Nový klip rappera PSY láme rekordy na YouTube a popularita vydělává

Nový videoklip jihokorejského rappera PSY Gentleman zažil od svého zveřejnění na serveru YouTube raketový nástup a do dneška nabíral více než 81 milionů zhlédnutí. Jde tak ve stopách megahitu Gangnam Style, který s více než 1,5 miliardy zhlédnutí drží na YouTube prvenství, napsala agentura Reuters.

Videoklip Gentleman nasbíral přes 20 milionů zhlédnutí už během 24 hodin od svého zveřejnění v sobotu večer. Tím hladce v této kategorii zbavil titulu Justina Biebera a jeho klip Boyfriend, který za prvních 24 hodin od zveřejnění na YouTube zaznamenal „jen“ osm milionů zhlédnutí. „51 milionů zhlédnutí za 40 hodin!! Můj bože!!“ napsal PSY v pondělí na sociální síť Twitter.

Jeho nový song stoupá rovněž v žebříčcích hitparád po celém světě. V Británii je aktuálně na osmém místě a v Austrálii sedmý. Ve většině skandinávských států už se dostal na špici. Celosvětově je na 21. místě, uvedly internetové obchody iTunes.

PSY vydělává na všech frontách

Úspěch jihokorejského rappera PSY pomáhá akciím jeho nahrávací společnosti YG Entertainment. Ty dnes podle agentury Bloomberg uzavřely na půlročním maximu. Akcie společnosti YG si v pondělí na burze v Jižní Koreji připsaly 13 procent. Dnes posílily o další dvě procenta na 86.600 wonů (zhruba 1540 Kč), a dostaly se tak nejvýše od loňského října. Od začátku roku stouply o více než 40 procent. Investoři předpokládají, že úspěch rappera PSY podpoří zisky podniku.

„Akcie rostou díky očekávání, že nejnovější singl se stane dalším hitem.“ myslí si jeden z analytiků makléřské společnosti Korea Investment & Securities. Upozornil, že zisky firmy YG zvýší také rapperovo nové album a jeho koncerty.

Příjmy z reklamy u rapperových videoklipů na Youtube se odhadují na 200 milionů wonů (asi 3,5 milionu Kč) měsíčně. Rapper se objevuje i v televizních reklamách jihokorejských firem, jako je Samsung Electronics či LG Uplus. Tento měsíce čeká rappera turné ve Spojených státech, v květnu bude vystupovat v Evropě a v červnu v Asii.