OBRAZEM: Důkladná vizuální kronika dvou světů jedné společnosti
1
/
22
Přehled fotografií
Zavřít
Jablonec nad Nisou v roce 1988 na snímku Karla Cudlína
|
Zdroj: Katalog Pavel Vančát a spol.: Obrazy konců dějin 85–95
1. Máj 1985 na snímku Karla Cudlína
|
Zdroj: Katalog Pavel Vančát a spol.: Obrazy konců dějin 85–95
Výročí komunistického převratu 25. února slavené v roce 1988 na snímku Karla Cudlína
|
Zdroj: Katalog Pavel Vančát a spol.: Obrazy konců dějin 85–95
Velkou pozornost v českých médiích před rokem 1989 vyvolával sovětský prodemokratický prezident Michail Gorbačov
|
Zdroj: Katalog Pavel Vančát a spol.: Obrazy konců dějin 85–95
Změna režimu v Československu přinesla i první erotické časopisy či třeba kalendáře, jako ten od Jablonecké bižuterie pro rok 1990
|
Zdroj: Katalog Pavel Vančát a spol.: Obrazy konců dějin 85–95
Změna režimu v Československu přinesla i první erotické časopisy či třeba kalendáře, jako ten od Jablonecké bižuterie pro rok 1990Výročí komunistického převratu 25. února slavené v roce 1988 na snímku Karla Cudlína
|
Zdroj: Katalog Pavel Vančát a spol.: Obrazy konců dějin 85–95
Výročí komunistického převratu 25. února slavené v roce 1988 na snímku Karla Cudlína
|
Zdroj: Katalog Pavel Vančát a spol.: Obrazy konců dějin 85–95
Revoluční plakát po listopadu 1989 s logem Občanského fóra hlásající „Pravda vítězí“
|
Zdroj: Uměleckoprůmyslové museum, Pavel Vančát a spol.: Obrazy konců dějin 85–95
Součástí výstavy a katalogu Obrazy konců dějin 85–95 jsou i snímky světoznámého fotografa Antona Corbijna, který zdokumentoval návštěvu slavných Depeche Mode jako jedné z prvních hudebních hvězd vystoupivších v socialistickém Československu v březnu 1988.
|
Zdroj: Uměleckoprůmyslové museum, Pavel Vančát a spol.: Obrazy konců dějin 85–95
Symbolem změn v listopadu 1989 byl mimo jiné slogan „Havel na Hrad!“
|
Zdroj: Uměleckoprůmyslové museum, Pavel Vančát a spol.: Obrazy konců dějin 85–95
Porevoluční nástup kapitalismu v Československu sebou přinesl i značně erotické reklamy, jako například tu od společnosti Hedva na kravaty v první polovině 90. let
|
Zdroj: Uměleckoprůmyslové museum, Pavel Vančát a spol.: Obrazy konců dějin 85–95
Do odvážnější až ironické podoby své prezentace se v roce 1988 pustil i neoficiální kulturní časopis Revolver Revue se svým kalendářem pro rok 1989.
|
Zdroj: Uměleckoprůmyslové museum, Pavel Vančát a spol.: Obrazy konců dějin 85–95
Plakát Michala Cihláře z revolučního období listopadu 1989 přející „Klidné Vánoce s občanským fórem“.
|
Zdroj: Uměleckoprůmyslové museum, Pavel Vančát a spol.: Obrazy konců dějin 85–95
Obaly v samizdatu vydaných magnetofonových kazet zakázaných či neoficiálních kapel a muzikantů, jako byla Dáša Andrtová Voňková či Psí vojáci.
|
Zdroj: Uměleckoprůmyslové museum, Pavel Vančát a spol.: Obrazy konců dějin 85–95
Vizuální podobu českého éteru výrazně ovlivnila první celoplošná komerční televizní stanice Nova, která začala vysílat v únoru 1994. Na snímku rozhodnutí tehdejší Rady pro rozhlasové a televizní vysílání o udělení licence společnosti CET 21.
|
Zdroj: Uměleckoprůmyslové museum, Pavel Vančát a spol.: Obrazy konců dějin 85–95
Listopadové události v Československu obsadily titulní strany předních západních médií - jako například časopisu Life z února 1990.
|
Zdroj: Uměleckoprůmyslové museum, Pavel Vančát a spol.: Obrazy konců dějin 85–95
Nástup kapitalismu v Československu přinesl i legální prodej erotických časopisů, jako slavného Playboye (na snímku obálka časopisu z března 1992).
|
Zdroj: Uměleckoprůmyslové museum, Pavel Vančát a spol.: Obrazy konců dějin 85–95
Porevoluční kvas spojil dosud neznámé světy - jako na párty časopisu Playboy, které se účastnili i šéf Občanského fóra a posléze ODS Václav Klaus a pražský primátor Jaroslav Kořán.
|
Zdroj: Uměleckoprůmyslové museum, Pavel Vančát a spol.: Obrazy konců dějin 85–95
Nástup kapitalismu v Československu přinesl i legální prodej erotických časopisů a knih, jako například publikace Rytíř Smil - Viscount Jerk s ilustracemi Káji Saudka z roku 1994.
|
Zdroj: Uměleckoprůmyslové museum, Pavel Vančát a spol.: Obrazy konců dějin 85–95
Nové a na oficiálních místech nezávislé časopisy hledaly po listopadu 1989 svou grafickou podobu - jako například týdeník Reflex ve svém vydání z roku 1990.
|
Zdroj: Uměleckoprůmyslové museum, Pavel Vančát a spol.: Obrazy konců dějin 85–95
Vizuální podobu českého éteru výrazně ovlivnila první celoplošná komerční televizní stanice Nova, která začala vysílat v únoru 1994.
|
Zdroj: Uměleckoprůmyslové museum, Pavel Vančát a spol.: Obrazy konců dějin 85–95
Podobu předlistopadového režimu se snažila zachytit řada fotografů, jako například Ivan Luterrer se svými snímky obce Úherce a města Kadaň z listopadu 1987.
|
Zdroj: Uměleckoprůmyslové museum, Pavel Vančát a spol.: Obrazy konců dějin 85–95
Zavřít