Zápisník Michala Tomeše: Mistři marketingu

Apple

Apple Zdroj: Apple

Tesla
Tesla
Tesla
4
Fotogalerie

Představení novinek značky Apple tradičně patří mezi technologické události roku. O chystaných inovacích debatují fanoušci a odborníci dlouhé měsíce dopředu. Letos jim spekulování ulehčil interní únik informací přímo z Applu, který některé novinky nastínil. Ať už to byl nechtěný nebo záměrný krok, zájem o produkty jen zvýšil. Velká očekávání fanouškovské základny jsou však důkazem toho, jaký kult kolem sebe Apple dokázal během posledních let vybudovat.

Marketingové mistry nepochybně zaměstnává automobilka Tesla. Společnost totiž pomocí dálkového zásahu do softwaru zvýšila dojezd vozům, které se o víkendu nacházely na hurikánem zasažené Floridě. Nejlevnější modely Tesly totiž disponují stejnými bateriemi jako dražší varianta, jejich kapacitu pouze výrobce uměle elektronicky omezuje.

Díky softwarovému zákroku výrobce tak mohli elektromobilisté prchat o 60 kilometrů dále od hurikánu. Humanitární krok Tesly obratem zaplnil stránky zahraničního tisku.

Své marketingové kroky naopak nezvládlo hnutí ANO. I pod hrozbou stávky učitelů ministr financí Ivan Pilný opakoval, že napříč rezorty není na zvyšování platů dostatek peněz. Tomu oponovali členové ČSSD a lidovci.

V předvolební mele o hlasy voličů nakonec politici nárůst odsouhlasili a ministr Pilný ze souboje odchází jako poražený – také proto, že na potřebě růstu platů učitelů se shodují politici napříč stranami.