Fischer hodlá v prezidentské kampani investovat deset až patnáct milionů korun

Pavel Fischer (52)

Pavel Fischer (52) Zdroj: Foto ara

Prezidentský kandidát Pavel Fischer plánuje investovat do kampaně mezi deseti až 15 miliony korun. Voliče plánuje oslovit i vylepením billboardů, ústředním heslem kampaně bude "Vím, jak na to". Bývalý velvyslanec ve Francii či spolupracovník Václava Havla to řekl na dnešní tiskové konferenci, kde oznámil ostrý start kampaně.

Fischer řekl, že se rozhodl kandidovat, protože situace v Česku i ve světě vyžaduje, aby lidé, kteří jsou na vrcholu sil, se zapojili a přiložili ruku k dílu. Jako prezident by chtěl využít svých zkušeností z diplomacie nebo Pražského hradu, kde působil za Havla. O jeho kompetenci má voliče ujistit slogan "Vím, jak na to". "Patnáct let jsem měl nejvyšší bezpečnostní prověrky, osm let jsem pracoval na Hradě, znám všechny potřebné procesy a mechanismy," poznamenal.

Šéfem kreativní kampaně jmenoval Jakuba Hussara. Podle něj bude kampaň dynamická, nepřehlédnutelná, upřímná, pravdivá a hřejivě lidská. Hussar poznamenal, že původně zvažovali zapojit do kampaně akční prvky jako shazování letáků z vrtulníku nebo vyzvání současného prezidenta republiky Miloše Zemana na souboj.

Nakonec podle něj tým dospěl k názoru, že to není potřeba, protože "Fischer ví, jak na to". Za barvu kampaně vybraly tyrkysovou. Bude použita i na billboardech, kterých podle volebního manažera Jiřího Jirkovského bude od dnešního dne zejména po větších městech umístěno mezi 100 až 200.


Přečtěte si podrobné profily Miloše Zemana, Jiřího Drahoše a Mirka Topolánka


Fischer také počítá s pomocí stovek podporovatelů v desítkách lokalit. Naplánovánu má kontaktní kampaň, zároveň se podle něj koná velké množství diskusí. Poznamenal, že při setkáních s voliči se snaží naslouchat tomu, co lidé potřebují nebo čemu nerozumějí. Často podle něj mají pocit, že jejich hlas není slyšet. Podotkl, že kandidát na prezidenta se může stát rezonanční skříní, která témata přenese dále.

Prezidentští kandidáti mohou vložit do prvního kola kampaně 40 milionů korun, v případě zvolení pak do druhého kola dalších deset milionů. Fischer počítá s tím, že jeho kampaň bude stát mezi deseti až 15 miliony. Věří, že peníze se mu podaří sehnat i právě díky nové fázi kampaně.

Mezi Fischerovými poradci jsou někdejší ministr obrany a kancléř Luboš Dobrovský, bývalý velvyslanec Petr Kolář nebo expert na mezinárodní právo Jiří Matolín. Fischer ČTK řekl, že v případě úspěchu se při skládání hradního týmu bude ptát mezi lidmi, kteří ho nyní obklopují, zda jsou ochotni s ním na Pražském hradě pracovat. Kandidátů na kancléře má více, ještě je ale neoslovil.


Kompletní a aktuální přehled prezidentských kandidátů najdete zde >>>