Recenze hry: The Outer Worlds nabízí příjemný výlet do vyšinutého korporátního světa

Hra The Outer Worlds
Hra The Outer Worlds
Hra The Outer Worlds
Hra The Outer Worlds
Hra The Outer Worlds
11

Rychlá akce, netradiční a zajímavé prostředí a hlavně komplexní rozvětvený příběh – to jsou chlouby akčního RPG The Outer Worlds (TOW), které před týdnem vyšlo pro herní konzole a PC. Vývojářské studio Obsidian Entertainment se tímto počinem po devíti letech vrátilo do vod vyprávění příběhu z pohledu první osoby. Při hraní TOW se mnoha pamětníkům vybaví původní klenot studia – Fallout: New Vegas.

Podobností TOW s jinými hrami je ale více: místy svým frenetickým gunplay připomíná první verzi Borderlands, jindy zase – hlavně pak v konverzacích s ostatními postavami – klasická RPG z dílny Obsidianu jako Pillars of Eternity či Neverwinter Nights 2. Jako třešnička na dortu pak působí bullet time, který takřka před dvěma dekádami hráče nadchl legendárního titulu Max Payne od Remedy, a vizuál připomínající další herní pecku: Bioshock od 2K.

Zkušený hráč si tak při procházkách po světech kolonie Halcyon, kde se děj hry píše, bude připadat jako doma. Přesto TOW nechybí vlastní dávka solidně ujeté originality, která jej dostatečně odlišuje a s přehledem povyšuje na překvapení roku.

Kolonie Halcyon je po dekády ovládána vesmírnými korporacemi, které si koupily na kolonizaci hlubokého vesmíru práva, a veškerý běžný život jejích obyvatel se řídí prací a papírováním. A nedej Bože, když dojdou formuláře!

Do toho všeho přichází hráč – za divokých okolností z hibernace probuzený osadník plující na sedm dekád ztracené kolonizační lodi Hope. Jeho přispěním, ať už násilným či ideologickým, se příběh odvíjí a větví. V Halcyonu je totiž možné potkat a upřednostnit řadu různých frakcí a desítky neherních postav, které potřebují nějakou pomoc – ať už formou eliminace konkurence nebo jen dohození rande pro jednoho z pěti společníků, které hráč může rekrutovat.

Jako u každého RPG titulu od Obsidianu si však nelze nepovšimnout, že ty nejsilnější dovednosti a perky, které se hráčova postava může naučit, nejsou dány schopností dobře bojovat či střílet, ale mluvit. Z většiny situací se tak lze nějak vylhat, protivníky zastrašit či dokonce přemluvit, aby změnili dres. Z technického hlediska je hra stabilní, ve 4K vypadá velmi dobře, nicméně (minimálně na PC) těsně před velkým finále obsahuje nepříjemný crash, který zcela zastaví veškerý postup příběhem, dokud si hráč nevygooglí, jak to vše obejít. Důležitý patch však zatím nevyšel.

Tipy co si zahrát při dlouhém deštivém víkendu >>>

TOW je i přesto vydařeným kusem, který díky řadě možných různých konců nabízí výbornou opakovatelnou hratelnost a netradiční pojetí toho, jak to může dopadnout, když se vše nechá na korporátních byrokratech.

The Outer Worlds

Vydal: Obsidian Enternatinment
Platformy: PC, PS4, XBOX