Škoda Favorit Tremp je jedním ze zajímavých devadesátkových konceptů
5
/
20
Přehled fotografií
Zavřít
Díky dotaženosti všech detailů působí tremp dodnes jako sériové užitkové auto. Jde však o nikdy neprodukovaný koncept, vzniklý v jediném exempláři
|
Zdroj: Jiří Káš
Tremp se dočkal toho nejlepšího, co tehdy sériový favorit dokázal nabídnout – třeba přístrojového štítu s otáčkoměrem místo analogových hodin
|
Zdroj: Jiří Káš
Hranatá palubní deska s několika rozhádanými odstíny hnědi pochází bez jediné úpravy ze standardního favoritu, základem přestavby se stalo auto původně určené do šrotu
|
Zdroj: Jiří Káš
Nádherně zachovalá a poctivě čalouněná sedadla s naznačeným bočním vedením těla vycházejí z lepší specifikace Favorit LS
|
Zdroj: Jiří Káš
Z dnešního pohledu působí až nedůstojně řadicí páka s manžetou trčící jen z holého koberce
|
Zdroj: Jiří Káš
Pevné zadní čelo, ozdobné nápisy a zachování co nejvíce sériových dílů – ani zezadu nepůsobí tremp dodatečná přestavba, připomíná spíše na čistém papíru narýsovanou stylovou dodávku
|
Zdroj: Jiří Káš
Vystouplé podběhy známe i z mnohých pickupů, v tomto případě zároveň posloužily k ukotvení zadní části rámu
|
Zdroj: Jiří Káš
Všechny sériové favority mělo jedno společné: hliníkovou třináctistovku OHV. A přestože pod kapotou trempu se kdysi zkoušel jeden z prototypů menšího čtyřválce, nakonec se v něm skončil stejný motor jako v ostatních
|
Zdroj: Jiří Káš
Dveřní výplň kombinující koženku s látkovým proužkem a podokenní rám odpovídá lepšímu modelu LS
|
Zdroj: Jiří Káš
„Za pět měsíců od zahájení prací byla výroba prototypu dokončena,“ vzpomíná tehdejší tvůrce Stanislav Cinkl
|
Zdroj: Jiří Káš
Někdejší tvůrce projektu Stanislav Cinkl vzpomíná, že kdysi se pod kapotou tohoto konceptu skrýval zcela nový motor 1036 cm3, s nímž se počítalo do sériové produkce
|
Zdroj: Jiří Káš
Díky tomu, že nešlo o úplný kabriolet, mohl si tremp ponechat stropní konzolu s vnitřní svítilnou, zpětným zrcátkem a sklopnými stínítky
|
Zdroj: Jiří Káš
Roli sériové užitkové škodovky převzal v témže roce 1991 Favorit Pickup. Poháněla jej hliníková třináctistovka OHV, modernější nástupce na bázi Felicie získal i německé jednotky 1.6 MPI a 1.9 D
|
Zdroj: Jiří Káš
Kouzlo trempu tkví v proměně zadní části hatchbacku v otevřený nákladový prostor
|
Zdroj: Jiří Káš
Roli stylového užitkového favoritu nakonec převzal model Fun. Ani ten se však sériové produkce nedočkal, jeho myšlenku oživila až Felicia
|
Zdroj: Jiří Káš
S výjimkou nárazníku nalakovaného v barvě karoserie, rámu vystupujícího nad čelním oknem a nerušeného průzoru čelním sklem se tremp od ostatních favoritů zepředu skoro neliší
|
Zdroj: Jiří Káš
Díky dvoumístné kabině a otevřené korbě za zády máte za jízdy dokonalý přehled o každém zákoutí vozu. Ať už jde o sličnou spolujezdkyni, nebo nostalgicky šplouchající sud vzadu
|
Zdroj: Jiří Káš
Takto vypadala Škoda Favorit Tremp v plné parádě. Rozdíl oproti soušasné realitě je jasný na první pohled
|
Zdroj: Jiří Káš
Škoda Favorit Tremp na oficiálním snímku Škodovky. Tady už tak zajímavě nevypadá
|
Zdroj: Jiří Káš
Vůz si můžete prohlédnout ve Škodováckém muzeu s Mladé Boleslavi
|
Zdroj: Jiří Káš
Zavřít