Google následuje Facebook, zapojil se do boje s ebolou

Google následuje vzor Facebooku a vyzývá své uživatele, aby finančně přispěli na boj proti ebole. Ke každému dolaru vybranému od dárců v rámci své kampaně přidá další dva.

Kampaň skončí ve chvíli, kdy se vybere 7,5 milionu dolarů, Google tak na boj proti ebole věnuje pět milionů. Firma už dříve rozdělila deset milionů dolarů mezi neziskové organizace a rodinná nadace šéfa Googlu Larryho Page přispěla dalšími 15 miliony dolarů.

Google tak následuje sociální síť Facebook, která pro své uživatele zavedla tlačítko, která jim usnadní darování peněz na boj s nebezpečnou chorobou. Vybrané finanční prostředky poputují na konta Mezinárodního červeného kříže a půlměsíce a organizací Save the Children a Medical Corps.

Také zakladatel Facebooku Mark Zuckerberk na boj proti ebole přispěl ze svých osobních zdrojů. V reakci na kritiku, že dárcovské tlačítko je jen marketingovým tahem, uvedl, že sám daroval 25 milionů dolarů.

Podle údajů Světové zdravotnické organizace se v západní Africe nakazilo virem eboly způsobujícím krvácivou horečku více než 13 tisíc lidí, 4818 jich nemoci podlehlo. Kromě Libérie, Sierry Leone a Guineje se nemoc dostala už také do Mali. Nigérie a Senegal se podle nedávného prohlášení WHO eboly zbavily.