„Útvar rozvoje hlavního města Prahy zadal studii s cílem navrhnout organické propojení dolních Holešovic a Letné a vytvořit zde nové centrum s živým náměstím tak, aby na místě bývalého nádraží vznikla živá a obyvatelná čtvrť. Zvláštní důraz byl kladen na detaily řešení, jako jsou prostupnost území, pojetí ulic, náměstí a parků a prostupnost území a návaznost na stávající zástavbu,“ představuje dokument zástupce ředitele ÚRM Kamil Kubiš.
Území Bubny – Zátory je v celopražském kontextu naprosto specifické. Přestože leží na průsečíku hlavních urbanistických os a je v těsné blízkosti pražské památkové rezervace, zůstává typickou předměstskou periferií. Nynější „země nikoho“ přitom nabízí jedinečnou šanci k propojení obou čtvrtí a vytvoření přirozeného centra Holešovic. „Hlavním principem této studie je právě scelování města v kontextu Prahy i Holešovic. Bubny mají na to být přirozenou spojnicí v území, dnes jsou ale naopak jizvou, která tvář Holešovic hyzdí,“ komentuje závěry studie jeden z jejích autorů, architekt Vít Máslo.
Klíčovou částí studie je dopravní řešení, které bylo zároveň nejproblematičtější. Oproti ÚPn již studie například nepočítá s tunelovou trasou v „Nové Bubenské“. Podle zpracovaných analýz je totiž možné tunelový komplex Blanka a magistrálu propojit povrchově. „Navrhujeme vznik dvou bulvárů, Argentinské a ´Brazilské´ ulice, které budou nejen schopny zvládnout automobilovou dopravu, ale zároveň budou dostatečně prostupné pro pěší a cyklisty,“ líčí Máslo. Povrchové řešení je také mnohem reálnější než nákladné hloubení dalšího tunelu. Studie počítá také s výstavbou severního vestibulu stanice metra Vltavská, dvěma tramvajovými tratěmi a modernizací železniční trati Praha – Kladno s připojením na Letiště Václava Havla.