OBRAZEM: Bez plastu a blikání. Praha vytáhla do boje s kýčovitou reklamou návodem

1/28
Zavřít
  • Typický příklad vizuálního smogu v centru, s kterým chce vedení Prahy skoncovat.
    Typický příklad vizuálního smogu v centru, s kterým chce vedení Prahy skoncovat.| Zdroj: Daniel Vitouš
  • Ukázka z Manuálu pro kultivovanou Prahu.
    Ukázka z Manuálu pro kultivovanou Prahu.| Zdroj: Repro Manuálu pro kultivovanou Prahu
  • Dobře: Jednoduchá výstrč, která  nese jen logo provozovny. Pozornost poutá promyšlený design a materiál.
    Dobře: Jednoduchá výstrč, která nese jen logo provozovny. Pozornost poutá promyšlený design a materiál.| Zdroj: Manuál pro kultivovanou Prahu/Hlavní město Praha
  • Špatně: Trafika je zahlcena lacinými prvky – plastovou výstrčí doplněnou o svítící nápis a lacinou cedulkou.
    Špatně: Trafika je zahlcena lacinými prvky – plastovou výstrčí doplněnou o svítící nápis a lacinou cedulkou.| Zdroj: Manuál pro kultivovanou Prahu/Hlavní město Praha
  • Dobře: Nápis z jednotlivých podsvětlených písmen. Odstín světla barevně ladí s materiály výkladce.
    Dobře: Nápis z jednotlivých podsvětlených písmen. Odstín světla barevně ladí s materiály výkladce.| Zdroj: Manuál pro kultivovanou Prahu/Hlavní město Praha
  • Špatně: Všeho moc škodí, zbytečně se opakuje název obchodu, cedule jsou zahlceny množstvím sdělení.
    Špatně: Všeho moc škodí, zbytečně se opakuje název obchodu, cedule jsou zahlceny množstvím sdělení.| Zdroj: Manuál pro kultivovanou Prahu/Hlavní město Praha
  • Dobře: Tabule správně umístěné souměrně vedle vstupu do provozovny.
    Dobře: Tabule správně umístěné souměrně vedle vstupu do provozovny.| Zdroj: Manuál pro kultivovanou Prahu/Hlavní město Praha
  • Špatně: Příliš mnoho reklamních tabulí, navíc na pilíři podloubí, kam nepatří.
    Špatně: Příliš mnoho reklamních tabulí, navíc na pilíři podloubí, kam nepatří.| Zdroj: Manuál pro kultivovanou Prahu/Hlavní město Praha
  • Dobře: Provozovny s polepem výkladů šetří, používají ho jen ve formě nápisů a log.
    Dobře: Provozovny s polepem výkladů šetří, používají ho jen ve formě nápisů a log.| Zdroj: MHMP
  • Špatně: Plocha polepu smí zaujímat nejvýše 20 procent plochy prosklení.
    Špatně: Plocha polepu smí zaujímat nejvýše 20 procent plochy prosklení.| Zdroj: MHMP
  • Dobře: Dveřnice doplněné pouze jednoduchým krátkým nápisem a ukázkami sortimentu.
    Dobře: Dveřnice doplněné pouze jednoduchým krátkým nápisem a ukázkami sortimentu.| Zdroj: Manuál pro kultivovanou Prahu/Hlavní město Praha
  • Špatně: Historické dveřnice znehodnocené kapa deskami s reklamou. Desky jsou navíc nakřivo.
    Špatně: Historické dveřnice znehodnocené kapa deskami s reklamou. Desky jsou navíc nakřivo.| Zdroj: Manuál pro kultivovanou Prahu/Hlavní město Praha
  • Dobře: Markýzy musí mít jednobarevné provedení a měly by být součástí výkladů.
    Dobře: Markýzy musí mít jednobarevné provedení a měly by být součástí výkladů.| Zdroj: MHMP
  • Špatně: Mohutné markýzy s elektrickými výklopnými rameny, které zabraňují pohledu na historické fasády.
    Špatně: Mohutné markýzy s elektrickými výklopnými rameny, které zabraňují pohledu na historické fasády.| Zdroj: Blesk:Czech News Center, a.s./Martin Sekanina
  • Dobře: Příklad značení obchodního domu, citlivého k historické budově.
    Dobře: Příklad značení obchodního domu, citlivého k historické budově.| Zdroj: Manuál pro kultivovanou Prahu/Hlavní město Praha
  • Špatně: Pokud je to možné, vyvarujte se levných materiálů.
    Špatně: Pokud je to možné, vyvarujte se levných materiálů.| Zdroj: Manuál pro kultivovanou Prahu/Hlavní město Praha
  • Dobře: Příklad využití historického nosiče i vkusného grafického ztvárnění banneru.
    Dobře: Příklad využití historického nosiče i vkusného grafického ztvárnění banneru.| Zdroj: Manuál pro kultivovanou Prahu/Hlavní město Praha
  • Špatně: Bannery by neměly přesahovat více podlaží. Instalovány by navíc měly být pouze tehdy, užívá-li provozovna celý objekt.
    Špatně: Bannery by neměly přesahovat více podlaží. Instalovány by navíc měly být pouze tehdy, užívá-li provozovna celý objekt.| Zdroj: Manuál pro kultivovanou Prahu/Hlavní město Praha
  • Dobře: Příklad kultivovaně pojaté trafiky. Na kiosek není vhodné přidávat žádné cedule, které nejsou původní součástí.
    Dobře: Příklad kultivovaně pojaté trafiky. Na kiosek není vhodné přidávat žádné cedule, které nejsou původní součástí.| Zdroj: Manuál pro kultivovanou Prahu/Hlavní město Praha
  • Špatně: Využít pro reklamu každé volné místo nikdy není vhodné řešení.
    Špatně: Využít pro reklamu každé volné místo nikdy není vhodné řešení.| Zdroj: Manuál pro kultivovanou Prahu/Hlavní město Praha
  • Dobře: Bankomat, který nenarušil výklad ani fasádu.
    Dobře: Bankomat, který nenarušil výklad ani fasádu.| Zdroj: Manuál pro kultivovanou Prahu/Hlavní město Praha
  • Špatně: Bankomat poškodil historický výklad kiosku u Hlavního nádraží.
    Špatně: Bankomat poškodil historický výklad kiosku u Hlavního nádraží.| Zdroj: Blesk: Václav Burian
  • Tyto prostory již novým pravidlům nevyhovují.
    Tyto prostory již novým pravidlům nevyhovují.| Zdroj: MHMP
  • Tyto prostory již novým pravidlům nevyhovují.
    Tyto prostory již novým pravidlům nevyhovují.| Zdroj: MHMP
  • Tyto prostory již novým pravidlům nevyhovují.
    Tyto prostory již novým pravidlům nevyhovují.| Zdroj: MHMP
  • Tyto prostory již novým pravidlům nevyhovují.
    Tyto prostory již novým pravidlům nevyhovují.| Zdroj: MHMP
  • Tyto prostory již novým pravidlům nevyhovují.
    Tyto prostory již novým pravidlům nevyhovují.| Zdroj: MHMP
  • Tyto prostory již novým pravidlům nevyhovují.
    Tyto prostory již novým pravidlům nevyhovují.| Zdroj: Blesk:Michal Protivansky
Typický příklad vizuálního smogu v centru, s kterým chce vedení Prahy skoncovat.
Ukázka z Manuálu pro kultivovanou Prahu.
Dobře: Jednoduchá výstrč, která  nese jen logo provozovny. Pozornost poutá promyšlený design a materiál.
Špatně: Trafika je zahlcena lacinými prvky – plastovou výstrčí doplněnou o svítící nápis a lacinou cedulkou.
Dobře: Nápis z jednotlivých podsvětlených písmen. Odstín světla barevně ladí s materiály výkladce.
Špatně: Všeho moc škodí, zbytečně se opakuje název obchodu, cedule jsou zahlceny množstvím sdělení.
Dobře: Tabule správně umístěné souměrně vedle vstupu do provozovny.
Špatně: Příliš mnoho reklamních tabulí, navíc na pilíři podloubí, kam nepatří.
Dobře: Provozovny s polepem výkladů šetří, používají ho jen ve formě nápisů a log.
Špatně: Plocha polepu smí zaujímat nejvýše 20 procent plochy prosklení.
Dobře: Dveřnice doplněné pouze jednoduchým krátkým nápisem a ukázkami sortimentu.
Špatně: Historické dveřnice znehodnocené kapa deskami s reklamou. Desky jsou navíc nakřivo.
Dobře: Markýzy musí mít jednobarevné provedení a měly by být součástí výkladů.
Špatně: Mohutné markýzy s elektrickými výklopnými rameny, které zabraňují pohledu na historické fasády.
Dobře: Příklad značení obchodního domu, citlivého k historické budově.
Špatně: Pokud je to možné, vyvarujte se levných materiálů.
Dobře: Příklad využití historického nosiče i vkusného grafického ztvárnění banneru.
Špatně: Bannery by neměly přesahovat více podlaží. Instalovány by navíc měly být pouze tehdy, užívá-li provozovna celý objekt.
Dobře: Příklad kultivovaně pojaté trafiky. Na kiosek není vhodné přidávat žádné cedule, které nejsou původní součástí.
Špatně: Využít pro reklamu každé volné místo nikdy není vhodné řešení.
Dobře: Bankomat, který nenarušil výklad ani fasádu.
Špatně: Bankomat poškodil historický výklad kiosku u Hlavního nádraží.
Tyto prostory již novým pravidlům nevyhovují.
Tyto prostory již novým pravidlům nevyhovují.
Tyto prostory již novým pravidlům nevyhovují.
Tyto prostory již novým pravidlům nevyhovují.
Tyto prostory již novým pravidlům nevyhovují.
Tyto prostory již novým pravidlům nevyhovují.