V době, kdy mezi produkty obvykle panují fakticky jen kosmetické rozdíly, nabývá ono vytoužené projevení individuality rozměrů až příliš abstraktních.
Konkrétně v případě chytrých, nejčastěji tedy dotykových telefonů nastává ten problém, že se jednotlivé mobily příliš neliší ani v oné kosmetické rovině – všechny značky přístrojů v podobě dotykového obdélníku zkrátka vypadají v zásadě stejně. A Facebook lze taky rozjet na všech.
Bohužel pro výrobce telefonů si uvedené podobnosti očividně všímají také zákazníci. Například potenciální majitelé nových iPhonů stále obtížněji nacházejí důvody, proč si kupovat další a další obměny nelevných telefonů s logem jablka, když hlavní změnu představuje jen vyšší číslice v pojmenování modelu.
Jinak by prodeje smartphonů od Applu nejspíš vůbec poprvé od uvedení na trh neklesly. Na stále stejném zboží zkrátka nikdo svou identitu ani nekonečný úspěch nezaloží.