Konsolidovaný zisk činil 9,90 dolaru na akcii. Bez započtení některých položek Google vydělal 12,01 dolaru na akcii, o 19 centů méně, než očekávali analytici oslovení agenturou Reuters.
Výsledky naznačují, že společnost se nadále potýká s tím, jak se vypořádat s rozdílem mezi sazbami za reklamu, která se objevuje v chytrých telefonech a v dalších mobilních zařízeních, a za reklamu zobrazovanou v osobních počítačích.
Vývoj akcií Googlu za poslední rokVývoj akcií Googlu za poslední rok | Zdroj: Yahoo Finance
Inzerentům se příliš nechce platit zhruba stejné peníze za to, aby se k potenciálním zákazníkům dostali prostřednictvím menších displejů. Kvůli menší obrazovce mobilních přístrojů je zde tak reklama typicky levnější než u tradičních osobních počítačů a laptopů. Google ale upravoval svůj systém digitálního marketingu tak, že reklamní kampaně v mobilech a počítačích jsou navzájem propojené. Doufá přitom, že inzerenti časem uznají výhody dostat se k potenciálním klientům prostřednictvím mobilních zařízení, a postupně začnou za mobilní reklamu platit víc, poznamenala agentura AP.
Centrála Googlu | Centrála Googlu v Mountain View v Kalifornii.
Celkový počet placených kliknutí uživatelů Google na online reklamu během typicky rušného čtvrtletí stoupl meziročně o 31 procent. Průměrná cena za reklamu, tedy cena za kliknutí, kterou inzerenti platí Googlu, se však snížila o 11 procent, a meziročně tak klesala deváté čtvrtletí v řadě.
Tržby společnosti stouply o 17 procent na 16,86 miliardy dolarů. Motorola, kterou se Google rozhodl za 2,91 miliardy dolarů prodat čínskému Lenovu, ve čtvrtletí hospodařila s provozní ztrátou 384 milionů dolarů, což je více než dvojnásobek oproti ztrátě ve stejném období před rokem.
Za celý uplynulý rok stoupl čistý zisk Googlu o pětinu na 12,9 miliardy dolarů.