Výroba slavného embéčka začala před 55 lety, připomeňte si ji na archivních snímcích

1/33
Zavřít
  • Video placeholder
    Škoda 1000MB usadila čechy za volant| Zdroj: e15 vilém heckel
  • Nejtěžší prací bylo rozpojit trubičky u hrdla tankovacího otvoru v předním blatníku. Povedlo se to až dlouhodobým nahříváním.
    Nejtěžší prací bylo rozpojit trubičky u hrdla tankovacího otvoru v předním blatníku. Povedlo se to až dlouhodobým nahříváním.| Zdroj: Jiří Pekárek
  • Motor byl ukryt pod silnou vrstvou oleje a špíny, po očištění ale vykoukl jako nový
    Motor byl ukryt pod silnou vrstvou oleje a špíny, po očištění ale vykoukl jako nový| Zdroj: Jiří Pekárek
  • Slabinou embéček bylo seřízení západky přední kapoty. Když se podcenilo, otevřela se za jízdy. Stávalo se to nezřídka.
    Slabinou embéček bylo seřízení západky přední kapoty. Když se podcenilo, otevřela se za jízdy. Stávalo se to nezřídka.| Zdroj: Jiří Pekárek
  • Lukášova škodovka měla najeto jen 80 000 km, díky tomu vypadá interiér pořád zachovale
    Lukášova škodovka měla najeto jen 80 000 km, díky tomu vypadá interiér pořád zachovale| Zdroj: Jiří Pekárek
  • Renovace motoru měla estetické důvody, technika prý byla ve výborné formě. Mimochodem trvalo rok a půl, než se renovátorům podařilo nasadit zpět zadní okno.
    Renovace motoru měla estetické důvody, technika prý byla ve výborné formě. Mimochodem trvalo rok a půl, než se renovátorům podařilo nasadit zpět zadní okno.| Zdroj: Jiří Pekárek
  • Embéčka také závodila. Tento exemplář z muzea v Lánech má už novější příď (1966).
    Embéčka také závodila. Tento exemplář z muzea v Lánech má už novější příď (1966).| Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
  • Interiér 1000 MB (1966). Řazení čtyřstupňové převodovky bylo na podlaze.
    Interiér 1000 MB (1966). Řazení čtyřstupňové převodovky bylo na podlaze.| Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
  • Psala se šedesátá léta 20. století, opěrky na sedadlech bychom hledali marně.
    Psala se šedesátá léta 20. století, opěrky na sedadlech bychom hledali marně.| Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
  • Chromovaný ovál na přídi modelu 1966 už nezasahoval až do ukazatelů směru. Hranaté mřížky v zadních blatnících dostal jen model de Luxe, standardní si nechal původní až do začátku sezóny 1967.
    Chromovaný ovál na přídi modelu 1966 už nezasahoval až do ukazatelů směru. Hranaté mřížky v zadních blatnících dostal jen model de Luxe, standardní si nechal původní až do začátku sezóny 1967.| Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
  • Embéčko ročníku 1966 ze sbírek továrního muzea před zříceninou hradu Zvířetice.
    Embéčko ročníku 1966 ze sbírek továrního muzea před zříceninou hradu Zvířetice.| Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
  • Čtyřválec OHV objemu 988 cm3 byl umístěn v zádi spolu s chladičem a větrákem.
    Čtyřválec OHV objemu 988 cm3 byl umístěn v zádi spolu s chladičem a větrákem.| Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
  • Detail zadního okna a pozičního světélka modelu 1966.
    Detail zadního okna a pozičního světélka modelu 1966.| Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
  • Zadní světla z odrazkou byly dílem Otakara Diblíka. Důvěrně je znají i majitelé dvanáctsettrojek.
    Zadní světla z odrazkou byly dílem Otakara Diblíka. Důvěrně je znají i majitelé dvanáctsettrojek.| Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
  • Dvojice 1000 MB modelu 1969. Modrý vůz má luxusnější výbavu.
    Dvojice 1000 MB modelu 1969. Modrý vůz má luxusnější výbavu.| Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
  • 1000 MB modelu 1969 s plastovou lištou.
    1000 MB modelu 1969 s plastovou lištou.| Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
  • Vývozní 1000 MBT (Tourist) ročníku 1969 s lakovanou hranou víka zavazadelníku.
    Vývozní 1000 MBT (Tourist) ročníku 1969 s lakovanou hranou víka zavazadelníku.| Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
  • Tovární vozy vodili Jaroslav Bobek a Bořivoj Kořínek ještě začátkem 70. let. Kořínek jeden z nich rozbil.
    Tovární vozy vodili Jaroslav Bobek a Bořivoj Kořínek ještě začátkem 70. let. Kořínek jeden z nich rozbil.| Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
  • Třetí prototyp 990T, ze kterého vznikl model MBX (1963).
    Třetí prototyp 990T, ze kterého vznikl model MBX (1963).| Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
  • Škoda 1000 MB si odbyla svou novinářskou premiéru 21. března 1964.
    Škoda 1000 MB si odbyla svou novinářskou premiéru 21. března 1964.| Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
  • Embéčko mělo úhlednou karoserii čtyřdveřového sedanu.
    Embéčko mělo úhlednou karoserii čtyřdveřového sedanu.| Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
  • Původní model s oblou střechou, zadním klenutým oknem a kulatými otvory v zadních blatnících.
    Původní model s oblou střechou, zadním klenutým oknem a kulatými otvory v zadních blatnících.| Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
  • Kamion v Nizozemsku auto před osmi lety ošklivě pochroumal. Zadní blatník je unikátní a od běžného MB se liší.
    Kamion v Nizozemsku auto před osmi lety ošklivě pochroumal. Zadní blatník je unikátní a od běžného MB se liší.| Zdroj: Jiří Pekárek a archiv Ladislava Hrubého
  • Škoda 1000 MBX
    Škoda 1000 MBX| Zdroj: Jiří Pekárek a archiv Ladislava Hrubého
  • Na Škodě 1000 MBX byl poprvé použit dvoukarburátorový motor
    Na Škodě 1000 MBX byl poprvé použit dvoukarburátorový motor| Zdroj: Jiří Pekárek a archiv Ladislava Hrubého
  • Auto Ladislava Hrubého prokázalo značnou spolehlivost, když v něm majitel procestoval Evropu
    Auto Ladislava Hrubého prokázalo značnou spolehlivost, když v něm majitel procestoval Evropu| Zdroj: Jiří Pekárek a archiv Ladislava Hrubého
  • Škoda 1000 MBX
    Škoda 1000 MBX| Zdroj: Jiří Pekárek a archiv Ladislava Hrubého
  • **Škoda 100** nahradila model 1000 MB v rámci většího faceliftu. Technicky se ale jednalo o téměř totožné auto. Ve výrobě vydrželo od roku 1969 do roku 1977 a vzniklo skoro 1,1 milionu kusů.
    **Škoda 100** nahradila model 1000 MB v rámci většího faceliftu. Technicky se ale jednalo o téměř totožné auto. Ve výrobě vydrželo od roku 1969 do roku 1977 a vzniklo skoro 1,1 milionu kusů.
  • První opravdu moderní vůz Škoda byl model **1000 MB**. Dostal samonosnou karoserii a také motor vzadu, i když v době příchodu na trh se už jednalo o přežitou konstrukci. Zajímavá byla i technologie výroby bloku motoru pomocí tlakového lití.
    První opravdu moderní vůz Škoda byl model **1000 MB**. Dostal samonosnou karoserii a také motor vzadu, i když v době příchodu na trh se už jednalo o přežitou konstrukci. Zajímavá byla i technologie výroby bloku motoru pomocí tlakového lití.
  • Škoda 1000 MB
    Škoda 1000 MB
  • Škoda 1000 MB
    Škoda 1000 MB| Zdroj: Autorevue.cz
  • Okna bez sloupku jsou pro MBX typická. Bohužel jimi po čase do interiéru zatéká.
    Okna bez sloupku jsou pro MBX typická. Bohužel jimi po čase do interiéru zatéká.| Zdroj: Jiří Pekárek a archiv Ladislava Hrubého
  • Embéčko Ladislava Hrubého není jen muzejní leštěnka, ale auto, v němž se běžně jezdilo
    Embéčko Ladislava Hrubého není jen muzejní leštěnka, ale auto, v němž se běžně jezdilo| Zdroj: Jiří Pekárek a archiv Ladislava Hrubého
Škoda 1000MB usadila čechy za volant
Nejtěžší prací bylo rozpojit trubičky u hrdla tankovacího otvoru v předním blatníku. Povedlo se to až dlouhodobým nahříváním.
Motor byl ukryt pod silnou vrstvou oleje a špíny, po očištění ale vykoukl jako nový
Slabinou embéček bylo seřízení západky přední kapoty. Když se podcenilo, otevřela se za jízdy. Stávalo se to nezřídka.
Lukášova škodovka měla najeto jen 80 000 km, díky tomu vypadá interiér pořád zachovale
Renovace motoru měla estetické důvody, technika prý byla ve výborné formě. Mimochodem trvalo rok a půl, než se renovátorům podařilo nasadit zpět zadní okno.
Embéčka také závodila. Tento exemplář z muzea v Lánech má už novější příď (1966).
Interiér 1000 MB (1966). Řazení čtyřstupňové převodovky bylo na podlaze.
Psala se šedesátá léta 20. století, opěrky na sedadlech bychom hledali marně.
Chromovaný ovál na přídi modelu 1966 už nezasahoval až do ukazatelů směru. Hranaté mřížky v zadních blatnících dostal jen model de Luxe, standardní si nechal původní až do začátku sezóny 1967.
Embéčko ročníku 1966 ze sbírek továrního muzea před zříceninou hradu Zvířetice.
Čtyřválec OHV objemu 988 cm3 byl umístěn v zádi spolu s chladičem a větrákem.
Detail zadního okna a pozičního světélka modelu 1966.
Zadní světla z odrazkou byly dílem Otakara Diblíka. Důvěrně je znají i majitelé dvanáctsettrojek.
Dvojice 1000 MB modelu 1969. Modrý vůz má luxusnější výbavu.
1000 MB modelu 1969 s plastovou lištou.
Vývozní 1000 MBT (Tourist) ročníku 1969 s lakovanou hranou víka zavazadelníku.
Tovární vozy vodili Jaroslav Bobek a Bořivoj Kořínek ještě začátkem 70. let. Kořínek jeden z nich rozbil.
Třetí prototyp 990T, ze kterého vznikl model MBX (1963).
Škoda 1000 MB si odbyla svou novinářskou premiéru 21. března 1964.
Embéčko mělo úhlednou karoserii čtyřdveřového sedanu.
Původní model s oblou střechou, zadním klenutým oknem a kulatými otvory v zadních blatnících.
Kamion v Nizozemsku auto před osmi lety ošklivě pochroumal. Zadní blatník je unikátní a od běžného MB se liší.
Škoda 1000 MBX
Na Škodě 1000 MBX byl poprvé použit dvoukarburátorový motor
Auto Ladislava Hrubého prokázalo značnou spolehlivost, když v něm majitel procestoval Evropu
Škoda 1000 MBX
**Škoda 100** nahradila model 1000 MB v rámci většího faceliftu. Technicky se ale jednalo o téměř totožné auto. Ve výrobě vydrželo od roku 1969 do roku 1977 a vzniklo skoro 1,1 milionu kusů.
První opravdu moderní vůz Škoda byl model **1000 MB**. Dostal samonosnou karoserii a také motor vzadu, i když v době příchodu na trh se už jednalo o přežitou konstrukci. Zajímavá byla i technologie výroby bloku motoru pomocí tlakového lití.
Škoda 1000 MB
Škoda 1000 MB
Okna bez sloupku jsou pro MBX typická. Bohužel jimi po čase do interiéru zatéká.
Embéčko Ladislava Hrubého není jen muzejní leštěnka, ale auto, v němž se běžně jezdilo