Facebook uvažuje o mobilních platbách. Zatím je testuje

Jedna z poboček Facebooku v Palo Altu

Jedna z poboček Facebooku v Palo Altu Zdroj: CC BY 2.0: Kristina Alexanderson

Americká internetová síť Facebook testuje systém, který jejím uživatelům umožní provádět nákupy z chytrých telefonů pomocí facebookových účtu. Firma nicméně připustila, že pracuje pouze na malém testu a že zatím nemá stanoven pevný harmonogram, podle něhož by službu zpřístupnila uživatelům.

Systém má uživatelům Facebooku umožnit používat své údaje, které jsou již na sociální síti nahrané, k vyplnění platebního formuláře při nákupu pomocí mobilní aplikace.

Tím, že se lidé identifikují jako uživatelé Facebooku, nebudou muset například zadávat své bankovní údaje. Systém automaticky použije číslo bankovní karty nebo účtu na globálním platebním systému PayPal, kam data uživatelé zadali už dříve a které poskytli Facebooku.

Facebook podle ujistil, že nemá v úmyslu konkurovat zavedeným platebním systémům a test provádí s jedním nebo dvěma partnery. Akcie společnosti eBay, což je majitel PayPalu, ale v reakci na zprávy o možné konkurenci klesly o téměř dvě procenta.

Vývoj akcií eBay za poslední měsíc:Vývoj akcií eBay od 16. 7. 2013 do 15. 8. 2013Vývoj akcií eBay od 16. 7. 2013 do 15. 8. 2013 | Yahoo FinanceZdroj: Yahoo Finance

Podle analytičky Denée Carringtonové ze společnosti Forrester Research Facebook zřejmě s nabídkou mobilních plateb narazí na potíže, i když si vybudoval vlastní databázi kreditních karet uživatelů.

„Zákazníci chtějí bezpečné, kompaktní a pohodlné mobilní platby a je tu rostoucí množství konkurentů, kterým důvěřují víc - jako je PayPal, Visa a další,“ uvedla.

Novinky na facebooku
Facebook v uplynulých měsících představil řadu nových produktů a změn. Firma například podstatně změnila svůj novinkový kanál News Feed, který uživatelům poskytuje přísun novinek od „přátel“ nebo ze zvolených webových stránek. Facebook se v poslední době také snaží podpořit příjmy z reklamy na mobilních zařízeních, jakou jsou chytré telefony a tablety.

Odborný server AllThingsD upozornil, že služba by mohla Facebooku umožnit shromažďovat další údaje o nákupních zvyklostech jeho uživatelů, což jsou údaje ceněné především z hlediska reklamních účelů.

Databáze bankovních údajů, které Facebook získal od uživatelů při platbách za drobné dárky nebo v souvislosti s on-line počítačovými hrami, ale podle něj v současnosti zřejmě není příliš velká.