Na revitalizaci prostranství se v roce 2017 dohodlo vedení Prahy a Národního muzea v roce 2017.|
Zdroj: IPR
Národní muzeum stojí v místě bývalých hradeb města Karla IV., mezi Václavským náměstím a Vinohradskou ulicí.|
Zdroj: IPR
Prostranství okolo Národního muzea v minulosti fungovalo jako důležité dopravní a pěší spojení mezi Vinohrad a Nového Města.
Propojení potlačila výstavba severojižní magistrály v 70. letech.|
Zdroj: IPR
V místě Čelakovského sadů, ty vznikaly v letech 1827-1830 jako první veřejný park v Praze, původně stála bašta svatého Štěpána.|
Zdroj: IPR
V letech 1967–1978 byla původní kompozice zcela zničena výstavbou metra a protnutím severojižní magistrálou.|
Zdroj: IPR
Na revitalizaci prostranství se dohodlo vedení Prahy a Národního muzea v roce 2017.|
Zdroj: IPR
Zeleň u historické budovy Národního muzea se revitalizovala podle původního konceptu.|
Zdroj: IPR
Studii vypracoval Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy.|
Zdroj: IPR
Realizace začala v květnu 2018, a takto vypadá okolí zrekonstruovaného Národního muzea v současnosti.|
Zdroj: IPR
Nově vzniklé „náměstí“ mezi budovami Národního muzea má vizuálně sjednotit okolí dvou dominantních budov a zároveň zajistit pěší prostupnost.|
Zdroj: IPR
Prostor mezi dvěma budovami Národního muzea dělí tramvajová kolej.|
Zdroj: IPR
Postupná revitalizace veřejného prostoru by se měla stát výchozím bodem proměny celé oblasti kolem magistrály.|
Zdroj: IPR
V budoucnu tu budou v jednom pruhu jezdit i auta.|
Zdroj: IPR
Pohled na původní zástavbu severně od budovy Národního muzea.|
Zdroj: IPR
Vinohradská ulice v roce 1974.|
Zdroj: IPR
Na pražské Václavské náměstí se také vrátí tramvaje.|
Zdroj: Archiv DPP
Poslední tramvaj tady vyjela 13. prosince 1980.|
Zdroj: Archiv DPP