Nová křižovatka? Až na konci roku | E15.cz

Nová křižovatka? Až na konci roku

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Stavba křižovatky do Svitu, která uleví přetíženému centru města, se odkládá. Radní doufají, že začne v září.

Na novou křižovatku, která má ulehčit dopravě v centru města, si Zlíňané počkají o pár měsíců déle. Podle původních plánů radnice měly stavební práce začít už na jaře a skončit měly na podzim.
Teď je to jinak. Nevyšel ani druhý ohlášený termín, kterým byl začátek prázdnin. „Stavba nabírá zpoždění kvůli nesrovnalostem při výběrovém řízení na stavební firmu,“ vysvětluje bez bližších detailů zlínský radní Zdeněk Blažek.

Soutěž na dodavatele se neustále protahovala, a tak radní otevřou obálky s nabídkami až v pondělí 26. července. „Přepokládáme, že začneme stavět na začátku září,“ dodává Blažek. Pokud to tak vyjde, měli by řidiči na novou křižovatku vyjet na konci roku.
Jenže jisté nic není. „Stavbu by mohly zdržet ještě případné námitky firem z výběrového řízení,“ podotýká mluvčí radnice Marie Masaříková.

Čekání v kolonách

I když je v létě v době dovolených provoz v centru města o něco klidnější, tvoří se u výjezdu z areálu bývalé továrny Svit hlavně v dopravní špičce kolony aut. Řidiči tam čekají, aby mohli u zámku vyjet do Gahurovy ulice.

„Nejhorší je to odpoledne, když z práce odjíždějí zaměstnanci úřadů a další lidé sem míří třeba za nákupy. Jsou tu stovky aut,“ říká Andrea Šumberová z krajského úřadu.
Čekat tu musí i lidé, kteří cestují autobusy firmy Housacar. Její nádraží se totiž také nachází v areálu Svitu. „Našim linkám, které jezdí na Napajedla nebo přes Lechotice do Holešova, nový příjezd hodně uleví. Ale bojím se, že přestože autobusy z areálu vyjedou rychleji, o kousek dál se zaseknou na jiném místě,“ říká Karel Housa mladší ze společnosti Housacar.

V továrním areálu, který vznikl za Baťovy éry, dnes sídlí desítky firem, kulturní dům, technologická fakulta, obchody, restaurace, Obuvnické muzeum, krajský a finanční úřad a krajské policejní ředitelství.

Do roku 2001 měli do areálu, kde sídlila například obuvnická firma Svit nebo strojírenská továrna ZPS, přístup přes vrátnici jen zaměstnanci těchto podniků.
Teď je továrna, kterou od začátku dvacátého století oddělovala od města zeď, otevřená lidem a je v ní stále více živo. Dnešní vjezdy do areálu jsou přitom na stejných místech jako před dvaceti lety a náporu stovek osobních aut, kamionů a autobusů nestačí.

Proto se radní rozhodli postavit novou křižovatku. Ve směru od Otrokovic tak bude možné do Svitu vjet už před poliklinikou, mezi budovami číslo 51 a 61. „Stavbou křižovatky se lidem trasa do srdce továrny zkrátí o dva kilometry, ale především se zklidní doprava a výrazně se odlehčí přetíženým křižovatkám v centru,“ doplňuje náměstek zlínské primátorky Miroslav Šenkýř.

Podzimní komplikace

Na podzim, až stavba křižovatky začne, ovšem řidiče na rušné třídě Tomáše Bati čekají potíže.
Na zúžené silnici bude snížená rychlost. „Měl by ale zůstat průjezdný jeden pruh v každém směru,“ podotýká Šenkýř. Trolejbusy a autobusy městské dopravy tudy mají jezdit bez omezení.

Po nové křižovatce radnice plánuje další kroky, které oživí zchátralý areál. Na řadu přijdou silnice a chodníky uvnitř Svitu a časem má u střední průmyslové školy vzniknout točna pro trolejbusy.
Lidé z vedení města věří, že se do budov zpustlých po krachu obuvnického gigantu Svit podaří přilákat obchodníky.

Krajští radní zase chtějí za stovky milionů opravit dvě budovy, v nichž se kdysi vyráběly boty. Bude v nich sídlit Krajská knihovna, galerie a muzeum.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.