Google mění pravidla pro reklamu. Zakáže propagaci kryptoměn

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: profimedia

Internetová společnost Google chce na svých reklamních platformách zakázat propagaci kryptoměn a dalších neregulovaných či spekulativních finančních produktů. Tržby amerického gigantu přitom loni tvořily 44 procent celosvětového trhu s online inzercí. Jen za loňský rok Google odstranil 3,2 miliardy příspěvků a reklam.

Na popularitě kryptoměn se snaží přiživit řada podvodníků, kteří k tomu využívají právě možnosti internetové reklamy. Zaregistrují si například internetovou doménu s názvem, který připomíná zavedené burzy.

Tuto stránku pak mohutně propagují, aby se objevila na předních pozicích ve vyhledávači. Následně podvodníci sbírají od důvěřivých uživatelů přihlašovací údaje k jejich online účtům s kryptoměnami.


Vše o kryptoměnách čtěte zde >>>


Na vymícení těchto nežádoucích reklam Google stále pracuje. V loňském roce zvládla společnost odstraňovat až sto nežádoucích reklam za sekundu. „Jsme schopní zablokovat většinu špatných reklam dříve, než ovlivní uživatele,“ tvrdí reklamní manažer Googlu Scott Spencer. Na 79 milionů reklam podle něj chtělo takto odkázat uživatele na webové stránky se škodlivým obsahem. 

Na odstraňování nežádoucích reklam pracují kromě lidí i technologičtí pomocníci v podobě algoritmů. Ty mají určit a posléze i zničit ten obsah, který se jeví jako potenciálně nebezpečný. 

Krok Googlu přichází jen krátce poté, co podobný plán oznámila také společnost Facebook. Ta chce prosazovat podobnou strategii v obraně proti škodlivým reklamám a bude také zakazovat ty s kryptoměnovým obsahem.


Informace o kurzu bitcoinu najdete zde >>>


Nejnovější regulace společností Google a Facebooku - dvou největších internetových a reklamních platforem na světě - jsou také v souladu s úsilím regulačních orgánů USA na státní i federální úrovni při odstraňování závadných reklam.