Rodinné domy mají všeho přes míru, balkonků, stříšek, balustrádiček, obloučků, vykýřků, sošek i bazénků. Opodál stojící paneláky z počátku osmdesátých let jsou ve srovnání s tím skvosty. Druhý důvod je závažnější. Část ulice s rodinnou zástavbou (a s místem vraždy) je v podstatě ghettem, sociálně vyloučenou lokalitou obehnanou zdí a ocelovým plotem.
Místní, o jejichž vkusu a společenském zázemí svědčí většina výše řečeného, se zde sami vyloučili po vzoru Jižní Afriky.
A v Jižní Africe se vraždy občas přihodí, jakkoli je to hrozné.
Nevíme, jak vypadá dům generálního ředitele Českých drah Dalibora Zeleného, víme ale, že stojí v České Třebové. A právě tady začne s novým jízdním řádem zastavovat o 15 dálkových vlaků více než dnes. Česká Třebová po letech úpadku opět nabude na významu jako velká železniční křižovatka, což je dobře.
Že Čechy a Morava byly vždy zeměmi neomezených možností, dokazuje i poslední odvysílaný díl majora Zemana na TV Barrandov. Zmíněný policista se zde už v roce 1968 prohání s celou rodinou ve Škodě 100, ačkoli ta se začala vyrábět až o rok později. Možná je to důkaz, že v českých zemích zítra znamená včera. Sledování aut a hledání časových přehmatů je ostatně jeden z mála rozumných důvodů, proč na blbý seriál z blbé doby koukat.