Marek Schwarzmann: Poláci a nadsázka

Spot T-Mobilu "V naší třídě je nejlíp: Třída na běžkách"

Spot T-Mobilu "V naší třídě je nejlíp: Třída na běžkách" Zdroj: Reprofoto Youtube

Každá reklama je dobrá. Ať už pozitivní nebo negativní. Starou marketingovou pravdu si včera na vlastní fialkovou kůži prožil i český T-Mobile, který si svým reklamním spotem s mazaným Polákem převlečeným za smrček vydobyl místo v otvírácích webových serverů.

Ne že by klip byl něčím výjimečný – je to jen další kousek ze zábavné série o panu učiteli a jeho třídě, který si s notnou dávkou nadsázky dělá legraci v tomto případě z výměny telefonu. Klip však zaujal polskou ambasadorku Gražynu Bernatowiczovou, která si vedení T-Mobilu oficiálně postěžovala na to, že v dotyčné reklamě je smrček, pardon Polák, vyobrazen jako podvodník. Taková spojení prý „zjednodušujícím a skandalizujícím způsobem“ prezentují naše severní sousedy v negativním světle.

Vedení T-Mobilu nakonec reklamu stáhlo. Trvá nicméně na tom, že reklama je zcela korektní, pokud má ovšem divák dostatečný nadhled. Ten paní velvyslankyni očividně schází.

Česká reklamní kinematografie utrpěla povážlivý zásah, který může znamenat konec přísunu zhlédnutelných kousků, jež nám ještě dokáže ze svých vyprahlých útrob nabídnout. Stěží lze také doufat, že by díky nynějšímu sporu mohl napříště vzniknout spot na téma starého českého přísloví o potrefené huse, která se vždycky ozve.