Alternativní kino Světozor slaví 15 let. Jeho historie je ale ještě delší, podívejte se

1/12
Zavřít
  • Historie Kina Světozor, které se nachází pod stejnojmennou pasáží na Václavském náměstí v Praze, se začala psát už v roce 1918.
    Historie Kina Světozor, které se nachází pod stejnojmennou pasáží na Václavském náměstí v Praze, se začala psát už v roce 1918.| Zdroj: archiv Světozor
  • A několik let po první projekci se kinosál změnil na kabaret.
    A několik let po první projekci se kinosál změnil na kabaret.| Zdroj: archiv Světozor
  • Promítačka se do tohoto prostoru vrátila zase až v roce 1957.
    Promítačka se do tohoto prostoru vrátila zase až v roce 1957.| Zdroj: archiv Světozor
  • Roku 1968 zde byl instalován Kinoautomat a při té příležitosti došlo k další úpravě s výslednými 26 řadami sedadel a bez bočních lóží.
    Roku 1968 zde byl instalován Kinoautomat a při té příležitosti došlo k další úpravě s výslednými 26 řadami sedadel a bez bočních lóží.| Zdroj: archiv Světozor
  • Další rekonstrukcí prošel prostor ve letech 2007 až 2008.
    Další rekonstrukcí prošel prostor ve letech 2007 až 2008.| Zdroj: Andrea Thiel Nováková
  • Ujal se jí architektonický ateliér pod vedením Marcely Steinbachové.
    Ujal se jí architektonický ateliér pod vedením Marcely Steinbachové.| Zdroj: Andrea Thiel Nováková
  • Novodobá historie se současnými provozovateli se začala psát roku 2004, kdy se po žižkovském Aeru stalo druhým středobodem evropského a artového filmu v Praze.
    Novodobá historie se současnými provozovateli se začala psát roku 2004, kdy se po žižkovském Aeru stalo druhým středobodem evropského a artového filmu v Praze.| Zdroj: Vojtěch Marek
  • „Budova i původní kino by letos slavily 101 let, ale tak daleko naše paměť nesahá. Rozhodli jsme se oslavit novodobou historii kina, kterou píše náš tým téměř ve stejném složení od roku 2004,“ říká ředitel kina Petr Jirásek.
    „Budova i původní kino by letos slavily 101 let, ale tak daleko naše paměť nesahá. Rozhodli jsme se oslavit novodobou historii kina, kterou píše náš tým téměř ve stejném složení od roku 2004,“ říká ředitel kina Petr Jirásek.| Zdroj: Vojtěch Marek
  • V říjnu 2018 se kapacita Světozoru rozšířila otevřením třetího sálu.
    V říjnu 2018 se kapacita Světozoru rozšířila otevřením třetího sálu.| Zdroj: Vojtěch Marek
  • Ten vznikl za finančního přispění Státního fondu kinematografie podle návrhu architektonického studia SKUpina a architektů Marcely Steinbachové ve spolupráci s Vítem Holým.
    Ten vznikl za finančního přispění Státního fondu kinematografie podle návrhu architektonického studia SKUpina a architektů Marcely Steinbachové ve spolupráci s Vítem Holým.| Zdroj: Tomáš Souček
  • Nejvíc lidí přišlo za 15 let na španělsko-argentinský snímek Divoké historky - a to celkem 12 tisíc lidí.
    Nejvíc lidí přišlo za 15 let na španělsko-argentinský snímek Divoké historky - a to celkem 12 tisíc lidí.| Zdroj: Vojtěch Marek
  • Druhým neoblíbenějším snímkem byl Občan Havel.
    Druhým neoblíbenějším snímkem byl Občan Havel.| Zdroj: Tomáš Souček
Historie Kina Světozor, které se nachází pod stejnojmennou pasáží na Václavském náměstí v Praze, se začala psát už v roce 1918.
A několik let po první projekci se kinosál změnil na kabaret.
Promítačka se do tohoto prostoru vrátila zase až v roce 1957.
Roku 1968 zde byl instalován Kinoautomat a při té příležitosti došlo k další úpravě s výslednými 26 řadami sedadel a bez bočních lóží.
Další rekonstrukcí prošel prostor ve letech 2007 až 2008.
Ujal se jí architektonický ateliér pod vedením Marcely Steinbachové.
Novodobá historie se současnými provozovateli se začala psát roku 2004, kdy se po žižkovském Aeru stalo druhým středobodem evropského a artového filmu v Praze.
„Budova i původní kino by letos slavily 101 let, ale tak daleko naše paměť nesahá. Rozhodli jsme se oslavit novodobou historii kina, kterou píše náš tým téměř ve stejném složení od roku 2004,“ říká ředitel kina Petr Jirásek.
V říjnu 2018 se kapacita Světozoru rozšířila otevřením třetího sálu.
Ten vznikl za finančního přispění Státního fondu kinematografie podle návrhu architektonického studia SKUpina a architektů Marcely Steinbachové ve spolupráci s Vítem Holým.
Nejvíc lidí přišlo za 15 let na španělsko-argentinský snímek Divoké historky - a to celkem 12 tisíc lidí.
Druhým neoblíbenějším snímkem byl Občan Havel.