Lídři to s předpovědí nástupu autonomních aut přehnali, říká odborník na umělou inteligenci

1/6
Zavřít
  • Jiří Matas patří ke špičkovým odborníkům na umělou inteligenci. Na FEL pražské ČVUT se mimo jiné věnuje vývoji systémů autonomních vozidel.
    Jiří Matas patří ke špičkovým odborníkům na umělou inteligenci. Na FEL pražské ČVUT se mimo jiné věnuje vývoji systémů autonomních vozidel.| Zdroj: Jiří Ryszawy
  • Automobilky začaly nasazovat autonomní systémy, dosud ale nejsou dokonalé a jejich problémem je cena, která převýší cenu vozu.
    Automobilky začaly nasazovat autonomní systémy, dosud ale nejsou dokonalé a jejich problémem je cena, která převýší cenu vozu.| Zdroj: Mercedes-Benz
  • Testy autonomních aut dosud probíhají v chráněných podmínkách a tam budou i první auta jezdit.
    Testy autonomních aut dosud probíhají v chráněných podmínkách a tam budou i první auta jezdit.| Zdroj: Mercedes-Benz
  • Jiří Matas z pražské ČVUT jej mimo jiné držitelem prestžního ocenění AI Award.
    Jiří Matas z pražské ČVUT jej mimo jiné držitelem prestžního ocenění AI Award.| Zdroj: Petr Neugebauer
  • Kromě vývoje systémů pro autonomní řízení patří Jiří Matas mezi tvůrce systému, který umí číst registrační značky aut. Systém pak posílá pokuty třeba za rychlost.
    Kromě vývoje systémů pro autonomní řízení patří Jiří Matas mezi tvůrce systému, který umí číst registrační značky aut. Systém pak posílá pokuty třeba za rychlost.| Zdroj: Petr Neugebauer
  • Díky profesoru Matasovi probíhá v Praze špičkový výzkum například pro japonskou automobilku Toyota.
    Díky profesoru Matasovi probíhá v Praze špičkový výzkum například pro japonskou automobilku Toyota.| Zdroj: Petr Neugebauer
Jiří Matas patří ke špičkovým odborníkům na umělou inteligenci. Na FEL pražské ČVUT se mimo jiné věnuje vývoji systémů autonomních vozidel.
Automobilky začaly nasazovat autonomní systémy, dosud ale nejsou dokonalé a jejich problémem je cena, která převýší cenu vozu.
Testy autonomních aut dosud probíhají v chráněných podmínkách a tam budou i první auta jezdit.
Jiří Matas z pražské ČVUT jej mimo jiné držitelem prestžního ocenění AI Award.
Kromě vývoje systémů pro autonomní řízení patří Jiří Matas mezi tvůrce systému, který umí číst registrační značky aut. Systém pak posílá pokuty třeba za rychlost.
Díky profesoru Matasovi probíhá v Praze špičkový výzkum například pro japonskou automobilku Toyota.