V přepočtu na populaci přitom existuje na Slovensku více prodejních ploch v nákupních centrech než v ČR. Na 1000 obyvatel tam podle aktuálního vydání studie European Shopping Centre Development Report, kterou pravidelně zpracovává C&W, připadá téměř 210 m² plochy v nákupních centrech, zatímco v Česku mírně přes 200 m². Kupní síla podle MB Research v Bratislavě dosahuje 9730 eur na osobu ročně, zatímco v Praze 8670 eur.
Na českém investičním trhu je také poměrně živo. „V současné době probíhají jednání o prodeji šesti nákupních center. Jen Cushman & Wakefield pracuje na čtyřech z nich. Investoři jsou při vyjednávání velmi opatrní a uzavření transakce trvá déle. Přesto zájem o kvalitní nákupní centra trvá a věříme, že do konce roku jich několik změní svého majitele,“ říká výkonný ředitel C&W v České republice Jonathan Hallett. V loňském roce se prodalo v ČR osm nákupních center v celkové hodnotě 981 milionů eur. Rok 2011 byl z hlediska investic do maloobchodních ploch mimořádný.
PLÁNOVANÁ NÁKUPNÍ CENTRA – OTEVŘENÍ 2013
Nákupní centrum / Fáze / Město / Developer / Plocha (m²)
Centro Zlín / Čtvrtá/ Zlín / Discovery Group / 5 000
Centrum Černý Most / Třetí / Praha / Unibail Rodamco / 44 200
Centrum Černý Pelikán / První / České Budějovice/ Mont TD / 10 000
Fontána Teplice / První /Teplice/ JTH / 17 200
Globus Ostrava / Druhá / Ostrava/ Reflekta / 14 400
SC Krakov / První / Praha / Investorsko Inženýrská a.s. / 13 400
Šantovka Olomouc / První / Olomouc / Dandreet / 46 000
CELKEM 150 200
Zdroj: Cushman & Wakefield, říjen 2012