V Česku už jezdí osobní vlak na vodík. Na jedno natankování ujede až 800 kilometrů

1/9
Zavřít
  • Tohle je vlak na vodík. Alstom Coradia iLint pohání elektromotory, elektřinu si ale vyrábí sám z palivových článků.
    Tohle je vlak na vodík. Alstom Coradia iLint pohání elektromotory, elektřinu si ale vyrábí sám z palivových článků.| Zdroj: VTM.cz
  • Je to souprava určená pro regionální nasazení či příměstskou vlakovou dopravu. Tomu odpovídá i interiér
    Je to souprava určená pro regionální nasazení či příměstskou vlakovou dopravu. Tomu odpovídá i interiér| Zdroj: VTM.cz
  • Provoz je velmi tichý a ekologický.
    Provoz je velmi tichý a ekologický.| Zdroj: VTM.cz
  • Vodík má vlaková souprava uchovaný v nádržích umístěných ve střeše. Prostřednictvím palivových článků se průběžně mění na elektřinu.
    Vodík má vlaková souprava uchovaný v nádržích umístěných ve střeše. Prostřednictvím palivových článků se průběžně mění na elektřinu.| Zdroj: VTM.cz
  • Vlak prochází finálním testováním a v sousedním Německu ho chtějí už v příštím roce nasadit do ostrého provozu.
    Vlak prochází finálním testováním a v sousedním Německu ho chtějí už v příštím roce nasadit do ostrého provozu.| Zdroj: VTM.cz
  • Pro optimální využití a větší rozšíření však bude potřeba dobudovat vodíkovou infrastrukturu.
    Pro optimální využití a větší rozšíření však bude potřeba dobudovat vodíkovou infrastrukturu.| Zdroj: VTM.cz
  • Na jedno natankování je tak vlak schopen ujet až 800 km.
    Na jedno natankování je tak vlak schopen ujet až 800 km.| Zdroj: VTM.cz
  • Schéma vlaku
    Schéma vlaku| Zdroj: VTM.cz
  • A tady se aktuálně testuje - na oválné testovací trati u Kolína
    A tady se aktuálně testuje - na oválné testovací trati u Kolína| Zdroj: VTM.cz
Tohle je vlak na vodík. Alstom Coradia iLint pohání elektromotory, elektřinu si ale vyrábí sám z palivových článků.
Je to souprava určená pro regionální nasazení či příměstskou vlakovou dopravu. Tomu odpovídá i interiér
Provoz je velmi tichý a ekologický.
Vodík má vlaková souprava uchovaný v nádržích umístěných ve střeše. Prostřednictvím palivových článků se průběžně mění na elektřinu.
Vlak prochází finálním testováním a v sousedním Německu ho chtějí už v příštím roce nasadit do ostrého provozu.
Pro optimální využití a větší rozšíření však bude potřeba dobudovat vodíkovou infrastrukturu.
Na jedno natankování je tak vlak schopen ujet až 800 km.
Schéma vlaku
A tady se aktuálně testuje - na oválné testovací trati u Kolína