Zápisník Jana Vávry: Odlišit se mobilem

zápisník, Jan Vávra

zápisník, Jan Vávra Zdroj: E15

Mnoho reklam včetně těch velkých venkovních se nese ve více či méně doslovném duchu hesla Odliš se! Jedna taková propaguje jakožto výraz osobní jedinečnosti vlastnictví té pravé značky mobilu. Zvolené cílové skupině lze jen vyjádřit lidskou účast. Nejenže jejím příslušníkům neznámí reklamní mágové bez obalu tykají, ale ještě je stavějí do téměř neřešitelné životní situace.

V době, kdy mezi produkty obvykle panují fakticky jen kosmetické rozdíly, nabývá ono vytoužené projevení individuality rozměrů až příliš abstraktních.

Konkrétně v případě chytrých, nejčastěji tedy dotykových telefonů nastává ten problém, že se jednotlivé mobily příliš neliší ani v oné kosmetické rovině – všechny značky přístrojů v podobě dotykového obdélníku zkrátka vypadají v zásadě stejně. A Facebook lze taky rozjet na všech.

Bohužel pro výrobce telefonů si uvedené podobnosti očividně všímají také zákazníci. Například potenciální majitelé nových iPhonů stále obtížněji nacházejí důvody, proč si kupovat další a další obměny nelevných telefonů s logem jablka, když hlavní změnu představuje jen vyšší číslice v pojmenování modelu.

Jinak by prodeje smartphonů od Applu nejspíš vůbec poprvé od uvedení na trh neklesly. Na stále stejném zboží zkrátka nikdo svou identitu ani nekonečný úspěch nezaloží.