Bydlet na vodě nemusí být jen snem

Asi každý, kdo někdy viděl či četl Saturnina, se zamyslel nad tím, jaké to musí být bydlet na hausbótu. Voda vždy přitahovala, přitahuje a asi vždy bude přitahovat zájem lidí nejen jako přírodní živel, ale také jako místo pro případné bydlení.

Pro movitější zájemce o bydlení na vodě připravila společnost České přístavy projekt obytných lodí Riverbull. Nová aktivita Českých přístavů navazuje na jinou činnost, a to developerskou. Je totiž jen otázkou času, kdy bude postavena Prague Marina, kdy vyroste na druhém břehu Vltavy projekt Prague Dock, který staví společnost Crestyl. Mezi těmito dvěma rezidenčními bytovými projekty vznikne zóna, která bude zahrnovat jeden z libeňských poloostrovů a část Vltavy, které se říká Stará plavba.

To je lokalita, kde jsou dosud autobazary, skládky sutí, samá nevábná zákoutí. Podle náměstka generálního ředitele společnosti České přístavy Jindřicha Vodičky to ale bude ideální místo, kde skutečně bude existovat a provozovat se bydlení na vodě. Částečně se jedná o pozemky města, část patří novému developerovi firmě Crestyl a částečným vlastníkem jsou České přístavy.

#####Prototyp Riverbullu bude mít brzy premiéru

Oslovily designera Miro Pištěka, který je též autorem golfjachty u Libeňského ostrova, aby navrhl luxus na lodi. „Nutno ovšem podotknout, že jak Miro Pištěk, tak lidé z Českých přístavů slovo luxus nemají rádi a nepoužívají je. Nejedná se o žádnou „Onassisovu jachtu“. O své lodi hovoří jako o něčem příjemném, navozující příjemné pocity i atmosféru. Hovoří o nich jako o něčem, co má člověk rád a kam se rád vrací. Loď s názvem Riverbull má představovat klidnou sílu, spolehlivé bezpečné útočiště pro pohodlné bydlení na řece,“ vysvětluje bývalý kapitán Jindřich Vodička.

Nebude to klasické bydlení na vodě, jak známe užití českých hausbótů, jedná se o loď, kde bude 120 metrů čtverečních obytné plochy pro jednu rodinu, která to může využívat na bydlení, k reprezentaci, zábavě, relaxování… Cenu orientační uvádějí České přístavy kolem 20 milionů korun, ale cena závisí na vybavení interiéru lodi, tak může být i vyšší. Prototyp je již k vidění v Holešovickém přístavu.

#####K rozvoji bydlení na vodě chybí lokality

Co brání rozvoji bydlení na vodě? Odpověď je jednoduchá – jen místo vhodné k umístění lodi. Výhledově chtějí České přístavy investovat do pozemků – břehů, aby mohly pronajímat k hausbótu pozemek se zahrádkou, kde by dalo parkovat. Na Libeňském ostrově, kde by místo bylo ideální, se čeká například na rekonstrukci Libeňského mostu.

A na tuto věc navazuje řada dalších podmiňujících okolností, jako je revitalizace Rohanského ostrova, kanál od Manin do slepého ramene náplavky. Jedná se o městské investice. Sice už třeba rekonstrukce Libeňského mostu v prioritách města byla, ale nyní se čeká na rozhodnutí nových radních, jaké priority zvolí. „Jednou však celý tento meandr ohraničený bydlením u řeky bude využíván k bydlení na vodě,“ těší se J. Vodička.