Elektronická správa účtů „válcuje“ osobní návštěvy poboček

Téměř dvě třetiny všech jednorázových a hromadných příkazů, které za poslední rok provedli klienti Ery a Poštovní spořitelny, byly zadány přes elektronické bankovnictví. Papírovým dokladem na Era finančních centrech a pobočkách České pošty bylo od loňského září až doposud zadáno pouze 36 % příkazů z celkového množství.

Podíl klientů využívajících pro příkazy elektronické bankovnictví se navíc rychle zvyšuje. A to ze 49,4 % v září 2011 na 55,5 % v srpnu 2012. Výrazný rozdíl je patrný i v počtu transakcí na jednoho člověka. Klient využívající elektronické bankovnictví zadá v průměru 4 příkazy za měsíc, zatímco na zákazníky preferující osobní zadání na obchodním místě připadá pouze 2,5 transakce.

Rozložení počtu transakcí na klienta během sledovaného období zobrazuje graf ve fotogalerii. Největší podíl používání elektronického bankovnictví je u mladých lidí, nejmenší pak u klientů starších. Mladí lidé však zadávají v absolutním vyjádření nejméně příkazů. I u starších klientů obliba elektronického bankovnictví výrazně roste, zatímco obliba papíru u nich dle statistik v současnosti klesá. V září loňského roku zadali senioři přibližně 107 tisíc příkazů přes elektronické bankovnictví. Letos v srpnu se jednalo již o 129 tisíc jednorázových a hromadných příkazů. Suverénně největší skupinu tvoří střední generace, která zadala 69,5 % všech jednorázových a hromadných příkazů.

Věková kategorie/ Přes ELB/ Papírovým dokladem

Klienti do 25 let/ 891 856/ 159 820

26 – 57 let/ 9 532 386/ 3 530 968

Počet transakcí dle věku – září 2011 až srpen 2012

Služba Era info je pro každého, kdo chce mít snadný přístup ke svým financím. Její zřízení nic nestojí a klienti mají neustálý přehled o pohybech a zůstatku na účtu, použití platebních karet či odmítnutých trvalých příkazech. Informace mohou být zasílány přes e-mail nebo sms. Era info je součástí internetového bankovnictví.