Stanislav Šulc: Zábava současnosti

Hollywood

Hollywood Zdroj: ctk

Výsledková sezona je v plném proudu a zábavní kolosy reportují excelentní čísla. Je snadné připomenout floskuli, že za krize se lidé rádi baví, a Hollywoodu a spol. se proto logicky daří.

Pravda je však trochu složitější a je poučné se podívat na jednotlivé příběhy velkých a nyní úspěšných firem. Právě ty totiž skvěle ukazují, jak současná zábava funguje. Například on-line půjčovně Netflix se stále daří přesvědčovat svět, že budoucnost leží na síti. A je úplně jedno, že nemáte příliš mnoho původních seriálů, stačí, když díla cizích nabídnete v dostatečně uživatelsky přátelském balení.

Snad je jen škoda, že Česku se Netflix prozatím vyhýbá, a také podle dostupných informací se jeho expanze do Evropy České republice vyhne.

Comcastu se daří

Ještě příznačnější pro současnost je úspěch Comcast. Zábavní gigant sice má ve svém portfoliu také studio Universal, to mu ale k rekordním ziskům příliš nepřispívá. Comcast je stejně jako další matky velkých hollywoodských studií důkazem, že v Americe filmy vydělávají sice dost, ale zdaleka ne tolik jako televize a hlavně jako takzvané sítě.

Totéž ostatně platí také pro největší zábavní společnost světa Walta Disneyho, která své výsledky za první čtvrtletí zveřejní počátkem května. Bylo by šokující, kdyby Disney z celkové řady vybočil.

Když se někomu povede tak kouzelně vytěžit pixarovské animáky (cena transakce: 7,4 miliardy dolarů), poté mistrovsky vydělávat na komiksových Avengerech (cena transakce: čtyři miliardy dolarů) a vynaložit další čtyři miliardy za Hvězdné války, je možné ho jen obdivovat.