Jan Šindelář: Hon na ministra

Ministr dopravy Antonín Prachař

Ministr dopravy Antonín Prachař Zdroj: ctk

Antonín Prachař si může v posledních týdnech připadat jako otloukánek. Pokud přijde řeč na možné výměny ve vládě, padá nejčastěji právě jméno ne příliš mediálně zdatného ministra dopravy. Pravda je, že selhání a přešlapů by se dalo najít povícero. Začíná to neobratnou personální politikou, pokračuje podivnými tanečky kolem liberalizace železnice a končí zablokovanou výstavbou dálnic.

Na místě je ale určitá míra shovívavosti. Prachař po svých předchůdcích zdědil zřejmě nejzanedbanější rezort a na jeho místě by neuspěli ani jinačí borci. Zřejmě nechtěným příkladem marnosti je poslední tisková zpráva ministerstva dopravy. Ta s velkou pompou ohlašuje, že do konce roku 2016 se zahájí dvě stovky dopravních staveb v hodnotě 230 miliard korun.
V seznamu je přitom celá řada těch, které měly být dávno v běhu nebo už dokonce řidičům sloužit.

V Českých aeroliniích konečně vzali rozum do hrsti a opustili dogma zpátečních letenek. Od poloviny září je tak možné koupit jednosměrnou letenku dokonce i do Ruska. A světe div se, levněji než zpáteční. Pokud to má být první vlaštovka zdravého rozumu v dlouhodobě ztrátové firmě, pak mají České aerolinie naději na přežití. Nový obchodní model navíc přišel právě včas pro všechny rusofily, kteří se zhlížejí v Putinově zemi zaslíbené. Zákaznický potenciál je v českých zemích obrovský.

Leo Express pronásleduje smůla. Z pěti vlakových jednotek zůstaly v provozu pouze tři. Společnost proto zajistila svým cestujícím náhradní dopravu ve vlacích Českých drah. Zajímavý byznys model.