Akcie, měny & názory Jaroslava Bukovského: Hedvábná stezka vydělává již teď

Z Londýna vyjel historicky první nákladní vlak do Číny.

Z Londýna vyjel historicky první nákladní vlak do Číny. Zdroj: Reuters

Hedvábná stezka
Z Londýna vyjel historicky první nákladní vlak do Číny.
Z Londýna vyjel historicky první nákladní vlak do Číny.
Z Londýna vyjel historicky první nákladní vlak do Číny.
Z Londýna vyjel historicky první nákladní vlak do Číny.
14
Fotogalerie

Čínský megaprojekt nové Hedvábné stezky je ještě v plenkách, ale už nyní dokáže vydělat balík peněz. Ve zlato se burziánům v posledních týdnech proměnila sázka na čínského developera.

Firma se podílí na stavebním boomu v čínském logistickém uzlu na řece Jang-C, přístavu Wu Chan. Ten tvoří symbolickou asijskou vstupní bránu na Hedvábnou stezku a v současnosti zažívá překotný rozvoj v oblasti přepravní infrastruktury. Obnova dávné obchodní cesty v novém kabátě je totiž jednou z hlavních priorit vlády v Pekingu.

Akcie developera se začaly obchodovat na americkém trhu Nasdaq teprve letos v dubnu, a to se startovní cenou pod pěti dolary za kus. Od té doby podražily bezmála o 400 procent na aktuální historické maximum na prahu 23 dolarů.

Developer přitom chytil na burze druhý dech až letos v září. Jen od prvního školního dne do současnosti poskočila akcie o 120 procent.

Za developerem s tržní hodnotou kolem 2,5 miliardy dolarů stojí údajný miliardář hong-kongského původu Liou Siang-jao. Vadou na kráse divoké čínské karty je, že firma zatím nemá žádné příjmy. Akcie je tak zatím jednou ze spících sázek na renesanci Hedvábné stezky, do jejíž budování hodlá Čína podle svých slov investovat přes 120 miliard dolarů.