Francouz přeletěl kanál La Manche v létajícím autě. Do města dojel po silnici
1
/
15
Přehled fotografií
Zavřít
Vaylon Pégase využívá velkého padákového kluzáku. Je to stejný princip jako u motorového paraglidingu.
|
Zdroj: VTM.cz
Tahle bugina umí létat. A také se může legálně pohybovat po silnici
|
Zdroj: VTM.cz
Bez kapotáže vynikne jednoduchá subtilní konstrukce
|
Zdroj: VTM.cz
S kapotáží už ale připomíná běžné auto, byť podivností by tu pár bylo...
|
Zdroj: VTM.cz
---úzká kola, vrtule vzadu, vysoký zdvih tlumení pro hladké přistávání...
|
Zdroj: VTM.cz
Vzadu je totiž schovaný padákový kluzák, který lze v případě potřeby roztáhnout a vzlétnout
|
Zdroj: VTM.cz
Do vzduchu unese až 250 kg a dolétne teoreticky až 750 km
|
Zdroj: VTM.cz
Konstrukce však neumožní takové rychlosti letu, jako řešení s pevnými křídly, Pégase tak létá jen osmdesátkou.
|
Zdroj: VTM.cz
Ve vzduchu k pohonu slouží tlačná vrtule, na zemi je poháněna zadní náprava.
|
Zdroj: VTM.cz
Je to celkem mrštná bugina
|
Zdroj: VTM.cz
Bugina prochází vývojem. Původně byla jednomístná, později se dvěma místy za sebou, nejnovější verze pojme dva pasažéry vedle sebe jako v běžném automobilu.
|
Zdroj: VTM.cz
Vozidlo je ve finální verzi vybaveno vším potřebným, aby mohlo získat homologaci pro provoz na pozemních komunikacích.
|
Zdroj: VTM.cz
Zde se ale prezentuje neokapotovaný prototyp a jeho průchodnost terénem
|
Zdroj: VTM.cz
S tímto vozítkem nepoznáte nudu
|
Zdroj: VTM.cz
Aktuální pokus francouzského spolutvůrce Bruno Vezzoliho spočíval v překonání průlivu La Manche, tedy vzdálenosti necelých 60 km. Celková trasa vedla z Paříže do Londýna. Letělo se jen přes samotné moře, jinak vozidlo jelo po silnici.
|
Zdroj: VTM.cz
Zavřít