Před padesáti lety zmizely z Nové huti parní lokomotivy. Nahradily je naftové

1/11
Zavřít
  • Parní lokomotivy se v areálu huti využívaly pro dopravu hutního materiálu až do roku 1971, přestože výroba parních lokomotiv byla v Československu zastavena už v roce 1958. V roce 1971 začalo v ostravské huti období motorové trakce a postupně byly všechny parní lokomotivy nahrazeny více než šedesáti lokomotivami s dieselovým motorem.
    Parní lokomotivy se v areálu huti využívaly pro dopravu hutního materiálu až do roku 1971, přestože výroba parních lokomotiv byla v Československu zastavena už v roce 1958. V roce 1971 začalo v ostravské huti období motorové trakce a postupně byly všechny parní lokomotivy nahrazeny více než šedesáti lokomotivami s dieselovým motorem.| Zdroj: Archiv Liberty steel Ostrava
  • Parní lokomotivy se v areálu huti využívaly pro dopravu hutního materiálu až do roku 1971, přestože výroba parních lokomotiv byla v Československu zastavena už v roce 1958. V roce 1971 začalo v ostravské huti období motorové trakce a postupně byly všechny parní lokomotivy nahrazeny více než šedesáti lokomotivami s dieselovým motorem.
    Parní lokomotivy se v areálu huti využívaly pro dopravu hutního materiálu až do roku 1971, přestože výroba parních lokomotiv byla v Československu zastavena už v roce 1958. V roce 1971 začalo v ostravské huti období motorové trakce a postupně byly všechny parní lokomotivy nahrazeny více než šedesáti lokomotivami s dieselovým motorem.| Zdroj: Archiv Liberty steel Ostrava
  • Parní lokomotivy se v areálu huti využívaly pro dopravu hutního materiálu až do roku 1971, přestože výroba parních lokomotiv byla v Československu zastavena už v roce 1958. V roce 1971 začalo v ostravské huti období motorové trakce a postupně byly všechny parní lokomotivy nahrazeny více než šedesáti lokomotivami s dieselovým motorem.
    Parní lokomotivy se v areálu huti využívaly pro dopravu hutního materiálu až do roku 1971, přestože výroba parních lokomotiv byla v Československu zastavena už v roce 1958. V roce 1971 začalo v ostravské huti období motorové trakce a postupně byly všechny parní lokomotivy nahrazeny více než šedesáti lokomotivami s dieselovým motorem.| Zdroj: Archiv Liberty steel Ostrava
  • Parní lokomotivy se v areálu huti využívaly pro dopravu hutního materiálu až do roku 1971, přestože výroba parních lokomotiv byla v Československu zastavena už v roce 1958. V roce 1971 začalo v ostravské huti období motorové trakce a postupně byly všechny parní lokomotivy nahrazeny více než šedesáti lokomotivami s dieselovým motorem.
    Parní lokomotivy se v areálu huti využívaly pro dopravu hutního materiálu až do roku 1971, přestože výroba parních lokomotiv byla v Československu zastavena už v roce 1958. V roce 1971 začalo v ostravské huti období motorové trakce a postupně byly všechny parní lokomotivy nahrazeny více než šedesáti lokomotivami s dieselovým motorem.| Zdroj: Archiv Liberty steel Ostrava
  • Parní lokomotivy se v areálu huti využívaly pro dopravu hutního materiálu až do roku 1971, přestože výroba parních lokomotiv byla v Československu zastavena už v roce 1958. V roce 1971 začalo v ostravské huti období motorové trakce a postupně byly všechny parní lokomotivy nahrazeny více než šedesáti lokomotivami s dieselovým motorem.
    Parní lokomotivy se v areálu huti využívaly pro dopravu hutního materiálu až do roku 1971, přestože výroba parních lokomotiv byla v Československu zastavena už v roce 1958. V roce 1971 začalo v ostravské huti období motorové trakce a postupně byly všechny parní lokomotivy nahrazeny více než šedesáti lokomotivami s dieselovým motorem.| Zdroj: Archiv Liberty steel Ostrava
  • Parní lokomotivy se v areálu huti využívaly pro dopravu hutního materiálu až do roku 1971, přestože výroba parních lokomotiv byla v Československu zastavena už v roce 1958. V roce 1971 začalo v ostravské huti období motorové trakce a postupně byly všechny parní lokomotivy nahrazeny více než šedesáti lokomotivami s dieselovým motorem.
    Parní lokomotivy se v areálu huti využívaly pro dopravu hutního materiálu až do roku 1971, přestože výroba parních lokomotiv byla v Československu zastavena už v roce 1958. V roce 1971 začalo v ostravské huti období motorové trakce a postupně byly všechny parní lokomotivy nahrazeny více než šedesáti lokomotivami s dieselovým motorem.| Zdroj: Archiv Liberty steel Ostrava
  • Parní lokomotivy se v areálu huti využívaly pro dopravu hutního materiálu až do roku 1971, přestože výroba parních lokomotiv byla v Československu zastavena už v roce 1958. V roce 1971 začalo v ostravské huti období motorové trakce a postupně byly všechny parní lokomotivy nahrazeny více než šedesáti lokomotivami s dieselovým motorem.
    Parní lokomotivy se v areálu huti využívaly pro dopravu hutního materiálu až do roku 1971, přestože výroba parních lokomotiv byla v Československu zastavena už v roce 1958. V roce 1971 začalo v ostravské huti období motorové trakce a postupně byly všechny parní lokomotivy nahrazeny více než šedesáti lokomotivami s dieselovým motorem.| Zdroj: archiv E15
  • Parní lokomotiva s vysokou pecí v pozadí
    Parní lokomotiva s vysokou pecí v pozadí| Zdroj: archiv Liberty
  • Parní lokomotivy se v areálu huti využívaly pro dopravu hutního materiálu až do roku 1971, přestože výroba parních lokomotiv byla v Československu zastavena už v roce 1958. V roce 1971 začalo v ostravské huti období motorové trakce a postupně byly všechny parní lokomotivy nahrazeny více než šedesáti lokomotivami s dieselovým motorem.
    Parní lokomotivy se v areálu huti využívaly pro dopravu hutního materiálu až do roku 1971, přestože výroba parních lokomotiv byla v Československu zastavena už v roce 1958. V roce 1971 začalo v ostravské huti období motorové trakce a postupně byly všechny parní lokomotivy nahrazeny více než šedesáti lokomotivami s dieselovým motorem.| Zdroj: archiv E15
  • Poslední parní lokomotiva je vystavena v huti nedaleko Jižní brány.
    Poslední parní lokomotiva je vystavena v huti nedaleko Jižní brány.| Zdroj: archiv E15
  • Poslední parní lokomotiva je vystavena v huti nedaleko Jižní brány.
    Poslední parní lokomotiva je vystavena v huti nedaleko Jižní brány.| Zdroj: archiv E15
Parní lokomotivy se v areálu huti využívaly pro dopravu hutního materiálu až do roku 1971, přestože výroba parních lokomotiv byla v Československu zastavena už v roce 1958. V roce 1971 začalo v ostravské huti období motorové trakce a postupně byly všechny parní lokomotivy nahrazeny více než šedesáti lokomotivami s dieselovým motorem.
Parní lokomotivy se v areálu huti využívaly pro dopravu hutního materiálu až do roku 1971, přestože výroba parních lokomotiv byla v Československu zastavena už v roce 1958. V roce 1971 začalo v ostravské huti období motorové trakce a postupně byly všechny parní lokomotivy nahrazeny více než šedesáti lokomotivami s dieselovým motorem.
Parní lokomotivy se v areálu huti využívaly pro dopravu hutního materiálu až do roku 1971, přestože výroba parních lokomotiv byla v Československu zastavena už v roce 1958. V roce 1971 začalo v ostravské huti období motorové trakce a postupně byly všechny parní lokomotivy nahrazeny více než šedesáti lokomotivami s dieselovým motorem.
Parní lokomotivy se v areálu huti využívaly pro dopravu hutního materiálu až do roku 1971, přestože výroba parních lokomotiv byla v Československu zastavena už v roce 1958. V roce 1971 začalo v ostravské huti období motorové trakce a postupně byly všechny parní lokomotivy nahrazeny více než šedesáti lokomotivami s dieselovým motorem.
Parní lokomotivy se v areálu huti využívaly pro dopravu hutního materiálu až do roku 1971, přestože výroba parních lokomotiv byla v Československu zastavena už v roce 1958. V roce 1971 začalo v ostravské huti období motorové trakce a postupně byly všechny parní lokomotivy nahrazeny více než šedesáti lokomotivami s dieselovým motorem.
Parní lokomotivy se v areálu huti využívaly pro dopravu hutního materiálu až do roku 1971, přestože výroba parních lokomotiv byla v Československu zastavena už v roce 1958. V roce 1971 začalo v ostravské huti období motorové trakce a postupně byly všechny parní lokomotivy nahrazeny více než šedesáti lokomotivami s dieselovým motorem.
Parní lokomotivy se v areálu huti využívaly pro dopravu hutního materiálu až do roku 1971, přestože výroba parních lokomotiv byla v Československu zastavena už v roce 1958. V roce 1971 začalo v ostravské huti období motorové trakce a postupně byly všechny parní lokomotivy nahrazeny více než šedesáti lokomotivami s dieselovým motorem.
Parní lokomotiva s vysokou pecí v pozadí
Parní lokomotivy se v areálu huti využívaly pro dopravu hutního materiálu až do roku 1971, přestože výroba parních lokomotiv byla v Československu zastavena už v roce 1958. V roce 1971 začalo v ostravské huti období motorové trakce a postupně byly všechny parní lokomotivy nahrazeny více než šedesáti lokomotivami s dieselovým motorem.
Poslední parní lokomotiva je vystavena v huti nedaleko Jižní brány.
Poslední parní lokomotiva je vystavena v huti nedaleko Jižní brány.