Herec, který si celý den zpívá | E15.cz

Herec, který si celý den zpívá

Petr Gazdík v muzikálech nejen hraje, ale přináší je na brněnskou scénu ze zahraničí a začíná je sám režírovat.

Bouřlivé ovace za své muzikálové role si brněnský herec Petr Gazdík vysloužil ve většině evropských zemí, kde s hereckým souborem Městského divadla Brno vystupoval. Vysloužil si je i za roli Jidáše v Jesus Christ Superstar ve vídeňském divadle, jehož zástupci si Gazdíka sami vyhlédli. Z ciziny se ale vždy vrací domů, do brněnského městského divadla.

Ani tam ale neuchází pozornosti diváků a divadelních kritiků. Dokládá to skutečnost, že se dostal do nominace na Cenu Thálie 2009 za roli Jeana Valjeana v muzikálu Bídníci.

Hlas od Boha

„Petr má hlas jako nadělený od Boha. Navíc zvládá široké rozpětí rolí. Dokáže zahrát zamilovaného Tonyho z West Side Story i šeredného starého chlapa. Obojí s takovou Gazdíkovskou noblesou,“ popisuje svého kolegu herečka brněnského městského divadla Radka Coufalová.

Gazdík mezi svými rolemi příliš nerozlišuje. Každá ho baví a žádnou nechce pouze hrát, ale chce ji žít.
„Herectví a zpěv jsou asi celý můj život. Zpívám si ráno, když se probudím. Zpívám si po cestě do divadla i v kanceláři. Po představení mnohdy uvolňuji hlasivky zase zpěvem. Herectví a zpěv jsou navíc také účinná psychoterapie. Člověk se vysměje, vykřičí, vypláče i vyskáče,“ tvrdí šestatřicetiletý Gazdík.

K jeho herecké kariéře předurčilo už dětství. Na jevišti se objevil poprvé ve čtyřech letech. Od té doby se svojí matkou, rovněž herečkou, často rozebíral divadelní texty a monology. První velké role v městském divadle dostal při studiu Janáčkovy akademie múzických umění.

Už v té době se u něj kromě pěveckého talentu projevovaly také podnikatelské sklony. V devatenácti letech se s hercem Romanem Vojtkem pustil do založení vlastního divadla jménem G-studio. „Už odmalička jsem toužil mít vlastní podnik, postavit se vlastními silami na nohy. S G-studiem se mi tento sen splnil. Byla to pro mě obrovská škola,“ vzpomíná Gazdík.

Zkušenosti z podnikání od roku 2004 uplatňuje také jako šéf muzikálové scény Městského divadla Brno. „Petr má veliký přehled o tom, co se děje na muzikálových scénách po celém světě. Jezdí kvůli tomu do Londýna nebo New Yorku. Navíc se mu tam daří získávat práva na hry a muzikály, které pak hrajeme v Brně. V tom má hodně zkušeností,“ podotýká Coufalová.

Ani tím ale výčet Gazdíkových činností nekončí. Pravidelně se totiž podílí na pořádání dobročinných akcí. Naposledy uváděl charitativní koncert Brno pro Haiti, který se konal v městském divadle. „Je to nesmírně laskavý a dobrý člověk s velkým charismatem. Vážím si ho především proto, že zůstal v Brně,“ říká Miloslava Vepřeková, ředitelka nadace Niké, s níž Gazdík spolupracuje.

Pohled z hlediště

V posledních třech letech se navíc vrhl na režii muzikálů a koncertních představení. Pod jeho vedením už vzniklo například Jazz Side Story či koncertní verze opery Jesus Christ Superstar. V nejbližší době se chystá na režírování rodinného muzikálu Marry Poppins.

„To, že se pomalu stávám i režisérem, je podle mě zcela přirozený vývoj. Každý herec má v sobě potřebu podívat se na danou hru zvenčí a zhodnotit, jak by se co mělo provést. Od doby, co jsem šéfem muzikálové scény, ve mně tato ambice začala hlodat. Zatím se za režiséra nepovažuji, ale na této práci mě zajímá především jedna věc. A to, jak přimět diváka k silnému citovému prožitku, kdy ani neví, co přesně bylo na hře skvělého,“ vysvětluje Gazdík.

 

Hlavní zprávy

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!