Příští rok by mohl padnout rychlostní rekord pro auta
4
/
25
Přehled fotografií
Zavřít
Říkají mu Bloodhound SSC a v létě 2018 s ním chtějí překonat pozemský rychlostní rekord.
|
Zdroj: VTM.cz
Stačilo by jedno procento nad aktuálním rekordem, tedy asi 1240 km/h. Ale když 1000 mil za hodinu je tak krásně kulaté číslo… Jenže to je 1609 km/h, tedy ještě o 369 víc!
|
Zdroj: VTM.cz
Když to má aspoň čtyři kola, která při jízdě zůstanou na silnici, může se tomu říkat auto.
|
Zdroj: VTM.cz
Vůbec nevadí, že vzadu je proudový motor a pod ním ještě tři raketové.
|
Zdroj: Stefan Marjoram
Dohromady mají 8× větší výkon než všechny vozy v závodě formule 1 dohromady.
|
Zdroj: VTM.cz
Takhle vypadá celý proudový motor Eurojet EJ200. Standardně se používá ve stíhačkách.
|
Zdroj: Julian Herzog, CC BY 4.0
Pilot sedí v malé kukani pod rozměrným otvorem pro přívod vzduchu k proudovému motoru.
|
Zdroj: VTM.cz
Pod proudovým motorem je trojice raketových motorů na pevné palivo.
|
Zdroj: Stefan Marjoram
Takhle to bude vypadat pod povrchem.
|
Zdroj: VTM.cz
Po sérii ilustrací je tady už skutečný Bloodhound SSC. I když stále ve vývojové fázi.
|
Zdroj: Stefan Marjoram
Rychlostní rekordy automobilů nepadají příliš často. Od toho posledního, kdy Andy Green na voze ThrustSSC překonal výkonem 1 228 km/h rychlost zvuku, uběhlo už dvacet let.
|
Zdroj: Stefan Marjoram
Toto je Richard Noble, který to celé vymyslel. Je sám držitelem pozemského rychlostního rekordu, v roce 1983 s vozem Thrust2 dosáhl na 1019 km/h.
|
Zdroj: Stefan Marjoram
Bloodhound SSC koncem října vyjel na veřejný test, kdy Andy Green dosáhl na britském letišti Cornwall Airport Newquay na rychlost 338 km/h.
|
Zdroj: Stefan Marjoram
Vozidlo ještě nebylo kompletně vybavené. Mělo jen hlavní proudový motor Rolls-Royce Eurojet EJ200. Tady je vidět před instalací do Bloodhoundu.
|
Zdroj: Stefan Marjoram
Proudový motor ale stačí jen na rychlost kolem tisíce kilometrů za hodinu.
|
Zdroj: Stefan Marjoram
Až Bloodhound pojede naostro, dostane proto ještě trojici tří raketových motorů na pevné palivo, s jejichž tahem 122 kN zvládne cílových tisíc mil v hodině.
|
Zdroj: Stefan Marjoram
Zajímavosti o projektu Bloodhound SSC.
|
Zdroj: VTM.cz
Průřez Bloodhoundem: proudový motor, soustava raketových motorů... V oválné nádrži bude okysličovadlo.
|
Zdroj: VTM.cz
Jak se vyvíjel pozemský rychlostní rekord.
|
Zdroj: VTM.cz
Rekordní rychlosti: shora člověk, cyklista, motorový člun, překonání rychlosti zvuku v autě, volný pád Felixe Baumgartnera, rekord při letu v nízké hladině, plánovaný rekord Bloodhoundu, raketa X-15, Saturn V.
|
Zdroj: VTM.cz
Na dalších fotografiích je vozidlo ThrustSSC, které drží aktuální pozemský rychlostní rekord.
|
Zdroj: Cmglee, CC BY-SA 3.0
V roce 1997, tedy před dvaceti lety, s ním Andy Green dosáhl rychlosti 1 228 km/h.
|
Zdroj: VTM.cz
S „automobilem“ při tom vůbec poprvé překonal rychlost zvuku.
|
Zdroj: Cmglee, CC BY-SA 3.0
V týmu, který vyvíjel ThrustSSC, byl stejně jako u Bloodoundu Richard Noble.
|
Zdroj: Andrew Graves
Bloodhound project
|
Zdroj: VTM
Zavřít