řídce osídleného poloostrova však zatím vede nevyhovující pobřežní cesta, kde hrozí lavinové nebezpečí. Proto je nutné vyrazit zhruba kilometrový tunel a vystavět novou silnici. 
    Do lokality zatím řídce osídleného poloostrova však zatím vede nevyhovující pobřežní cesta, kde hrozí lavinové nebezpečí. Proto je nutné vyrazit zhruba kilometrový tunel a vystavět novou silnici. | Zdroj: Aleš Gothard
  • Hlavní město Grónska Nuuk
    Hlavní město Grónska Nuuk| Zdroj: Creative Commons
  • Hlavní město Grónska Nuuk
    Hlavní město Grónska Nuuk| Zdroj: Creative Commons
  • Zástavba v hlavním městě Nuuk
    Zástavba v hlavním městě Nuuk| Zdroj: Aleš Gothard
  • „Loni v létě nás oslovila dánská firma, která v Nuuku již působí, s tím, zda bychom nezvážili účast na projektu 1450 metrů dlouhé silnice, z níž 1075 metrů tvoří tunel,“ říká k soutěži, která má být vyhlášena v únoru, Aleš Gothard, ředitel páté divize Metrostavu, jenž severské projekty realizuje (na snímku vlevo).
    „Loni v létě nás oslovila dánská firma, která v Nuuku již působí, s tím, zda bychom nezvážili účast na projektu 1450 metrů dlouhé silnice, z níž 1075 metrů tvoří tunel,“ říká k soutěži, která má být vyhlášena v únoru, Aleš Gothard, ředitel páté divize Metrostavu, jenž severské projekty realizuje (na snímku vlevo).| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Grónské ledovce odtávají, nicméně i nový tunel povede přes takzvaný permafrost neboli věčně zmrzlou půdu.
    Grónské ledovce odtávají, nicméně i nový tunel povede přes takzvaný permafrost neboli věčně zmrzlou půdu.| Zdroj: Aleš Gothard
  • Grónsko
    Grónsko| Zdroj: Aleš Gothard
  • Grónsko
    Grónsko| Zdroj: Aleš Gothard
  • Grónsko
    Grónsko| Zdroj: Aleš Gothard
  • Grónsko
    Grónsko| Zdroj: Profimedia
  • Grónsko
    Grónsko| Zdroj: Aleš Gothard
  • Severozápad Grónska
    Severozápad Grónska| Zdroj: Creative Commons
  • Grónské ledovce odtávají
    Grónské ledovce odtávají| Zdroj: Creative Commons
  • Grónsko
    Grónsko| Zdroj: Creative Commons
  • Grónsko
    Grónsko| Zdroj: Creative Commons
  • Grónsko
    Grónsko| Zdroj: Creative Commons
Radnice osmnáctitisícového grónského hlavního města Nuuk hodlá metropoli výrazně rozšířit a vybudovat na odlehlejším poloostrově novou obytně administrativní čtvrť.
Letecký pohled na místo, kde má vzniknout nová čtvrť.
Do lokality zatím řídce osídleného poloostrova však zatím vede nevyhovující pobřežní cesta, kde hrozí lavinové nebezpečí. Proto je nutné vyrazit zhruba kilometrový tunel a vystavět novou silnici. 
Hlavní město Grónska Nuuk
Hlavní město Grónska Nuuk
Zástavba v hlavním městě Nuuk
„Loni v létě nás oslovila dánská firma, která v Nuuku již působí, s tím, zda bychom nezvážili účast na projektu 1450 metrů dlouhé silnice, z níž 1075 metrů tvoří tunel,“ říká k soutěži, která má být vyhlášena v únoru, Aleš Gothard, ředitel páté divize Metrostavu, jenž severské projekty realizuje (na snímku vlevo).
Grónské ledovce odtávají, nicméně i nový tunel povede přes takzvaný permafrost neboli věčně zmrzlou půdu.
Grónsko
Grónsko
Grónsko
Grónsko
Grónsko
Severozápad Grónska
Grónské ledovce odtávají
Grónsko
Grónsko
Grónsko