Příští rok by mohl padnout rychlostní rekord pro auta

1/25
Přehled fotografií
Zavřít
  • Říkají mu Bloodhound SSC a v létě 2018 s ním chtějí překonat pozemský rychlostní rekord.
    Říkají mu Bloodhound SSC a v létě 2018 s ním chtějí překonat pozemský rychlostní rekord.| Zdroj: VTM.cz
  • Stačilo by jedno procento nad aktuálním rekordem, tedy asi 1240 km/h. Ale když 1000 mil za hodinu je tak krásně kulaté číslo… Jenže to je 1609 km/h, tedy ještě o 369 víc!
    Stačilo by jedno procento nad aktuálním rekordem, tedy asi 1240 km/h. Ale když 1000 mil za hodinu je tak krásně kulaté číslo… Jenže to je 1609 km/h, tedy ještě o 369 víc!| Zdroj: VTM.cz
  • Když to má aspoň čtyři kola, která při jízdě zůstanou na silnici, může se tomu říkat auto.
    Když to má aspoň čtyři kola, která při jízdě zůstanou na silnici, může se tomu říkat auto.| Zdroj: VTM.cz
  • Vůbec nevadí, že vzadu je proudový motor a pod ním ještě tři raketové.
    Vůbec nevadí, že vzadu je proudový motor a pod ním ještě tři raketové.| Zdroj: Stefan Marjoram
  • Dohromady mají 8× větší výkon než všechny vozy v závodě formule 1 dohromady.
    Dohromady mají 8× větší výkon než všechny vozy v závodě formule 1 dohromady.| Zdroj: VTM.cz
  • Takhle vypadá celý proudový motor Eurojet EJ200. Standardně se používá ve stíhačkách.
    Takhle vypadá celý proudový motor Eurojet EJ200. Standardně se používá ve stíhačkách.| Zdroj: Julian Herzog, CC BY 4.0
  • Pilot sedí v malé kukani pod rozměrným otvorem pro přívod vzduchu k proudovému motoru.
    Pilot sedí v malé kukani pod rozměrným otvorem pro přívod vzduchu k proudovému motoru.| Zdroj: VTM.cz
  • Pod proudovým motorem je trojice raketových motorů na pevné palivo.
    Pod proudovým motorem je trojice raketových motorů na pevné palivo.| Zdroj: Stefan Marjoram
  • Takhle to bude vypadat pod povrchem.
    Takhle to bude vypadat pod povrchem.| Zdroj: VTM.cz
  • Po sérii ilustrací je tady už skutečný Bloodhound SSC. I když stále ve vývojové fázi.
    Po sérii ilustrací je tady už skutečný Bloodhound SSC. I když stále ve vývojové fázi.| Zdroj: Stefan Marjoram
  • Rychlostní rekordy automobilů nepadají příliš často. Od toho posledního, kdy Andy Green na voze ThrustSSC překonal výkonem 1 228 km/h rychlost zvuku, uběhlo už dvacet let.
    Rychlostní rekordy automobilů nepadají příliš často. Od toho posledního, kdy Andy Green na voze ThrustSSC překonal výkonem 1 228 km/h rychlost zvuku, uběhlo už dvacet let.| Zdroj: Stefan Marjoram
  • Toto je Richard Noble, který to celé vymyslel. Je sám držitelem pozemského rychlostního rekordu, v roce 1983 s vozem Thrust2 dosáhl na 1019 km/h.
    Toto je Richard Noble, který to celé vymyslel. Je sám držitelem pozemského rychlostního rekordu, v roce 1983 s vozem Thrust2 dosáhl na 1019 km/h.| Zdroj: Stefan Marjoram
  • Bloodhound SSC koncem října vyjel na veřejný test, kdy Andy Green dosáhl na britském letišti Cornwall Airport Newquay na rychlost 338 km/h.
    Bloodhound SSC koncem října vyjel na veřejný test, kdy Andy Green dosáhl na britském letišti Cornwall Airport Newquay na rychlost 338 km/h.| Zdroj: Stefan Marjoram
  • Vozidlo ještě nebylo kompletně vybavené. Mělo jen hlavní proudový motor Rolls-Royce Eurojet EJ200. Tady je vidět před instalací do Bloodhoundu.
    Vozidlo ještě nebylo kompletně vybavené. Mělo jen hlavní proudový motor Rolls-Royce Eurojet EJ200. Tady je vidět před instalací do Bloodhoundu.| Zdroj: Stefan Marjoram
  • Proudový motor ale stačí jen na rychlost kolem tisíce kilometrů za hodinu.
    Proudový motor ale stačí jen na rychlost kolem tisíce kilometrů za hodinu.| Zdroj: Stefan Marjoram
  • Až Bloodhound pojede naostro, dostane proto ještě trojici tří raketových motorů na pevné palivo, s jejichž tahem 122 kN zvládne cílových tisíc mil v hodině.
    Až Bloodhound pojede naostro, dostane proto ještě trojici tří raketových motorů na pevné palivo, s jejichž tahem 122 kN zvládne cílových tisíc mil v hodině.| Zdroj: Stefan Marjoram
  • Zajímavosti o projektu Bloodhound SSC.
    Zajímavosti o projektu Bloodhound SSC.| Zdroj: VTM.cz
  • Průřez Bloodhoundem: proudový motor, soustava raketových motorů... V oválné nádrži bude okysličovadlo.
    Průřez Bloodhoundem: proudový motor, soustava raketových motorů... V oválné nádrži bude okysličovadlo.| Zdroj: VTM.cz
  • Jak se vyvíjel pozemský rychlostní rekord.
    Jak se vyvíjel pozemský rychlostní rekord.| Zdroj: VTM.cz
  • Rekordní rychlosti: shora člověk, cyklista, motorový člun, překonání rychlosti zvuku v autě, volný pád Felixe Baumgartnera, rekord při letu v nízké hladině, plánovaný rekord Bloodhoundu, raketa X-15, Saturn V.
    Rekordní rychlosti: shora člověk, cyklista, motorový člun, překonání rychlosti zvuku v autě, volný pád Felixe Baumgartnera, rekord při letu v nízké hladině, plánovaný rekord Bloodhoundu, raketa X-15, Saturn V.| Zdroj: VTM.cz
  • Na dalších fotografiích je vozidlo ThrustSSC, které drží aktuální pozemský rychlostní rekord.
    Na dalších fotografiích je vozidlo ThrustSSC, které drží aktuální pozemský rychlostní rekord.| Zdroj: Cmglee, CC BY-SA 3.0
  • V roce 1997, tedy před dvaceti lety, s ním Andy Green dosáhl rychlosti 1 228 km/h.
    V roce 1997, tedy před dvaceti lety, s ním Andy Green dosáhl rychlosti 1 228 km/h.| Zdroj: VTM.cz
  • S „automobilem“ při tom vůbec poprvé překonal rychlost zvuku.
    S „automobilem“ při tom vůbec poprvé překonal rychlost zvuku.| Zdroj: Cmglee, CC BY-SA 3.0
  • V týmu, který vyvíjel ThrustSSC, byl stejně jako u Bloodoundu Richard Noble.
    V týmu, který vyvíjel ThrustSSC, byl stejně jako u Bloodoundu Richard Noble.| Zdroj: Andrew Graves
  • Video placeholder
    Bloodhound project| Zdroj: VTM
Říkají mu Bloodhound SSC a v létě 2018 s ním chtějí překonat pozemský rychlostní rekord.
Stačilo by jedno procento nad aktuálním rekordem, tedy asi 1240 km/h. Ale když 1000 mil za hodinu je tak krásně kulaté číslo… Jenže to je 1609 km/h, tedy ještě o 369 víc!
Když to má aspoň čtyři kola, která při jízdě zůstanou na silnici, může se tomu říkat auto.
Vůbec nevadí, že vzadu je proudový motor a pod ním ještě tři raketové.
Dohromady mají 8× větší výkon než všechny vozy v závodě formule 1 dohromady.
Takhle vypadá celý proudový motor Eurojet EJ200. Standardně se používá ve stíhačkách.
Pilot sedí v malé kukani pod rozměrným otvorem pro přívod vzduchu k proudovému motoru.
Pod proudovým motorem je trojice raketových motorů na pevné palivo.
Takhle to bude vypadat pod povrchem.
Po sérii ilustrací je tady už skutečný Bloodhound SSC. I když stále ve vývojové fázi.
Rychlostní rekordy automobilů nepadají příliš často. Od toho posledního, kdy Andy Green na voze ThrustSSC překonal výkonem 1 228 km/h rychlost zvuku, uběhlo už dvacet let.
Toto je Richard Noble, který to celé vymyslel. Je sám držitelem pozemského rychlostního rekordu, v roce 1983 s vozem Thrust2 dosáhl na 1019 km/h.
Bloodhound SSC koncem října vyjel na veřejný test, kdy Andy Green dosáhl na britském letišti Cornwall Airport Newquay na rychlost 338 km/h.
Vozidlo ještě nebylo kompletně vybavené. Mělo jen hlavní proudový motor Rolls-Royce Eurojet EJ200. Tady je vidět před instalací do Bloodhoundu.
Proudový motor ale stačí jen na rychlost kolem tisíce kilometrů za hodinu.
Až Bloodhound pojede naostro, dostane proto ještě trojici tří raketových motorů na pevné palivo, s jejichž tahem 122 kN zvládne cílových tisíc mil v hodině.
Zajímavosti o projektu Bloodhound SSC.
Průřez Bloodhoundem: proudový motor, soustava raketových motorů... V oválné nádrži bude okysličovadlo.
Jak se vyvíjel pozemský rychlostní rekord.
Rekordní rychlosti: shora člověk, cyklista, motorový člun, překonání rychlosti zvuku v autě, volný pád Felixe Baumgartnera, rekord při letu v nízké hladině, plánovaný rekord Bloodhoundu, raketa X-15, Saturn V.
Na dalších fotografiích je vozidlo ThrustSSC, které drží aktuální pozemský rychlostní rekord.
V roce 1997, tedy před dvaceti lety, s ním Andy Green dosáhl rychlosti 1 228 km/h.
S „automobilem“ při tom vůbec poprvé překonal rychlost zvuku.
V týmu, který vyvíjel ThrustSSC, byl stejně jako u Bloodoundu Richard Noble.
Bloodhound project