OBRAZEM: Bez plastu a blikání. Praha vytáhla do boje s kýčovitou reklamou návodem
2
/
28
Přehled fotografií
Zavřít
Typický příklad vizuálního smogu v centru, s kterým chce vedení Prahy skoncovat.
|
Zdroj: Daniel Vitouš
Ukázka z Manuálu pro kultivovanou Prahu.
|
Zdroj: Repro Manuálu pro kultivovanou Prahu
Dobře: Jednoduchá výstrč, která nese jen logo provozovny. Pozornost poutá promyšlený design a materiál.
|
Zdroj: Manuál pro kultivovanou Prahu/Hlavní město Praha
Špatně: Trafika je zahlcena lacinými prvky – plastovou výstrčí doplněnou o svítící nápis a lacinou cedulkou.
|
Zdroj: Manuál pro kultivovanou Prahu/Hlavní město Praha
Dobře: Nápis z jednotlivých podsvětlených písmen. Odstín světla barevně ladí s materiály výkladce.
|
Zdroj: Manuál pro kultivovanou Prahu/Hlavní město Praha
Špatně: Všeho moc škodí, zbytečně se opakuje název obchodu, cedule jsou zahlceny množstvím sdělení.
|
Zdroj: Manuál pro kultivovanou Prahu/Hlavní město Praha
Dobře: Tabule správně umístěné souměrně vedle vstupu do provozovny.
|
Zdroj: Manuál pro kultivovanou Prahu/Hlavní město Praha
Špatně: Příliš mnoho reklamních tabulí, navíc na pilíři podloubí, kam nepatří.
|
Zdroj: Manuál pro kultivovanou Prahu/Hlavní město Praha
Dobře: Provozovny s polepem výkladů šetří, používají ho jen ve formě nápisů a log.
|
Zdroj: MHMP
Špatně: Plocha polepu smí zaujímat nejvýše 20 procent plochy prosklení.
|
Zdroj: MHMP
Dobře: Dveřnice doplněné pouze jednoduchým krátkým nápisem a ukázkami sortimentu.
|
Zdroj: Manuál pro kultivovanou Prahu/Hlavní město Praha
Špatně: Historické dveřnice znehodnocené kapa deskami s reklamou. Desky jsou navíc nakřivo.
|
Zdroj: Manuál pro kultivovanou Prahu/Hlavní město Praha
Dobře: Markýzy musí mít jednobarevné provedení a měly by být součástí výkladů.
|
Zdroj: MHMP
Špatně: Mohutné markýzy s elektrickými výklopnými rameny, které zabraňují pohledu na historické fasády.
|
Zdroj: Blesk:Czech News Center, a.s./Martin Sekanina
Dobře: Příklad značení obchodního domu, citlivého k historické budově.
|
Zdroj: Manuál pro kultivovanou Prahu/Hlavní město Praha
Špatně: Pokud je to možné, vyvarujte se levných materiálů.
|
Zdroj: Manuál pro kultivovanou Prahu/Hlavní město Praha
Dobře: Příklad využití historického nosiče i vkusného grafického ztvárnění banneru.
|
Zdroj: Manuál pro kultivovanou Prahu/Hlavní město Praha
Špatně: Bannery by neměly přesahovat více podlaží. Instalovány by navíc měly být pouze tehdy, užívá-li provozovna celý objekt.
|
Zdroj: Manuál pro kultivovanou Prahu/Hlavní město Praha
Dobře: Příklad kultivovaně pojaté trafiky. Na kiosek není vhodné přidávat žádné cedule, které nejsou původní součástí.
|
Zdroj: Manuál pro kultivovanou Prahu/Hlavní město Praha
Špatně: Využít pro reklamu každé volné místo nikdy není vhodné řešení.
|
Zdroj: Manuál pro kultivovanou Prahu/Hlavní město Praha
Dobře: Bankomat, který nenarušil výklad ani fasádu.
|
Zdroj: Manuál pro kultivovanou Prahu/Hlavní město Praha
Špatně: Bankomat poškodil historický výklad kiosku u Hlavního nádraží.
|
Zdroj: Blesk: Václav Burian
Tyto prostory již novým pravidlům nevyhovují.
|
Zdroj: MHMP
Tyto prostory již novým pravidlům nevyhovují.
|
Zdroj: MHMP
Tyto prostory již novým pravidlům nevyhovují.
|
Zdroj: MHMP
Tyto prostory již novým pravidlům nevyhovují.
|
Zdroj: MHMP
Tyto prostory již novým pravidlům nevyhovují.
|
Zdroj: MHMP
Tyto prostory již novým pravidlům nevyhovují.
|
Zdroj: Blesk:Michal Protivansky
Zavřít