Penta ovládne rekonstrukci Masarykova nádraží

Investiční skupina Penta finalizuje jednání o kapitálovém vstupu do společnosti Masaryk Station Investment, a.s. (MSI). Ta je 66 procentním akcionářem ve společnosti Masaryk Station Development (MSD). MSI má zájem o jednání s Českými drahami, a.s., jejichž cílem je odkoupení pozemků v majetku Českých drah v okolí Masarykova nádraží. České dráhy vlastní zbývající podíl v Masaryk Station Development. Hlavním cílem konsorcia firem tvořících MSD je připravit pozemky a stavby v areálu železniční stanice Masarykovo nádraží pro budoucí rozvoj jak v oblasti majetku využívaného Českými drahami, tak ve zbytkovém území pro komerční účely.

„Vzhledem k celé řadě komplikací se od roku 2004 přípravu území Masaryčky nepodařilo významně pohnout z místa. Jsme přesvědčeni, že i pro České dráhy dává smysl nečekat dalších možná několik let na to, aby MSD obdrželo všechna povolení, ale prodat pozemky dnes za cenu, která již byla vysoutěžená v roce 2004,“ řekl Jan Hromádka, předseda představenstva MSD. „Kapitálový vstup Penty je odpovědí na vystoupení společnosti ING Real Estate 6.5.2010 z našeho konsorcia, z důvodu utlumení jejich aktivit v Česku. Celá řada smluv, které byly uzavřeny již v roce 2004, jednoznačně stanovuje, že České dráhy prodají uvedené pozemky za vysoutěženou cenu naší společnosti Masaryk Station Investment,“ dodal Jan Hromádka.

Investiční skupina Penta podniká v bezprostředním sousedství Masarykova nádraží, kde připravuje svůj první developerský projekt v Praze – administrativní budovu v sídle bývalé České Typografie na Florenci. „Od počátku jsme jasně deklarovali, že nás rozvoj okolí Masarykova nádraží zajímá. České dráhy jsou vázané smlouvami, které stanovují prodej pozemků společnosti MSI. Je přirozeně legitimním rozhodnutím Českých drah, jestli mají zájem jednat a akcelerovat tak smlouvy z roku 2004,“ řekl Petr Palička, projektový ředitel Penta Investments.

„Cena za prodej pozemků, nemovitostí a majetkového podílu ve společnosti MSD bude stanovena nezávislým znaleckým posudkem a bude se týkat přibližně 72 tisíc metrů čtverečních, tedy o asi 40 procent nižší rozsah oproti původnímu záměru z doby uzavření smluv v roce 2004 až 2007,“ uvedl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. Maximální cenu by pozemky podle Hromádky měly jen v případě, že by na nich investor mohl zahájit dostatečně rozsáhlou komerční výstavbu. Cena se zjednodušeně odvíjí například od počtu podlaží budov, které bude možné na pozemku postavit, vysvětlil.

Podle Penty by Masarykovo nádraží nadále mělo zůstat v provozu. Developer nemá na rozhodování o zrušení nádraží žádný vliv, uvedl Palička. Likvidace tohoto dopravního uzlu by pro něj navíc byla nevýhodná. Součástí plánované výstavby jsou totiž i obchody, které potřebují, aby v lokalitě bylo dostatečně živo, doplnil. Plán výstavby počítá i s budoucí rychlodráhou na ruzyňské letiště, uvedl Hromádka. Železniční spojení by podle něj využívalo stávajících kolejí při severní hraně stanice a jako rezervy by se využívalo kolejí na jižní straně, přiléhající k prostorám České pošty.