JLL: Luxusní obchody v Praze přibývají

Nejvýznamnější lokalita pro luxusní nákupy v zemích tzv. Visegrádské čtyřky, pražská Pařížská ulice, rozšiřuje svou nabídku značkových obchodů. Navzdory nepříznivé hospodářské situaci tamější obchody s luxusním oblečením, doplňky, šperky či hodinkami renovují a rozšiřují dosavadní prostory, a o své místo se hlásí nové značky, které chtějí vstoupit na pražský resp. středoevropský trh s luxusním zbožím. V nejnovějším průzkumu to uvádí poradenská společnost Jones Lang LaSalle (JLL).

„Značky luxusního zboží v posledních letech opakovaně vykazovaly rekordní zisky, které vyjadřují touhu zákazníků po kvalitě, dlouhodobé životnosti výrobků a jejich nadčasové hodnotě. Český maloobchodní trh se i v době krize dále rozvíjel a právě v této době na něj vstoupila řada luxusních značek,“ říká vedoucí oddělení maloobchodních nemovitostí pro střední a jihovýchodní Evropu JLL Beatrice Moutonová.

Pařížská ulice s elegantními budovami z konce 19. století je podle ní pro luxusní zboží ideálním prostředím. Třebaže je stranou hlavních turistických tras, těsné sousedství navštěvovaných židovských památek jí zajišťuje dostatečný příliv návštěvníků Prahy. „Jak česká, tak zahraniční klientela oceňuje diskrétní a elegantní prostředí, kam chodí cíleně nakupovat luxusní zboží. O tom, že poptávka po něm v Praze stále roste, svědčí dynamické změny, kterými obchody na Pařížské prochází – ať už se jedná o získání prestižnějšího místa v této lokalitě, renovace a rozšiřování existujících maloobchodních jednotek či otevření obchodů nových,“ podotýká.

K obchodům, které v Pařížské ulici a jejím okolí nedávno otevřely své obchody, patří Fendi (móda), Dolce & Gabbana (móda), Bvlgari (šperky), Tiffany (šperky), Rolex (hodinky), Cvstos (hodinky), La Perla (móda). Prostory rekonstruují a rozšiřují Dior (móda), Burberry (móda), Salvatore Ferragamo (obuv a módní doplňky). K novým obchodům, které v Pařížské ulici či v její blízkosti otevřou své obchody, patří Azra (hodinky a šperky), Omega (hodinky), Armani Junior (móda) a Loro Piana (móda). Stejně jako v případě tzv. Zlatého kříže v dolní části Václavského náměstí, je také Pařížská ulice fyzicky limitovaná a převis poptávky nad nabídkou tamějších maloobchodních prostor vede k tomu, že obchody s luxusním zbožím se otevírají také v těsné blízkosti Pařížské – při jejím ústí na Staroměstském náměstí (například Cartier či Girard-Perregaux, nově Azra a Omega) či v ulicích Kostečná (Agent Provocateur, nově Cvstos) a Široká (například Baldinini a La Perla). „K nejvyhledávanějším patří maloobchodní jednotky na začátku Pařížské ulice (u Staroměstského náměstí), nebo v blízkosti velkých obchodů renomovaných luxusních značek. Nájemné za maloobchodní jednotku o ploše 100 čtverečních metrů se v Pařížské ulici pohybuje na úrovni 125 – 140 eur/m2/měsíc,“ uvádí senior konzultant oddělení maloobchodních nemovitostí JLL Filip Kolmer. V blízkosti nadnárodních značek vznikl v ulicích Dlouhé, Dušní a V Kolkovně tzv. Prague fashion district, tj. oblast, kde mají své butiky české módní návrhářky jako Klára Nademlýnská, Tatiana Kovaříková, Beata Rajská či Timoure Et Group nabízející autorskou módu, ať už v podobě malých sérií pret-a-porter či návrhů na míru. „Praha je se svými ulicemi Na Příkopě (high street) a Pařížská (luxury street) v postkomunistických zemích středoevropského regionu zcela ojedinělá. Ve všech ostatních hlavních městech střední a jihovýchodní Evropy dominují maloobchodu nákupní centra, která se nachází i v samém středu těchto měst. Praze se blíží jen Budapešť, kde na Váci utca sídlí prodejny zboží střední cenové úrovně a v ulici Andrássy obchody luxusních značek,“ dodává Moutonová.
Pražská hlavní nákupní třída typu high street (Na Příkopě/Václavské náměstí) stejně jako nákupní třída luxusního zboží (Pařížská/Široká) je podle ní stále v hledáčku řady maloobchodníků. „Do budoucna očekáváme silnou poptávku po prodejních prostorech na obou těchto předních nákupních třídách, jak to naznačují nově otvírané značkové obchody firem Tiffany, Bvlgari, Rolex či Pandora,“ uzavírá Moutonová.