Lidé v Evropě začínají podle studie CBRE více vyhledávat menší kamenné obchody a nákupní centra na úkor obřích středisek. V Česku to ale zřejmě tak růžové nebude. Rozhodujícím faktorem pro nákup je totiž i nadále cena, pro kterou by si mnohý obyvatel Česka nechal koleno vrtat. Slevové akce a výprodeje je tak budou zřejmě dál spolehlivě lákat do velkých center.
Odpůrci velkých a občas krabicoidních center ale může potěšit skutečnost, že by jich nemělo v České republice příliš přibýt, neboť maloobchodní trh je podle studie nasycený a prostoru pro ně příliš nezbývá.
O jeden obchod ale zájem bude určitě. Alza CZ otevře v pátek v pražských Holešovicích obchod se zbožím technologického gigantu Apple, první svého druhu ve střední a východní Evropě. Češi by tak měli získat možnost poprat se o nový model iPhonu ve stejný čas jako ti američtí nebo britští. Uvidíme, zda to překoná melu, která se strhla před lety při otevření Electroworldu na Zličíně.