Škoda 1000MB usadila čechy za volant|
Zdroj: e15 vilém heckel
Nejtěžší prací bylo rozpojit trubičky u hrdla tankovacího otvoru v předním blatníku. Povedlo se to až dlouhodobým nahříváním.|
Zdroj: Jiří Pekárek
Motor byl ukryt pod silnou vrstvou oleje a špíny, po očištění ale vykoukl jako nový|
Zdroj: Jiří Pekárek
Slabinou embéček bylo seřízení západky přední kapoty. Když se podcenilo, otevřela se za jízdy. Stávalo se to nezřídka.|
Zdroj: Jiří Pekárek
Lukášova škodovka měla najeto jen 80 000 km, díky tomu vypadá interiér pořád zachovale|
Zdroj: Jiří Pekárek
Renovace motoru měla estetické důvody, technika prý byla ve výborné formě. Mimochodem trvalo rok a půl, než se renovátorům podařilo nasadit zpět zadní okno.|
Zdroj: Jiří Pekárek
Embéčka také závodila. Tento exemplář z muzea v Lánech má už novější příď (1966).|
Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
Interiér 1000 MB (1966). Řazení čtyřstupňové převodovky bylo na podlaze.|
Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
Psala se šedesátá léta 20. století, opěrky na sedadlech bychom hledali marně.|
Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
Chromovaný ovál na přídi modelu 1966 už nezasahoval až do ukazatelů směru. Hranaté mřížky v zadních blatnících dostal jen model de Luxe, standardní si nechal původní až do začátku sezóny 1967.|
Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
Embéčko ročníku 1966 ze sbírek továrního muzea před zříceninou hradu Zvířetice.|
Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
Čtyřválec OHV objemu 988 cm3 byl umístěn v zádi spolu s chladičem a větrákem.|
Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
Detail zadního okna a pozičního světélka modelu 1966.|
Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
Zadní světla z odrazkou byly dílem Otakara Diblíka. Důvěrně je znají i majitelé dvanáctsettrojek.|
Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
Dvojice 1000 MB modelu 1969. Modrý vůz má luxusnější výbavu.|
Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
1000 MB modelu 1969 s plastovou lištou.|
Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
Vývozní 1000 MBT (Tourist) ročníku 1969 s lakovanou hranou víka zavazadelníku.|
Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
Tovární vozy vodili Jaroslav Bobek a Bořivoj Kořínek ještě začátkem 70. let. Kořínek jeden z nich rozbil.|
Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
Třetí prototyp 990T, ze kterého vznikl model MBX (1963).|
Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
Škoda 1000 MB si odbyla svou novinářskou premiéru 21. března 1964.|
Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
Embéčko mělo úhlednou karoserii čtyřdveřového sedanu.|
Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
Původní model s oblou střechou, zadním klenutým oknem a kulatými otvory v zadních blatnících.|
Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
Kamion v Nizozemsku auto před osmi lety ošklivě pochroumal. Zadní blatník je unikátní a od běžného MB se liší.|
Zdroj: Jiří Pekárek a archiv Ladislava Hrubého
Škoda 1000 MBX|
Zdroj: Jiří Pekárek a archiv Ladislava Hrubého
Na Škodě 1000 MBX byl poprvé použit dvoukarburátorový motor|
Zdroj: Jiří Pekárek a archiv Ladislava Hrubého
Auto Ladislava Hrubého prokázalo značnou spolehlivost, když v něm majitel procestoval Evropu|
Zdroj: Jiří Pekárek a archiv Ladislava Hrubého
Škoda 1000 MBX|
Zdroj: Jiří Pekárek a archiv Ladislava Hrubého
**Škoda 100** nahradila model 1000 MB v rámci většího faceliftu. Technicky se ale jednalo o téměř totožné auto. Ve výrobě vydrželo od roku 1969 do roku 1977 a vzniklo skoro 1,1 milionu kusů.
První opravdu moderní vůz Škoda byl model **1000 MB**. Dostal samonosnou karoserii a také motor vzadu, i když v době příchodu na trh se už jednalo o přežitou konstrukci. Zajímavá byla i technologie výroby bloku motoru pomocí tlakového lití.
Škoda 1000 MB
Škoda 1000 MB|
Zdroj: Autorevue.cz
Okna bez sloupku jsou pro MBX typická. Bohužel jimi po čase do interiéru zatéká.|
Zdroj: Jiří Pekárek a archiv Ladislava Hrubého
Embéčko Ladislava Hrubého není jen muzejní leštěnka, ale auto, v němž se běžně jezdilo|
Zdroj: Jiří Pekárek a archiv Ladislava Hrubého