Konec svobody na webu?

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: CTK

Zažité dělení na volný a placený obsah na internetu má skončit, aspoň v USA. Tamní dohled nad telekomunikační branží FCC chce změnit pravidla hry na takzvané poslední míli. Dosud měl uživatel webu rovný přístup k nabízeným datům, nově mají dostat přednost data z firemní sféry.

Nebude to zadarmo. Komerční videa či jiný druh sdělení společností jako například Disney, Netlifx či Comcast (tento výčet uvádí agentura Reuters), si za časové zvýhodnění v cíli zaplatí.

Transitní propojení nebudou navíc spadat pod kontrolu ze strany FCC. Právně má být hotovo v polovině května, síťoví aktivisté mají však jasno už teď – je to konce nezávislosti na internetu.

Provideři, kteří se novoty zúčastní, ztratí zároveň motivaci do sítí investovat. Připojení uživatelé se tak mají na co těšit. K nechtěným avízům a nabídkám, známým jako spamy, přibudou další. Bez možnosti blokace.

Zůstává naštěstí věc, kterou ani dolary nezmění – svobodná volba vybrat si, zda „chci “ nebo „nechci“. Byť pod tlakem, protože příliv vemlouvavých informací bude jistě vydatný.