Francouz přeletěl kanál La Manche v létajícím autě. Do města dojel po silnici

1/15
Zavřít
  • Vaylon Pégase využívá velkého padákového kluzáku. Je to stejný princip jako u motorového paraglidingu.
    Vaylon Pégase využívá velkého padákového kluzáku. Je to stejný princip jako u motorového paraglidingu.| Zdroj: VTM.cz
  • Tahle bugina umí létat. A také se může legálně pohybovat po silnici
    Tahle bugina umí létat. A také se může legálně pohybovat po silnici| Zdroj: VTM.cz
  • Bez kapotáže vynikne jednoduchá subtilní konstrukce
    Bez kapotáže vynikne jednoduchá subtilní konstrukce| Zdroj: VTM.cz
  • S kapotáží už ale připomíná běžné auto, byť podivností by tu pár bylo...
    S kapotáží už ale připomíná běžné auto, byť podivností by tu pár bylo...| Zdroj: VTM.cz
  • ---úzká kola, vrtule vzadu, vysoký zdvih tlumení pro hladké přistávání...
    ---úzká kola, vrtule vzadu, vysoký zdvih tlumení pro hladké přistávání...| Zdroj: VTM.cz
  • Vzadu je totiž schovaný padákový kluzák, který lze v případě potřeby roztáhnout a vzlétnout
    Vzadu je totiž schovaný padákový kluzák, který lze v případě potřeby roztáhnout a vzlétnout| Zdroj: VTM.cz
  • Do vzduchu unese až 250 kg a dolétne teoreticky až 750 km
    Do vzduchu unese až 250 kg a dolétne teoreticky až 750 km| Zdroj: VTM.cz
  • Konstrukce však neumožní takové rychlosti letu, jako řešení s pevnými křídly, Pégase tak létá jen osmdesátkou.
    Konstrukce však neumožní takové rychlosti letu, jako řešení s pevnými křídly, Pégase tak létá jen osmdesátkou.| Zdroj: VTM.cz
  • Ve vzduchu k pohonu slouží tlačná vrtule, na zemi je poháněna zadní náprava.
    Ve vzduchu k pohonu slouží tlačná vrtule, na zemi je poháněna zadní náprava.| Zdroj: VTM.cz
  • Je to celkem mrštná bugina
    Je to celkem mrštná bugina| Zdroj: VTM.cz
  • Bugina prochází vývojem. Původně byla jednomístná, později se dvěma místy za sebou, nejnovější verze pojme dva pasažéry vedle sebe jako v běžném automobilu.
    Bugina prochází vývojem. Původně byla jednomístná, později se dvěma místy za sebou, nejnovější verze pojme dva pasažéry vedle sebe jako v běžném automobilu.| Zdroj: VTM.cz
  • Vozidlo je ve finální verzi vybaveno vším potřebným, aby mohlo získat homologaci pro provoz na pozemních komunikacích.
    Vozidlo je ve finální verzi vybaveno vším potřebným, aby mohlo získat homologaci pro provoz na pozemních komunikacích.| Zdroj: VTM.cz
  • Zde se ale prezentuje neokapotovaný prototyp a jeho průchodnost terénem
    Zde se ale prezentuje neokapotovaný prototyp a jeho průchodnost terénem| Zdroj: VTM.cz
  • S tímto vozítkem nepoznáte nudu
    S tímto vozítkem nepoznáte nudu| Zdroj: VTM.cz
  • Aktuální pokus francouzského spolutvůrce Bruno Vezzoliho spočíval v překonání průlivu La Manche, tedy vzdálenosti necelých 60 km. Celková trasa vedla z Paříže do Londýna. Letělo se jen přes samotné moře, jinak vozidlo jelo po silnici.
    Aktuální pokus francouzského spolutvůrce Bruno Vezzoliho spočíval v překonání průlivu La Manche, tedy vzdálenosti necelých 60 km. Celková trasa vedla z Paříže do Londýna. Letělo se jen přes samotné moře, jinak vozidlo jelo po silnici.| Zdroj: VTM.cz
Vaylon Pégase využívá velkého padákového kluzáku. Je to stejný princip jako u motorového paraglidingu.
Tahle bugina umí létat. A také se může legálně pohybovat po silnici
Bez kapotáže vynikne jednoduchá subtilní konstrukce
S kapotáží už ale připomíná běžné auto, byť podivností by tu pár bylo...
---úzká kola, vrtule vzadu, vysoký zdvih tlumení pro hladké přistávání...
Vzadu je totiž schovaný padákový kluzák, který lze v případě potřeby roztáhnout a vzlétnout
Do vzduchu unese až 250 kg a dolétne teoreticky až 750 km
Konstrukce však neumožní takové rychlosti letu, jako řešení s pevnými křídly, Pégase tak létá jen osmdesátkou.
Ve vzduchu k pohonu slouží tlačná vrtule, na zemi je poháněna zadní náprava.
Je to celkem mrštná bugina
Bugina prochází vývojem. Původně byla jednomístná, později se dvěma místy za sebou, nejnovější verze pojme dva pasažéry vedle sebe jako v běžném automobilu.
Vozidlo je ve finální verzi vybaveno vším potřebným, aby mohlo získat homologaci pro provoz na pozemních komunikacích.
Zde se ale prezentuje neokapotovaný prototyp a jeho průchodnost terénem
S tímto vozítkem nepoznáte nudu
Aktuální pokus francouzského spolutvůrce Bruno Vezzoliho spočíval v překonání průlivu La Manche, tedy vzdálenosti necelých 60 km. Celková trasa vedla z Paříže do Londýna. Letělo se jen přes samotné moře, jinak vozidlo jelo po silnici.