Zdeněk Pečený: A co hypotéka pro malého?

Česká národní banka

Česká národní banka Zdroj: E15 Eduard Erben

Zná to každý, banka vás vyláká na rutinní schůzku do pobočky například pro převzetí nové debetní karty. Jen co se posadíte, pokud to vůbec stihnete, spustí bankovní poradce útok spočívající v nabídce všech myslitelných bankovních produktů, které opravdu nechcete.

Není se čemu divit. Poradci, kteří se vyznačují tím, že často znalosti finančních produktů plynou od klientů k nim, dostávají za prodané produkty provize.

Možná by se jednou mohly tuzemské banky opět inspirovat v zahraničí. Například britské banky jako Barclay’s svým pracovníkům u přepážek neplatí za prodané produkty žádnou provizi a tvrdí, že tak mohou lépe vyjít vstříc skutečným potřebám klienta. Něco na tom bude, proč by pracovník banky agresivně prodával produkt, o který klient nemá zájem a nepotřebuje ho, když z toho nic nemá?

Možná bychom se takto zbavili situací, že když si novou kartu budete vyzvedávat s potomkem předškolního věku, nebude poradce nabízet produkty jen vám, ale také takzvané dětské produkty. Spořicím účtem počítaje a snad kreditkou či úvěrem konče.

Se začátkem letních prázdnin se zastávky pražské hromadné dopravy a stanice metra opět o něco více zaplnily. Dopravní podnik totiž v naději, že polovina metropole na celé dva měsíce „vypadne“, opět snížil frekvenci spojů.
Z čeho vychází jeho názor, že Praha je město žáků a studentů a ti jsou přes léto nutně pryč, není úplně jasné. Možná jde jen o přání dopravního podniku, kterému by o něco snížily náklady.
Obyvatelé Prahy mu ale toto přání ne a ne vyplnit.