Sladký automobil: Nizozemští studenti sestrojili auto z cukrové řepy a lnu

6/14
Přehled fotografií
Zavřít
  • Každý rok sestaví vývojáři z Technické univerzity Eindhoven minimálně jeden inovativní vůz. V minulosti zaujali například projektem Stella, v rámci kterého vytvořili prototyp vozidla jezdícího kompletně na solární energii.
    Každý rok sestaví vývojáři z Technické univerzity Eindhoven minimálně jeden inovativní vůz. V minulosti zaujali například projektem Stella, v rámci kterého vytvořili prototyp vozidla jezdícího kompletně na solární energii.| Zdroj: TU/Ecomotive
  • Letos přišel tým čítající 21 studentů s další novinkou. Tou je první biologicky rozložitelné auto na světě.
    Letos přišel tým čítající 21 studentů s další novinkou. Tou je první biologicky rozložitelné auto na světě.| Zdroj: TU/Ecomotive
  • Vše (kromě čtveřice kol a systému zavěšení) je totiž vyrobeno z rostlinných materiálů, jakými jsou cukrová řepa či len.
    Vše (kromě čtveřice kol a systému zavěšení) je totiž vyrobeno z rostlinných materiálů, jakými jsou cukrová řepa či len.| Zdroj: TU/Ecomotive
  • Podle skupiny TU/Ecomotive automobilový průmysl v mnohém pokročil, ale to automaticky neznamená, že budoucnost je růžová.
    Podle skupiny TU/Ecomotive automobilový průmysl v mnohém pokročil, ale to automaticky neznamená, že budoucnost je růžová.| Zdroj: TU/Ecomotive
  • K čemu je nižší spotřeba paliva, když emise uvolněné při výrobním procesu uhlíkovou stopu v podstatě vynulují?
    K čemu je nižší spotřeba paliva, když emise uvolněné při výrobním procesu uhlíkovou stopu v podstatě vynulují?| Zdroj: TU/Ecomotive
  • Nizozemští studenti se tak zaměřili na méně probádanou část výroby, a místo oceli, hliníku či uhlíku zkusili použít biologicky rozložitelné (a také lokální) materiály.
    Nizozemští studenti se tak zaměřili na méně probádanou část výroby, a místo oceli, hliníku či uhlíku zkusili použít biologicky rozložitelné (a také lokální) materiály.| Zdroj: TU/Ecomotive
  • Hlavním prvkem se stal kompozitní materiál, který svým poměrěm pevnosti k hmotnosti připomíná sklolaminát.
    Hlavním prvkem se stal kompozitní materiál, který svým poměrěm pevnosti k hmotnosti připomíná sklolaminát.| Zdroj: TU/Ecomotive
  • V jeho středu se nachází plast (šestiúhelníková struktura včelích pláství) vytvořený z cukrové řepy, jenž je z obou stran pokryt vlákny lnu a polypropylenu.
    V jeho středu se nachází plast (šestiúhelníková struktura včelích pláství) vytvořený z cukrové řepy, jenž je z obou stran pokryt vlákny lnu a polypropylenu.| Zdroj: TU/Ecomotive
  • Tento postup zaručuje nejen ekologičnost, ale i extrémní lehkost – Lina váží pouhých 310 kilogramů!
    Tento postup zaručuje nejen ekologičnost, ale i extrémní lehkost – Lina váží pouhých 310 kilogramů!| Zdroj: TU/Ecomotive
  • Díky takto nízké hmotnosti elektromobilu stačí lithium-iontové baterie o váze 30 kg.
    Díky takto nízké hmotnosti elektromobilu stačí lithium-iontové baterie o váze 30 kg.| Zdroj: TU/Ecomotive
  • Ty jsou navíc snadno vyměnitelné, takže po ujetí 100 kilometrů nebudete muset ztrácet čas jejich nabíjením.
    Ty jsou navíc snadno vyměnitelné, takže po ujetí 100 kilometrů nebudete muset ztrácet čas jejich nabíjením.| Zdroj: TU/Ecomotive
  • I přesto se Nizozemci snaží získat povolení k vjezdu na eindhovenské silnice. Na nich by měl být prototyp testován ke konci tohoto roku.
    I přesto se Nizozemci snaží získat povolení k vjezdu na eindhovenské silnice. Na nich by měl být prototyp testován ke konci tohoto roku.| Zdroj: TU/Ecomotive
  • Sladká kára s maximální rychlostí 80 km/h má však jeden nevyřešený problém - crash testy.
    Sladká kára s maximální rychlostí 80 km/h má však jeden nevyřešený problém - crash testy.| Zdroj: TU/Ecomotive
  • Při nárazových zkouškách se kovy ohýbají, zatímco Lina se láme.
    Při nárazových zkouškách se kovy ohýbají, zatímco Lina se láme.| Zdroj: TU/Ecomotive
Každý rok sestaví vývojáři z Technické univerzity Eindhoven minimálně jeden inovativní vůz. V minulosti zaujali například projektem Stella, v rámci kterého vytvořili prototyp vozidla jezdícího kompletně na solární energii.
Letos přišel tým čítající 21 studentů s další novinkou. Tou je první biologicky rozložitelné auto na světě.
Vše (kromě čtveřice kol a systému zavěšení) je totiž vyrobeno z rostlinných materiálů, jakými jsou cukrová řepa či len.
Podle skupiny TU/Ecomotive automobilový průmysl v mnohém pokročil, ale to automaticky neznamená, že budoucnost je růžová.
K čemu je nižší spotřeba paliva, když emise uvolněné při výrobním procesu uhlíkovou stopu v podstatě vynulují?
Nizozemští studenti se tak zaměřili na méně probádanou část výroby, a místo oceli, hliníku či uhlíku zkusili použít biologicky rozložitelné (a také lokální) materiály.
Hlavním prvkem se stal kompozitní materiál, který svým poměrěm pevnosti k hmotnosti připomíná sklolaminát.
V jeho středu se nachází plast (šestiúhelníková struktura včelích pláství) vytvořený z cukrové řepy, jenž je z obou stran pokryt vlákny lnu a polypropylenu.
Tento postup zaručuje nejen ekologičnost, ale i extrémní lehkost – Lina váží pouhých 310 kilogramů!
Díky takto nízké hmotnosti elektromobilu stačí lithium-iontové baterie o váze 30 kg.
Ty jsou navíc snadno vyměnitelné, takže po ujetí 100 kilometrů nebudete muset ztrácet čas jejich nabíjením.
I přesto se Nizozemci snaží získat povolení k vjezdu na eindhovenské silnice. Na nich by měl být prototyp testován ke konci tohoto roku.
Sladká kára s maximální rychlostí 80 km/h má však jeden nevyřešený problém - crash testy.
Při nárazových zkouškách se kovy ohýbají, zatímco Lina se láme.