Tradiční obchody bojují s nákupy online a špatnou nabídkou

Hlavní hrozbou tradičních obchodních center jsou nákupy online a nevhodně přizpůsobená nabídka vzhledem k profilu jejich zákazníků. To si uvědomují i odborníci z řad maloobchodníků, developerů a investorů, kteří o tomto problému diskutovali na letošní konferenci Mezinárodní asociace obchodních center (ICSC).

Velmi často je v poslední době zmiňován dynamický management. O něm byla řeč i na letošní konferenci ICSC. Obchodní centra by měla podporovat proaktivní obchodníky a snažit se přizpůsobovat nejnovějším trendům, například moderním technologiím. V České republice je přibližně 1,7 milionů uživatelů chytrých telefonů, což jistě není zanedbatelné číslo. „Strategie obchodních center musí nutně pojmout i elektronická společenská média, protože v opačném případě jim hrozí, že rychle rostoucí skupinu digitálně aktivních spotřebitelů zcela opominou,“ dodává k problematice Jan Kubíček.

Pozitivním jevem je, podle mnoha řečníků, skutečnost, že evropský sektor obchodních center je schopen na měnící se chování spotřebitelů reagovat velmi rychle. Je přitom důležité nezapomínat, že vše je třeba postavit na správných základech, nabízet kvalitní výrobky za správnou cenu a v atraktivním prostředí. V opačném případě je nám samozřejmě i nejlepší strategie málo platná. S novým pohledem na problematiku obchodních center přišli na konferenci zástupci investorů a developerů. Vedle snahy o udržení podílu na stávajících trzích je zde podle nich ještě jiná cesta. Ve střední a východní Evropě totiž stále existuje mnoho oblastí, kde obchodníci dosud vůbec nepůsobí, přestože by tam byli vítáni.