Praha chce letos opravit tramvajové tratě za stovky milionů korun
Podle Jana Šurovského, který má v dopravním podniku na starosti tramvajové tratě, bude letos celkem opraveno kolem 12 kilometrů tratí. Už v únoru byla rekonstruována trať v ulici U Výstaviště, která byla v havarijním stavu. V současnosti se pracuje na prodloužení a rekonstrukci tratě z Vítězného náměstí k plánované železniční stanici v Podbabě. Už 22. března začne oprava v Zenklově ulici. Potrvá do 30. dubna. Ve dvou etapách se bude pracovat na úsecích Palmovka - Ke Stírce a Palmovka - Vosmíkových. Následovat by měla rekonstrukce Podolského nábřeží a úseku Braník - Modřany, kde by se měla obnovit především estakáda přes Komořanskou ulici, která je dlouhodobě ve špatném technickém stavu. Kvůli tomu musela být už v roce 2009 provizorně opravována. Oprava trati na nábřeží u Národního divadla je závislá na zahájení oprav divadla. Jen náklady na Podolské nábřeží a úsek u Národního divadla odhaduje podnik na 400 až 500 milionů korun. „Výsledné náklady budou záviset na vysoutěžené ceně,“ poznamenal ředitel dopravního podniku Martin Dvořák.
Pražský dopravní podnik musí obnovovat tratě podle Březiny především kvůli čtyřem důvodům. Část tratí je totiž v havarijním stavu, po některých zase nemohou jezdit nízkopodlažní tramvaje. Podnik se rovněž snaží snižovat hlučnost tratí a nahrazovat nekvalitní technologii takzvaných BKV panelů, která se používala v 80. letech minulého století. V dalších letech si pak opravu podle Březiny vyžádá křižovatka na Floře, trať Švehlova - Průběžná i na Hlávkově mostě, kde je ale oprava podmíněna celkovou rekonstrukcí mostu.
Loni se náklady na opravy tramvajových tratí pohybovaly kolem miliardy korun. Například rekonstrukce trati do Řep si vyžádala 791 milionů korun, dalších zhruba 93 milionů bez DPH stála oprava v okolí Národní třídy.