Drahoš billboardy od Horáčka nemusí počítat do nákladů na kampaň

Volební štáb Jiřího Drahoše.

Volební štáb Jiřího Drahoše. Zdroj: E15 Michael Tomeš

Volební štáb Jiřího Drahoše.
Volební štáb Jiřího Drahoše.
Volební štáb Jiřího Drahoše.
4
Fotogalerie

První kolo prezidentských voleb vyselektovalo dva finalisty, část z poražených uchazečů o Hrad ale pokračuje v kampani na podporu Jiřího Drahoše. Úřad pro dohled nad hospodřením politických stran upřesňuje, že náklady na tento způsob propagace se započítávají do limitu neúspěšných kandidátů, nikoliv finalistů.

Neúspěšní kandidáti na prezidenta jsou až do skončení voleb stále považováni za kandidáty, a mohou tedy dále čerpat ze svého 40milionového limitu na kampaň. Jiří Drahoš tak například může přijmout nabídku Michala Horáčka a využít jeho billboardové plochy.

Akademik přitom nemusí tyto billboardy započítávat do vlastních nákladů, říká člen Úřadu pro dohled nad hospodařením politických stran Jan Outlý.

Již o víkendu nabídli neúspěšní kandidáti Michal Horáček, lékař Marek Hilšer a diplomat Pavel Fischer, že pomohou Jiřímu Drahošovi v prezidentské kampani. Ten může do druhého kola utratit dalších deset milionů, celkový limit pro kampaně finalistů tak činí 50 milionů korun.

Horáček avizoval, že má zaplacené reklamní plochy na billboardech až do konce ledna, a nabídl je Drahošovi k využití. „Pan Drahoš nemusí počítat Horáčkovy billboardy do svých nákladů,“ potvrdil Outlý, podle kterého nemusí Drahoš billboardy vykazovat ani jako bezúplatné plnění.


Čtěte profily Jiřího Drahoše a Miloše Zemana >>>


"Spolupracujeme s týmem pana profesora Drahoše. V těchto hodinách předáváme nejen billboardy, ale také možnost použít internetovou reklamu společnosti Lagardere (plus prostor v rádiích Frekvence 1 a Evropa 2). Obracíme se také na naše aktivisty ve všech krajích České republiky, aby se aktivně zapojili do pomoci kampani pana profesora a nabízeli místa pro plakáty na balkonech či plotech, případně osobní nasazení v kontaktní kampani," dodal Horáček na Facebooku.

„Všichni kandidáti zůstávají kandidáty až do skončení voleb, účty se neblokují, vždyť musí zaplatit ještě různě faktury,“ řekl Outlý. Kampaňové peníze mohou kandidáti čerpat ještě 90 dní.

Úřad pro dohled nad kampaněmi již vyzval všechny kandidáty, kteří dostali dar nebo bezúplatné plnění, aby své příjmy vykázali do 23. ledna. „Úřad současně upozorňuje všechny kandidáty, že v době začínající třetím dnem před druhým kolem volby již žádné dary nesmějí přijímat,“ upozorňuje ve kandidáty ve výzvě předseda úřadu Vojtěch Weis.


Šance jednotlivých kandidátů pro druhé kolo najdete zde >>>