Na mapě ČR přibyla další nákupní centra

Jako houby po dešti rostou po celé České republice nová nákupní centra. Během posledního měsíce se otevřela hned čtyři další. Již tak bohatou nabídku v Praze rozšířily Arkády Pankrác, konce rekonstrukce se dočkalo Obchodní centrum Nisa v Liberci, nové nákupní centrum mají v Jihlavě a Kolíně.

Praha má další velké nákupní centrum. Obchodní komplex Arkády Pankrác nabízí 45 tisíc m2 obchodních ploch ve třech patrech.

Zákazníci mají k dispozici 140 obchodů především s módou. Na projektu se podílely společnosti Unibail-Rodamco a ECE. V nákupním centru Arkády Pankrác otevřel svoji první českou pobočku rakouský módní řetězec Don Gil a svoji první tuzemskou značkovou prodejnu zde vybudoval výrobce sportovního oblečení a obuvi Reebok. Součástí centra je také například hypermarket Interspar a prodejna se spotřební elektronikou Datart. Nákupních center po celém Česku a hlavně v Praze rychle přibývá a některá z nich se již potýkají s nízkou návštěvností. Vedení nákupního centra Arkády Pankrác se ale nedostatku nakupujících neobává, protože obchodní komplex byl postaven uprostřed obytných a administrativních budov. „Nákupní centrum je během 30 minut dostupné pro více než milion lidí,“ uvedli zástupci společností UnibailRodamco a ECE.

#####Centrum Nisa se rozšířilo

Také Obchodní centrum Nisa nabízí po rekonstrukci zákazníkům značky, které zatím v Liberci chyběly. Zákazníci zde mají k dispozici 160 obchodů. Centrum Nisa je nestarším obchodním centrem v kraji. Postaveno bylo v roce 1999 a jeho výstavba tehdy přišla na 700 milionů korun. V roce 2004 obchodní dům získala firma ING Real Estate, která za něj zaplatila 30 milionů eur (tehdy asi 900 milionů korun). Už v té době ale obchod nestačil rostoucím nárokům zákazníků, a proto byla loni v červenci zahájena rekonstrukce a dostavba, která přišla na zhruba dvě miliardy korun. Strohá budova se proměnila v moderní nákupní centrum, ze kterého ale na zákazníka dýchne duch první republiky. Autorem projektu je Václav Červenka z Atelieru ph5, který se netajil inspirací z 20. a 30. let. V interiéru použil světlé barvy, litinové sloupy s rostlinnými motivy a pravé ořechové dřevo. Pasáže prosvětlují světlíky, které prostoru dávají vzdušnost, a vzduch osvěžuje několik vodních prvků včetně 13 metrů vysokého vodopádu. Z původních 23 tisíc m2 se rozšířila plocha centra na více než dvojnásobek a vzrostla i kapacita tamních parkovišť z 1200 na 1800 míst. Nové centrum má i Jihlava

Na konci října se otevřely brány City parku v Jihlavě, který je v těsném sousedství historického centra metropole Vysočiny.

Toto centrum, které dosud v Jihlavě chybělo, je společným projektem investora - společnosti CEI Building a developera a generálního dodavatele stavby společnosti PSJ INVEST. Centrum stojí na místě staré továrny, stavba má čtyři úplná podlaží a ustupující podlaží kina, spodní dvě patra na dně údolí jsou garážová stání, další dvě podlaží obchodní plochy, z nichž pouze horní vyčnívá nad hranu údolí.

Ojedinělá fasáda připomínající čárový kód je spolu s rozsáhlým použitím zeleně charakteristickým prvkem. „Věnovali jsme velkou pozornost přípravě koncepce projektu, promyšlení celé filozofie. Tu jsme pak cílevědomě a v některých případech opakovaně prezentovali nájemcům.

Výsledkem je zcela ojedinělý mix pro města do 100 tisíc obyvatel. Centrum jsme zcela pronajali za asi 15 měsíců od zahájení prvních jednání,“ říká Martin Jaroš, předseda představenstva developera projektu. Centrum nabídne na celkem 26 tisících m2 obchodní plochy celkem 114 obchodních jednotek, celosortimentní hypermarket, multikino se čtyřmi sály pro 501 návštěvníků a zhruba 850 parkovacích míst. Provozování objektu převzala renomovaná společnost EMCM s rozsáhlými zkušenostmi při správě obchodních a zábavních center u nás i v zahraničí.

#####První velké centrum v Kolíně