Jan Teplý: Změny na etiketách jsou nevratnou investicí

Jan Teplý

Jan Teplý Zdroj: isifa

Pro jednoho z největších producentů potravin v Česku, jihočeskou Madetu, znamenalo nové nařízení úpravu více než 250 druhů výrobků. „Největší problémy jsou i tentokrát s tím, že orgány státní správy si jedno a totéž nařízení vykládají často různě a nejednoznačně,“ říká obchodní a merketingový ředitel firmy Jan Teplý.

Máte již připraveny obaly pro všechny výrobky, kterých se to týká?

V tento moment máme nové obaly připraveny zhruba u pětaosmdesáti procent z nich. Protože se tato změna týká všech potravin, jsou dodavatelé obalů přetíženi. Je tedy možné, že nové obaly na několik málo našich výrobků dorazí do Madety až těsně před 12. prosincem.

V čem byl největší problém při úpravě vašich obalů výrobků tak, aby nové směrnici vyhověly?

Pokud se výklady ministerstva zemědělství, veterinární správy a potravinářské inspekce jednoznačně neshodují, je i při největší snaze v podstatě téměř nemožné udělat správný obal. Vzhledem k velkému počtu našich výrobků je celá akce extrémně náročná, a to i proto, že u některých obalů je minimální objednávací množství i na více než půl roku. Dodavatelé
obalů jsou samozřejmě objednávkami zahlceni a nemohou reagovat stejně pružně jako obvykle.

O jak vysokou investici do úpravy obalů se alespoň řádově jednalo? Dá se říct, kdy se vám náklady na úpravu obalů vrátí?

Řádově šlo o čtyři až pět milionů korun. Nejedná se o investici, ale o nevratné náklady. Větší písmo nebo tabulka s nutričními hodnotami, které už mimochodem byly uvedeny v textacích na obalech, v žádném případě prodeje nezvýší.